OKUDUM 20 - HELGANIN GÜNLÜĞÜ

22 Nisan 2019


Helga, Prag’da yaşayan Yahudi bir kız çocuğuydu. 1938 yılında Naziler ülkesini işgal etti, onun ve orada yaşayan 45 bin Yahudinin hayatı sonsuza dek değişti. Onunla birlikte 15 bin çocuk Terezín’deki toplama kampına, oradan da Auschwitz’e gönderildi ve içlerinden yalnızca 100 tanesi sağ çıkabildi. 

Helga başlarından geçen her şeyi bir bir günlüğüne kaydetti. Her şey bittikten sonra da amcası tarafından Terezín duvarlarına gizlenen günlüğü yeniden eline geçti. Tüm bunlar başladığında Helga sekiz yaşındaydı, bittiğindeyse artık genç bir kız olmuştu. 

Bu zamana kadar Yahudi Soykırımı’yla ilgili çıkmış kitapların belki de en dürüstü; okurken bir çocuğun gözündeki saflığa ve yaşadıklarıyla nasıl da olgunlaştığına şahit oluyorsunuz. Helga’nın kendi kara kalem çizimleri, fotoğraflar ve sonunda verdiği röportajla birlikte o günleri siz de yaşamış kadar olacaksınız. 


İradenin olduğu yerde her zaman bir yol vardır...
*****
Özgürlük zincirlere vurulmaz.Zincirler paslanır,eski demirler bizi durduramaz.
*****
Acı çektiğin saatleri unut, Ama sana verdikleri dersleri asla unutma. 

16 yorum:

  1. Çok güçlü bir kitap olmalı.

    YanıtlaSil
  2. Okuyacağım diye listelediğim kitaplar arasında.Bir blogda(unuttum ne yazık ki ) denk gelmiş ve not etmiştim.Bilgilendirme için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://duvartakvimi.blogspot.com/ adresinde görüp not almıştım bu kitabı bende.

      Sil
    2. takipteyim duvartakvimini..oradan görmüşümdür kesin ben de:)

      Sil
  3. Kitabı yeni duydum. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık kısa ve öz bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Yaşanmışlığın yazılması çok daha etkileyici oluyor. Bir de bu günlük tarzındaysa al sana zamanda yolculuk...

    YanıtlaSil
  6. Offf daha okumadan içim ezildi...

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir kitap sanırım. Umarım kütüphaned vardır.

    YanıtlaSil