OKUDUKLARIM 39 DELİ KADIN HİKAYELERİ

10 Temmuz 2020


" Girdiği kabın şeklini alan su, geçtiği yolların rengini de çalarmış…"

Mine Söğüt'ten Unutulmayacak Delilik Hikâyeleri

Beş Sevim Apartmanı - Rüya Tabirli Cinperi Yalanları, Kırmızı Zaman, Şahbaz'ın Harikulâde Yılı 1979, Madam Arthur Bey ve Hayatındaki Her Şey gibi romanları ve çeşitli biyografi, monografi, söyleşi kitaplarıyla okurların yakından tanıdığı Mine Söğüt bu defa hikâyeleriyle karşımızda.

"…kendini öldürme fikrini bu kadar çok seven biri kendini de çok seviyor demektir... kendini ve deliliğini" diyen yazar, Deli Kadın Hikâyeleri kitabında, aklın kıyısında gezinen, kadınlıklarını bir lanet gibi sırtlarında taşıyan, hepsi "kaybetmeye" yazgılı, içe işleyen yalnızlıklarıyla kalp burkan hayatları, varoluş kâbuslarını anlatıyor. Kitapta ayrıca, Bahadır Baruter'in bu hikâyelerin izlenimleriyle yaptığı on resmi de yer alıyor. 

Kalemini zehire, kana, cinnete, ölüme ve hayata aynı lezzetle batıran Mine Söğüt'ten unutulmayacak yirmi bir delilik hikâyesi..

deli olmayan kadın yoktur, henüz yeteri kadar delirtilmemiş kadın vardır 
*****
Her şey isteğimiz gibi olsaydı Tanrı'ya ne gerek kalırdı.
*****
Gelecekle ilgili güzel hayaller kurmak in­sanı iyileştirir. Geleceği umutsuz insan, çok geçmez, ölür.
*****
Girdiği kabın şeklini alan su, geçtiği yolların rengini de çalarmış.
*****
Aslında ben de biliyorum başkaları için ağlamanın ne kadar saçma olduğunu.
*****
İnsanlar ölünce zaman yavaşlar. Usulca vuku bulur ağır zamanlı olaylar.
*****

15 yorum:

  1. Selam bu kitabı üniversiteden arkadaş buluşmasında ele alıp tartışmıştık. Bir arkadaşımızın önerisiydi.İlk defa bu yazarı tanıdım. İlk okuduğumda çok hoşlanmadım. Diğer kitaplarını okudum. tekrar bu kitabı okudum. o zaman farklı geldi. Gazete yazılarını da takip etmeye çalışıyorum.Aslında bu kitaptaki anlatım tarzı farklı.Anlatılan hikayeler acı. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarın okuduğum ilk kitabı idi diğer kitaplarını da okuyacağım.

      Sil
  2. Bu kitabını sevdiyseniz, Beş Sevim Apartmanı'nı da sevmeniz muhtemel:)

    YanıtlaSil
  3. Ben severek okumuştum bu kitabını.. Koş Mine Söğüt'ü ayrı bir severim. Tüm kitaplarını okumuş olmak beni mutlu ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarın ilk okuduğum kitabı diğerlerine de şans tanıyacağım.

      Sil
  4. Kitabın başlığını okuduğumda direkt "her kadın az buçuk delidir" dedim:)))

    YanıtlaSil
  5. Ben Mine Söğüt ile pek anlaşamaıştım ama bu kitabını bulursam deneyeyim tekrardan :)

    YanıtlaSil
  6. Adını ilk kez duyduğum bir yazar, alıp okumak fırsatım olursa okurum. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  7. Şu söz bile yetti "kendini öldürme fikrini bu kadar çok seven biri kendini de çok seviyor demektir... " tutuklu kaldım.

    YanıtlaSil
  8. beş sevimi okuduydum bunu da okuyabiliriim :)

    YanıtlaSil