OKUNACAK EN BÜYÜK KİTAP İNSANDIR.(HACI BEKTAŞİ VELİ)

25 Haziran 2015


Ramazan geldi hoşgeldi... 
Beraberinde nefis te getirdi değilmi?
Tüm sosyal medyalarda, yemek menüleri, tarifler tam hız devam...
Yuvalama çorba, buzluk böreği,sebze mücveri, ali nazik kebabı, şekerpare... örnek bir menü bu.. Ben bunca yemeği oruçtan sonra hangi mideye sığdırıyorlar anlayamıyorum. Ben bir çorba ve salata ile kalkıyorum sofradan sonrasına yer yok inanın.. 
Abarttıkça abartıyoruz yaşamlarımızı...





Tıpkı babam ve ailemizin düşüncesi bu:)) Karşımızda ekmek fırını var, annem ekmeğin içi çiğ kalıyor diye beğenmez, başka yerden ekmek aldırır bana, babam ise fırından her gün bir ekmek alır;
- Sen yeme, ben yerim komşuya ayıp olur der.


Ramazandan önce yemek sonrası komşu ile içilen bir kahve faslı.
"Kahvede midir dostluk yoksa yüreklerde mi, İçilirken edilen koyu telveli sohbetlerde mi , Bir fincan kahvenin değil kırk yıl hatırı mı Yürekten seven ölümsüz dostluklarda mı. 
– Gülay Sıkılmaz Erçin"


Gazeteden....



"Komşuda pişer bize de düşer.."

Bizim bahçede de vişne ağaçlarımız varken, bizde komşular ile paylaşırdık. Bizimkiler kurudu, yenisini diktik, henüz daha küçük fazla yapmıyor meyve. Komşu da sabah çıkmış bizim duvara hem vişnesini topladı, hem de 2 yoğurt kovası bize verdi. Poşetledim dondurucuya koydum, hoşaf yapıyorum.


Yeni okuduğum kitaptan bir kaç cümle...


Yanlış anlamışız galiba:))


Bahçemde açan bir çiçek, ismini bilmiyorum A101 tohumlarından ekmiştim.


gazeteden bir satır...


Hatun bebeleri nerede büyüteceğini biliyor, geldi bizim bahçeye yerleşti...

2 yorum:

  1. Haklisiniz,bazen tek bir tabakla bile doyuluyor,üstelik ekmeksiz...Görsellerde cok güzel..

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel, "Okurken Düşündürme" sunumu hazırlamışsınız adeta. Keşke çok kişi okuyabilseydi. Yaşarken öğreneceğimiz öyle çok şey var ki.
    Esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil