BİLMEM NERESİNDE YANILDIM BEN BU HAYATIN?

25 Mayıs 2020


Bugün sabaha karşı yine yağmur yağdı, ortalık serinledi. Sabah beni erken kaldırmadılar kahvaltılarını yapmışlar yalnız 9:30 gibi annemin seslenmesine kalktım, bahçeden geliyordu ses çıktım dışarı baktım, bitişik komşu şükran abla da bizde. İki komşu sabah sabah kendi bahçelerinde yaprak toplamışlar bayram sabahı:)) Şükran abla dün bayramlaşmaya geldi, her bayram ağbime ev baklavası getirir. Tabii ağbim şeker hastası olduğu için bir samsı yer sadece. Dün Hayriye abla ve kocası da bir kahve içimi uğradılar. 65 yaş üstü dışarı çıkma günü idi ya bundan istifade ettiler:))


Şükran ablaya kahve yaptım içti, sonra bizim bahçede turlamaya başladı, sardunyalardan filan dal aldı. Ön bahçede dolaşırlarken bir taksi durdu evin önünde bir adam ile kadın indi. Nihayet birilerini gördük dediler. Anneme teyze bahçen çok güzel şu iki gülden dal verir misin dediler? Annem de bağ makası ile kesti dal verdi. Ekim de tutar şimdi tutmaz ama yine de vereyim dedi. Adam ben bal ile her zaman köklendiriyorum onları dedi. Bir kavanoza toprak koyuyormuş, dalın en alt kısmını yontup bala bulayıp ekiyormuş kavanoza, köklendiğinde de toprağa alıyormuş ilk defa duydum. Onlarda bize 4 kök fesleğen verdiler bağ evlerine gidiyorlarmış. Şükran abla gidince yaprakların saplarını kesip haşladık, oturduk bir tencere sarma yaptık. Artan yaprakları dondurucuya kaldırdım.


Sonra annem başladı bahçede beni burda resim çek hatıra kalsın size demeye. Ağbimle birlikte bir kaç yerde fotolarını çektim. 


Bugün film yok, dergi okuyup dizi izleyeceğim.




19 yorum:

  1. büyük sevaptasın. kırma gönüllerini. rabbim mükafatını verir mutlaka sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sarmalar müthiş gözüküyor ki kokusu taaa buralara geldi, ellerinize sağlık ve afiyet olsun:)Fakat anlatımın sıcaklığının altını bir kez daha çizmeliyim ki insana pek iyi geliyor bu blog; ısıtıyor, gülümsetiyor:) İyi bayramlar bu arada:)

    YanıtlaSil
  3. Iyi bayramlar sizin ziyaretçiler artmış gelen giden bize bekçi ile çocukları geldi. Uzaktan maskeli harçlıklarını verdik. Gittiler komşular ile herkes kendi bahçesinde selamlaşıp bayramlaştı. İyi bayramlar. Sarmalar güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim mahalle bahçeli herkesin kendi evi apartmanlaşma daha henüz yeni başladı, gelene de git diyemezsin ne yapacaksınız:)) size de iyi bayramlar.

      Sil
  4. İyi bayramlaar. Sarma da çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık. Annen de ne tatlıymış maşallah Allah uzun ömürler versin. Ellerinden öp benim için :)

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı Bayramlar dilerim

    YanıtlaSil
  6. Gül fotoğrafının çekimi ne hoş olmuş...derinlik ve kontrast harika...
    Bir tencere sarma da en az onun kadar harika... Afiyetler olsun...
    Tanrı misafirlerini severim... ne güzel bu bayram ikisi size gelmiş...
    Anneni hayalimde kilolu ve daha yaşlı resmetmiştim, daha genç ve dinç buldum. Ağbin de neşeli biri gibi görünüyor. Allah sağlıklarını, huzurlarını daim etsin... Senin de tabii... Hepinize hayırlı bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resim beğenin için sağol ruşyena. Annem genç gösteriyor yaş 80 ( maşallah) ağbim evet neşelidir. tüm duaların için amin arkadaşım

      Sil
  7. Ailece hepinize iyi bayramlar.
    Allah sağlık versin, ne güzel poz vermişler gül kenarında.

    YanıtlaSil
  8. Bal ile köklendirmeyi pinterestte görmüştüm ama hiç denemek kısmet olmadı, ahh yaprak sarma geçen haftalarda bir kere yaptım iki haftadır semt pazarı dışarı çıkmaya ve bayrama kurban gitti önümüzdeki hafta alırım inşallah yapımı zahmetli ama çok seviyoruz aynı günde bitiyor abartsız :) anılar mühim iyi etmişler foto çekinerek, bende pek severim fotoğraf çekmeyi de çekinmeyi de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaprak sarması yapımı zahmetli ama yemesi çerez gibi:)) bu bizim komşu kızının sözü.

      Sil
  9. Sarmalar güzel gözüküyor.Emeklerinize sağlık :)

    YanıtlaSil