ÇOK BÜYÜK UMUTLARI OLANIN HAYAL KIRIKLIĞI DA DERİN OLUR

03 Temmuz 2020



Havalar çok sıcak oldu, evin içinde klima çalıştırmadan serinlemeye çalışıyoruz. Evin işlerini serinde hallediyoruz sıcağa kalmasın diyoruz. Akşam üzeri bahçe sulama yaptık, asmanın fazladan dallarını kestik attık, çöp tenekesinin yanına. Kahveden gelen bir adam cebinden poşet çıkardı tek tek dalları elden geçirdi, yaprakları topladı.



Hafta sonu okuduğum dergi, 11 sayfasında Selçuk ŞİRİN'nin  2020 yılı için okunmasını tavsiye ettiği 10 kitabı yazayım size;

1- Sineklerin Tanrısı / William Golding
2- Hayvan Çiftliği / George Orwell
3- İnce Memed / Yaşar Kemal
4- Sevgili Arsız Ölüm / Latife Tekin
5- Mülksüzler / Ursula K. Le Guin
6- Cehenneme Övgü / Gündüz Vasaf
7- Tarihten Güncelliğe / Murat Belge
8- Orjinaller / Adam Grant
9- Azim / Angela Duckworth
10- Yetişkin Çocuklar / Selçuk Şirin

Bu 10 kitabı 2020 yılı içerisinde bitiren 4 kişiyi Selçuk ŞİRİN ya İstanbul'da yada New York'ta bir yemekte ağırlayacak belki denemek isteyen olur. Sosyal medyada #okunacak10kitap etiketi ile paylaşımda bulunabilirsiniz diyor.


Bu minnoşta çarşıya iner iken gölgelerde bir yerlere kıvrılmıştı. Manava gittim, oradan ucuzlukcuya uğradım şeker ölçüm aletine pil taktırdım. Eczaneye uğradım telsiz çıkan maske kutusunu iade etmiştim, satıcı ile görüşeceklerdi. Görüşmüşler iade almayı kabul etmiş satıcı yeni paket maskelerimi aldım. Eve geldim bir film açtım onu izledim.  


TRAFFIK 2018

Araştırmacı gazeteci Brea Stephans, erkek arkadaşı John Wilson ile beraber geçirecekleri güzel bir hafta sonu tatilini planlar. Romantik bir kaçamak yapmak isteyen çift, küçük ahşap kulübelerde kalacakları ormana doğru yola çıkar. Issız bir kamyon durağına geldiklerinde bir motor çetesi ile karşılaşırlar. Karşılarına çıkan grup karşısında tedirgin olan Brea ve John daha ne olduğunu anlayamadan ellerine bir telefon geçer. Telefonun içinde seks ticareti yapan çetenin işlediği suçların kanıtları vardır. Brea ve John, kimsenin olmadığı bu yerde, sırlarını korumak için her şeyi göze alan bu çeteye karşı kendilerini korumak zorundadır.





BAŞLIK KAFKA OKUR DERGİSİ GONCA ÖZMEN CÜMLESİ.

8 yorum:

  1. Yaprak sarması seviyor olmalı adam diye geçti aklımdan hemen. Sonra da gidip satar belki dedim. Kim bilir.

    Bu aralar ne kitap okuyorum ne film izliyorum ne de yapboz yapabiliyorum. Öyle aylak bir dönemdeyim.

    10 kitabın 2 sini okumuşum sadece. Öyle çok kitap var ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanların niyetini anlayamazsın. ama satanlar genelde gece biz görmeden topluyorlar. Gece bizi korkutmasınlar diye yan taraftaki asmayı kesti annem.
      Havalar sıcak pek bir şey istenmiyor haklısın. Okunmayan ne kadar çok kitabımız olsada gözüm hala yeni çıkanlarda.

      Sil
  2. Kaktüsüne bayıldım, ne güzel pıtırcık :)

    YanıtlaSil
  3. Epey ısındık bizde, cam açmadan durulmuyor heryer toz toprak mecburen, geçen kitap siparişimde bir Yaşar Kemal kitabı aldım bende, sabırsızlanıyorum hatta hangisinden başlasam bilemiyorum, epeydir dergi de almadım aklımda bir de dergi var ilk dışarı çıkışta :) biz gibi kedicikler de sıcaktan epey muzdaripler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşar kemal hiç okumadım bir ara okumak lazım. Bizde de camlar açık hep, her yer dediğin gibi toz oluyor. Hangi dergiyi alacağını merak ettim. sorma kediler sıcakta ne yapacaklarını şaşırıyorlar:)) az önce bir tanesini karton koli içinde yakaladım.

      Sil
  4. gonca özmen şairimiz yaa severiim, o listedeki ilk yedi kitabı okudum, son üçü okumadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ha gayret onlarıda bitir bence bakarsın sen kazanırsın deep:))

      Sil