OKUDUKLARIM 35 GÖÇÜP GİDENLER KOLEKSİYONCUSU

06 Temmuz 2020


Hayat ne biriktirir bizim için?

Kırık dökük aşklar, yaşanmamışlıklar, olmamışlıklar, bir çocukluk anısına teğellenmiş hüzünler, aşkın sonsuz bekleyişleri, ayrılıklar, kentler, köyler, yollar, rüzgârlar, gündoğumları, biraz keder, biraz da neşeyle çatılmış evler… Hayat bizim için saklamaya hazır olduklarımızı, bize yakışanları, ihtiyacımız olanları ve bizi büyütecekleri, bizi biz edecekleri biriktirir…

Göçüp Gidenler Koleksiyoncusu gidenler için bir ağıt, kalanlar içinse bir şiir, biriktirilmiş insan öyküleri…

Şermin Yaşar, Göçüp Gidenler Koleksiyoncusu’nda o çok özlediğimiz “insan”a bütün görkemiyle geri döndürüyor bizi. Hazırlayın yüzünüzü. Gülüşünüzün yanına biraz da keder koyun, okurken biraz ondan alacaksınız, biraz bundan. Kıtlama çay içer gibi...

Şermin yaşarın okuduğum 2. kitabı. içinde 19 kısa öykü var. En çok Berhudar olayım Necmi enişte öyküsünü sevdim. Tavsiye ederim okuyunuz.


İntikam; taş atana taş atmak değil, taş atanı unutmak, atılan taşı saklamaktı benim dünyamda
*****
Bazen yanından geçiyor insan yazgısının, bazen elinden tutuyor ama bunun kaderi olduğunu anlamıyor. Tam yakalayacak gibi oluyor ama uçup gidiyor.
*****
Sevgi, sevdigin ölünce azalmıyordu. Azalsa zaten adı sevgi olmazdı. 
*****
Zaman yürür ve insanların yüzleri kırışıklıklarla dolar
*****
Kalp kırıklığı böyle bir şey. Kırıldığı yetmez, sağa sola saçılır kırıkları.
*****
Yalanınız batsın dedim. İçimde tek bir mum kalacaktı hani; ne, bu yürekteki bin dönümlük orman yangını ?
*****
Acıyı çekerken çekiyorsun, anlatırken gözyaşların senden önce konuşuyor. Yıllar içinde alışıyorsun, her geçen gün daha çok alışıyorsun. Bir zaman sonra başkasının hikayesi gibi anlatmaya başlıyorsun, sanki sen hiç yaşamamışsın, sanki sen çekmemişsin gibi.
*****
sabır nerdeyse gidip alayım, ağacı varsa toplayayım, çiçeği varsa dikeyim, taşı varsa alıp boynuma asayım, sabır yağmur olup aksın altında ıslanayım.


9 yorum:

  1. Alıntılar çok güzel.Özellikle şunlar ;

    "İntikam; taş atana taş atmak değil, taş atanı unutmak, atılan taşı saklamaktı benim dünyamda"

    "Yalanınız batsın dedim. İçimde tek bir mum kalacaktı hani; ne, bu yürekteki bin dönümlük orman yangını ?"


    "sabır nerdeyse gidip alayım, ağacı varsa toplayayım, çiçeği varsa dikeyim, taşı varsa alıp boynuma asayım, sabır yağmur olup aksın altında ıslanayım."

    YanıtlaSil
  2. Şermin Yaşar'ın bir çocuk kitabını okumuştum ilk olarak, bayılmıştım. Çok güzel yazıyor.İnstagram hesabı da çok tatlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. instagram hesabını bende takip ediyorum. Henüz daha tüm kitaplarını okumadım.

      Sil
  3. yazarı da bu kitabı da seviyoom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelirken ekmek al kitabı ile tanıdım yazarı diğer kitaplarınıda alacaktım ama kütüphane mailinde görünce oraya koştum.

      Sil
  4. Yazar da yazdıkları da çok hoş. Bu kitabı da çok içtendi.

    YanıtlaSil