100 GÜN İÇİNDE YAŞAMI İYİLEŞTİRMEK İÇİN 60 KÜÇÜK ADIM (5.KISIM)

29 Eylül 2017

ZAMAN YÖNETİMİ



19. Önümüzdeki 100 gün için her yere dizüstü bilgisayarınızı  getirin. Tam anlamıyla doğru aramalar için yeni toplantılar için, aklınıza gelen tüm fikirleri ve düşünceleri bir kenara yazın bu sizin için yapılacaklar listesi oluşturuyor.

20. Saatinizi 5 gün boyunca nasıl kullandığınızı izleyin. "Zaman bütçenizi" oluşturmak için topladığınız bilgileri kullanın: her gün yaptığınız vakaların toplam süresi yüzdesini. Örneğin, ev temizliği, iş seyahat vakti, dinlenme vb. Önümüzdeki 100 gün içinde bütçenizi aşmamaya dikkat edin.

21. Kendiniz için, 100 gün süreyle başa çıkamayacağınız düşük öncelikli bir konuyu tanımlayın ve onu gerçekten önemli olanla değiştirin.


22. Zamanınızı "boşaltmak" için beş yolu belirleyin ve önümüzdeki 100 gün içinde bu süreyi sınırlayın. Örneğin, 1.5 saatten fazla TV izlemeyin, sosyal ağlarda günde 1.5 saatten fazla zaman harcama yapmayın

23. Önümüzdeki 100 gün içinde birden fazla işinizi iptal edin ve günde yalnızca bir önemli işinizi yapın.

24. Gelecek 100 gün içinde, akşamınızı akşamdan planlayın.

25. Önümüzdeki 100 gün içinde öncelikle görev listenizdeki en önemli şeyleri yapın ve sonra diğerlerini yapın.

26. Gelecek her haftayı gözden geçirin. Haftalık anket sırasında aşağıdaki soruları yanıtlayın:

Ne elde ettin

Neyin yanlış gitti?

Ne yaptın?

27. Her günün bitimindeki 100 gün içinde, masanızı temizleyin, kağıtları ve kırtasiyeyi sökün. Böylece her sabah masa üstünde yeni iş bekliyorsunuzdur.

28. Bir sonraki 100 gün boyunca üstlendiğimiz tüm vaatler ve taahhütlerin bir listesini yapın, sonra kırmızı kalem alıp size neşe getirecek veya hedeflerinizi yaklaştıran her şeye listede çapraz koyun.


 29. Gündüzleri başka bir konuya  geçiş yapmadan önce, kendinizi bu sizin zaman ve kaynak daha iyi bir kullanım olup olmadığını sorusu sorabilir?

3 yorum:

  1. Zaman konusunda düzenleme yapmak gerçekten çok faydalı olacaktır. Şimdiye kadar en önemli tavsiyelerdi sanırım. :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de sürekli yazıyorum bir çok şeyi.Böylece daha iyi oluyor düzenlemek :)

    YanıtlaSil