BİR BEN VAR BENDE BENDEN İÇERİ

17 Ağustos 2019


Bu senenin son bayramını da geçirdik. Kurban bayramı zaten gelen gidenin az olduğu bir bayramdır. Malum herkes buzluğunu doldurmakla meşguldur. Buzluk bayramı olarak yakın zamanda ismi değişecektir. Zaten insanlar artık kendilerine keser oldular kurbanları. Gelen giden ise tatili tercih ettiği için büyükler gözleri yolda beklemektedir. Koskoca bayram günleri sonucunda gelen tek tük kişiler, hele sılai rahim yerine geçen akraba ziyareti ve telefon aramaları bile kısıtlıdır artık. Neyse bahçede kedi bebeler var da onlar ile geçirdik bayramı. Evden dışarı çıkamadım çok sıcaktı....
Son gün sadece bir park yaptım o kadar. Boya badana işlerinden bu yana okumaya ara vermiştim, tekrar okumaya başladım. Sevindirici olan bu oldu benim için bakalım elimdeki kitabı kaç günde bitireceğim. Şimdi sizleri dolaşmaya başlayım.....



16 yorum:

  1. Bizde de durum aynıydı.İlk gün apartmanda yaşayan çocuklar geldi.Onun dışında çocuklar bile bayramlarda şeker toplamayı bıraktılar.Bizde bayramın ikinci günü evde sıkıldık piknik yaptık.Gelen giden yoktur nasılsa dedik.

    YanıtlaSil
  2. Açıkcası ben bu kendin kes kendin ye durumlarına pak karşı çıkamıyorum. Artık insanların durumu malum. kalburüstü bir kesim dışında zor şartlar altında kesilen kurbanı yıl boyu yeme düşüncesi günümüz şartlarına çok da ters değil. Bir de kurbanı bahane edip sağlıklı et yeme niyetiyle kesim yapanlan var. Ki marketlerde satılanlar ne orası hep muallak.
    Şahsım adına çocukluğumdan beri yılın en sevmediğim günü sanırım. Şimdilerde yine iyi eskiden evlerin önünde yapılırdı kesimler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet artık satış yerlerinde yapılıyor kesimler. Evlerde yapmak yasaklandı.

      Sil
  3. Ben dağıtılmayan kurbana koyun kesip yemek diyorum. Kimse kusura bakmasın kurban falan olmuyor o.

    Biz cümbür cemaat geçirdik, tam bayram gibi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Handan kestin mi dağıtacaksın. Ne güzel bayram yapmışsınız darısı diğer senelere de.

      Sil
  4. İçim burkuldu. Böyle olmamalı bayramlar. Artık çok klişe bir laf oldu: Eski bayramların tadı yok diye. Ama bu bir gerçek. Bizim ülkede de aynı. Hiç bir bayramın çocukluğumdakı gibi tadı-tuzu kalmadı. Geç de olsa iyi bayramlar diliyorum size.

    YanıtlaSil
  5. Durumları gayet güzel anlatmışsınız maalesef ahir zaman fitnelerinden haberdar olduğumuz halde akışa engel olamıyoruz ( . .)
    Keyifli okumalar💗💗

    YanıtlaSil
  6. buzluk bayramı çok sevdim bunu. kullanırım günlük hayattaaa :) sılahi rahim ne kiiii :)

    YanıtlaSil
  7. Buzluk bayramı çok trajikomik oldu.. artık bayram değil , tatil olarak da düşünülüyor. Ah ah

    YanıtlaSil
  8. Buzluk bayramı lafına bayıldım :)) Kesmeyene kimse et vermiyor gerçekten :((

    YanıtlaSil
  9. tam tersi olması lazım değil mi?

    YanıtlaSil