NE KADAR ÇOK İNSAN, NE KADAR AZ İNSANİYET VAR

11 Eylül 2015


1994 yılında Ruanda'da 1 milyon insanın öldüğü bir soykırım yaşandı hatırlarsınız. Hutular, Tutsileri öldürdüler. 100 gün içinde 1 milyon insan. Peki Ruanda'daHutiler'le Tutsiler'i iki gruba ayıran kimler biliyor musunuz? Belçikalılar. Niye? Çünkü orada yeraltı kaynakları var ve o halkı birbirine kırdırarak, yönetmek istiyorlar. Fakat ortada net bir ayrım da yok, kimi Hutu yapacaklar, kimi Tutsi. Mesela ineği olanlara sen Hutu'sun diyorlar, diğerine geç sen Tutsi'sin. Sonra da veriyorlar bunların arasına gazı. İki kabileyi düşman ediyorlar. Fransa da giriyor devreye ve Hutular'a silah satıyor. 1994'e gelindiğinde ise Avrupalılar, var güçleriyle kaçıyorlar ülkeden, çünkü biliyorlar ne bok yediklerini, ortalığın birbirine gireceğini... Olan Ruandalılar'a oluyor...
Bugün, PKK'nın dünya uyuşturucu ticareti için ne kadar önemli bir örgüt olduğunu anlatan bir yazı okudum. İran'dan gelen uyuşturucu PKK aracılığı ile uyuşturucu baronlarının eline ulaşıyormuş. Bu yüzden baronlar, terörün bitmesini asla istemezler diyordu yazının sahibi. Çünkü işlerini çeviremezler.
Eh uyuşturucu baronunun istediği terör, silah satıcısının istediği terör, tepedekilerin istediği birbirimizi kırmamız... Sonuçta olan kime oluyor? Bu toprakların çocuklarına, bu toprakların insanlarına... Acıyı kimler çekiyor? Bizler...
Hep bizler çektik... "Aşağıdakiler" Sınıfa gelen 10 elmanın, 9'unu yerken bir kişi, kalan 1 tanesi için kapıştırılan bizler. Köleler...
Ama artık biliyorum ki, biliyoruz ki güç bizde. Gerçekliği yaratan biziz. BİZ "gözlemci"yiz. Biz ruhuna üfleneniz... Kendini bilmeyen kardeşlerimiz çok, ama madem biliyoruz o zaman yaratıyoruz da... Neyi? BARIŞI, KARDEŞLİĞİ, İNSANLIĞI...
BU yüzden bir kere daha, on kere daha, yüz kere daha...
BARIŞA EVET! BARIŞA EVET! BARIŞA EVET!
Savaş seni görüyorum. İnsanlık için bugüne kadar nasıl katkıda bulunduğunu da biliyorum ve senin varoluşunu da onurlandırıyorum. Kalbimde yerin büyük ve ben savaşmaya izinli olmak birlikte, barışı yaşamayı seçiyorum. BARIŞA EVET!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder