OKUDUM -41- YAĞMUR SONRASI / SARAH JIO

28 Mayıs 2013


Mart menekşeleri kitabını okumadım fakat internetten takip ettiğim de çok beğenildiğini biliyorum. Aynı yazarın bu kitabı çıkınca alıp okumalıyım diye düşündüm. Yine DEBBİE MACOMBER tarzı çerezlik bir kitapla karşı karşıya kaldım. 347 sayfalık kitabı 2 günde bitirdim.

II. Dünya savaşı sırasında BORA BORA adasında hemşire olan ANNE ile asker WESTRY'in aşkını konu alıyor. Sahilde terk edilmiş bir kulübe de aşk yaşamaya başlarlar. Bu esnada bir cinayete tanık olurlar. Savaş bittiğinde herkes evine döner. Yıllar sonra Adadan bir bayan ANNE ile bu cinayet konusunda adaleti sağlamak için bağlantıya geçer. ANNE yıllar sonra BORA BORA adasına geri döner sahilde kulübeyi bulur ve cinayeti açığa çıkarır.


Altını çizdiğim satırlar;
- Umut tükenmiş gibi görünse de ikinci şans her zaman vardır.
- Gerçek aşk söz konusu olduğunda hiçbir şey karmaşık değildir.

SAYFA 8 : Bir anda uyuyup kalmak, yaşlı insanların lanetiydi.

SAYFA 18: Elizabeth Barrett Browning " Nasıl severim seni şiiri"



Seni Nasıl Severim 

Seni nasıl severim sersem? Sayayım de bilsen. 
Seni deryalar,gökler,ufuklar kadar severim 
Duygularım yetmediğinde ruhum erişir sana 
Varlığın ve ebedi güzelliğin sonuna kadar 
Severim seni ben gün bitip güneş gidince 
Mum ışığında kendimle birlikte olunca 
Özgürce severim,bilirim erkekler özgürdür 
Arı bir çiçek gibi severim,dua eder gibi 
Senin çocukluğumdaki tutkuyla severim 
Acılarımı ondurmak,inançlarımı pekiştirmek 
Seni unutmak istediğim aşkımla severim 
Bütün havarilere; seni bütün nefesimle 
Severim; gülüşüm,gözyaşlarım ve hayatımla.. 
Ve Allah bilir,öldükten sonra da seveceğim. 

...........................Elizabeth Barrett Browning 
...........................(Türkçe söyleyen:Erdal Ceyhan)



SAYFA 23: Aşkın bir tercih olduğuna inanırım.
SAYFA 27: Yoksul ailelerin erkekleri milli bir amaç uğruna savaşmak zorundayken, ayrıcalıklı bir azınlığın anlamsız sebeplerden ötürü bir kenara sıyrılması hiç adil değil.
SAYFA 30: Tutku aptallar içindir.
SAYFA 41: Sadece kendin ol.
Kalbinin sesini asla kulak ardı etme.
SAYFA 43: Herkes bir rol oynar.
SAYFA 68: Bir kadını böylesine seven bir erkek çok nadir bulunur.
SAYFA 69: Fransız polinezyası' nda, eğer kalbin doluysa çiçeği sol kulağına takarsın, değilse de sağ kulağına.

"A STRING OF PEARLS" şarkısı.


 SAYFA 75: Bir şeyin sen değişmek istemediğin sürece seni değiştirebileceğine inanmam.
SAYFA 88: İyi olmayan bir adamla evlenmezdim.
SAYFA 120: Savaş, en iyilerimizi aramızdan aldı.

" O HOLY NIGHT " Noel şarkısı.


SAYFA 156: Müziğin gücüne karşı hiç birimiz duyarsız kalamıyorduk.

"LA VIE EN ROSE" şarkısı


SAYFA 160: Dışarıda çılgın bir dünya var.
SAYFA 196: Lütfen tanrım bana ihtiyacım olan gücü ver.
SAYFA 207: Bana hayatın özgür iradeyle alakalı olduğuna inandığını söylemiştin.
SAYFA 242: İyi insan lafının üstüne gelirmiş.
SAYFA 277: Evleneceğin adamın seni sevdiğinden, seni gerçekten sevdiğinden emin ol.
SAYFA 281: Gözyaşlarını yarına sakla.
SAYFA 295: Aşkın bin bir türlü hali var.
SAYFA 296: Biriyle aşkını paylaştığın zaman bu bir süreliğine de olsa, onu daima kalbinde taşırsın.
SAYFA 322: Zaman insanı değiştirir.

"Savaşın iç yüzünü, tutkuyu, arkadaşlığı, kaybı ve gizemi en iyi anlatan bir kitap"
 Size 3 saatlik güzel bir  müzik şöleni armağan ediyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder