OKUDUKLARIM 29 HER YERDE KAN VAR

24 Mayıs 2020


Ayşe Kulin’den Osmanlı’nın son dönemine çok çarpıcı bir bakış: Her Yerde Kan Var!

Sultan Abdülaziz’in sır dolu ölümüyle sonuçlanan bir dönemi, saraydaki birçok önemli kahramanın gözünden okuyoruz bu romanda. Kulin’in bütün karakterlere kimi zaman müthiş insani hassasiyetle, kimi zaman da edebiyatın bütün sınırlarıyla yaklaştığını görüyoruz.

Her Yerde Kan Var yakın tarihin aslında bugüne ne denli benzediğinin, tarihin sadece tekerrürden değil, tefekkürden de ibaret olduğunun romanı. Dönüp o dönemi bütün canlılığı ve dürüstlüğüyle okumaya dair hakiki bir çağrı, bir vaat!

“Aksaray’dan kan geliyor

Ben sandım ki yar geliyor

Çıktım baktım pencereye

Çerkez Hasan can veriyor” türküsünün hep bizimle olduğu, nefes nefese okuyacağımız bir bakış romanı Her Yerde Kan Var…

Ayşe Kulin’in incelikli kaleminden.


 Sultan Abdülaziz in cinayetini anlatmış. Kitabın en sonunda Çerkez Hasanın idamı ile bitiyor buraya türküsünü de ekledim çok acıklı hikaye...


Kadın kısmı birbirine girişti miydi, ne yaparsan yap, hiçbirini memnun edemezsin, bu yüzden her zaman onların çekişmelerinin dışında kal.
*****
Aksaray 'dan kan geliyor
Ben sandım ki yar geliyor
Çıktım baktım pencereye
Çerkez Hasan can veriyor
*****

11 yorum:

  1. Son zamanlarda çok sık karşıma çıkıyor bu kitap, inceleme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. kitap yeni mı cıktı ..ben mi farkında degilim bilmiyorum.ismini duymadım..
    ayse kulin ise mutlaka okunası güzel bir romandır.inşallah kısmet olur okumak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yıl çıktı bildiğim kadarı ile. inşallah okursunuz.

      Sil
  3. Ben Ayşe Kulin'i çok severim ama bu romanı için nedense tereddütte kalmıştım. Bu yorumdan sonra okumaya karar verdim :)

    YanıtlaSil
  4. İyi bayramlar dilerim. Şu ara elişim bitti kitaplarıma dönerim inşallah, bu kitap da dikkatimi çekti, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. ben de çok severek okudum bu kitabı ilk önce beni çekmedi ama sonra elimden bırakamadım :)

    YanıtlaSil