GÖKYÜZÜ SEVGİDİR

25 Eylül 2020


Günaydın herkese. Sabah yine erken kalkamadım, bahar beni çarptı galiba:)) annem sofrayı hazırlamış, beni tostları yapmam için kaldırdı. Tost makinasına tostları koydum, ağbimin şekerini ölçtüm, insülününü yaptım. Onlar kahvaltı yaparken ben TELE1 de sabah haberlerini dinledim, telefonda gezindim. Ağbim yatağına geldi göz damlasını yaptım. Sonra giyindi kahveye gidecek anlaşıldı, dışarı çıktık evden ayağının pansumanını da yaptım. Sıra geldi benim kahvaltı yapmama:)) evde ekmek yok:)) elime para aldım karşıya ekmek fırınına geçtim, kapıda Karşı komşu kızı Fatma ile karşılaştım, engelli kendisi, el ve ayak parmakları bitişik kendisinin, ama her işini görür yemeğini bile yapar marifetlidir. Anneme komşu anne der, annemin yemek yapmalarına baka baka öğrendi komşu annesinin nasıl yemek yaptığını.Annemin yemekleri lezzetlidir, o lezzeti yakaladı kendisi de. Günaydın ablam dedi gülümseyerek, Günaydın dedim. O çıktı fırından ben girdim, herkes sosyal mesafeli sırada... Baktım tam buğday çıkmamış normal ekmek var. Bir tane normal ekmek bir tane de simit aldım. Tam çıkıcam içeriden tam buğday ekmeği geldi fırından alıcanmı dedi bayan, yok  akşam üzeri alırım dedim, kesilmez şimdi sıcak ekmek. Eve geldim biraz peynir çıkardım kendime, akşamdan patates kızartması vardı biraz tabağa koydum, üstüne de domates sosu çayı da koydum kahvaltımı yaptım. Ekmek yemedim simit yetti. Son fincan çayımı mutfak kapısının önündeki masada içtim. Eve girdim yatakları topladım. Makinaya çamaşir attım. Tam bu işi bitirdim ki annem koşturarak cama geçti. Ne oluyor dedim. Sonra yoldan geçen adama seslendi Tevfik diye. Ben mahalleyi pek tanımam, yıllarca çalıştım. 2014 ten bu yana evdeyim. Adam geldi sokak kapısına, buyur abla dedi. Fasulye geldi mi diye sordu annem. Anladım ki bu bizim kurufasulyeci Fatma ablanın eşi. Eşine telefon açtı, fasulye gelmiş. Hemen 5 kilo sipariş verdik. Adam şimdi getiriyorum dedi gitti. 3 kilo bize 2 kilo da eniştemlere aldık. Kilosu yirmi lira balkanlardan yani Kırklarelinin dağ köylerinde yetişiyor fasulye ve çok lezzetli. Deveçatağının da domatesi lezzetlidir buldun mu kaçırmayacaksın. Akşam gelmiş köyden araba kahve önüne, ağbim hemen bir 5 kilo domates almış. Fasulye geldi annem denemek için bir pişirim ocağa vurdu. Ben de bulaşıkları yıkadım, mutfağa süpürdüm sildim. Kendime yukarıdaki kahveyi yaptım, mutfak önünde masaya oturdum, kedim geldi miyav miyav diyerek miyavlaşmaya başladık:)) yemini verdim. Annem çok kızıyor ama ben dayanamıyorum yem alıyorum ona, sokak kedisi nerede olsa beslenir diyor ama ben tınmıyorum hiç mamayı alıyorum dışarıda yüksek bir yere asıyorum sabah akşam mamasını veriyorum. Oturdum onu izledim kahvemi içerken karga geldi mamaya ortak oldu hiç sesini çıkarmıyor:)) 


Sabah çiçeklerimi dolaşırken bunu gördüm, sol taraftan birşeyler çıkmış, şu an sevinçliyim galiba kaktüsüm çiçek açacak. 
Şimdi üstümü giyinip çarşıya ineceğim, Annem bir kilo da nohut al eniştenlere dedi, gidip bize nohut aldığımız yerden onu alacağım. Ayın 6 sında İstanbul'da doktor kontrolündeyiz, Ertuğrul ağbim gelecek yine bizi buradan alıp İstanbul'a götürüp tekrar eve getirecek o zaman vereceğiz fasulyeyi, nohutu, tarhanayı. Oturdum bugün seyahat için gerekli olan HES kodlarını aldım. Artık Kütüphaneye de HES kodsuz girilemeyecek, bu konu ile ilgili uyarı geldi, orada da kullanacağım bu kodu.   



Minibüsle çarşıya indim, baharatçıya gittim nohut aldım. Oradan çıktım okul arkasındaki çiçekçilere gittim. Çarşı durağında yer alan çiçeçide kalp kalbe karşı çiçeği beton saksıda 100 tl dediler, çok fazla geldi beton saksım evde var bana sadece çiçeği lazım. Komşumuzun çiçekçi dükkanına gittim yokmuş. Az ilerisinde bir tane çiçekçi var oraya bak dedi. Oraya gittim varmış, 50 tl dedi çok geldi bana bu fiyat. Daha uygun yok mu dedim 15 tl lik var dedi. Hemen aldım. Ucuzlukçuya gittim bitki toprağı aldım, dolaşırken kendimi kaybediyorum bu ucuzlukçuyu her şeyi alasım var, özellikle kahve fincanlarını, bu siyah tek kahve fincanını da oradan aldım. Tekrar minibüsle eve geldim. 


arkadaşımızın etkinliğinde yer alan yatağımdaki düşman filmini nette arattım bir türlü izlenen yer bulamadım. Bulduklarımda ise hata verdi. Ben de onun yerine  özel bir kadını buldum onu izledim.


ÖZEL BİR KADIN 1990 

Oscar Ödülü adayı Julia Roberts (Steel Magnolias) ve karizmatik başrol oyuncusu Richard Gere (An Officer And A Gentleman) “ ÖZEL BİR KADIN ” da ışık saçan performanslarıyla Hollywood’ un 1990 yılı gişe rekorlarını altüst ediyorlar. Roberts, çok şanssız bir sokak kadınıdır. Ancak bu kötü şans onu yakışıklı, çok başarılı ve ünlü bir işadamıyla karşılaştırır. İmkansız bir aşk başlar ve modern zamanların Cinderella masalı tüm dünyadaki sinemaseverleri kalbinden vurur. 

Güzel bir filmdi. İzleyemediğim filimi tekrar araştıracağım netflix üyeliğim yok. 

Komşunun torunu Ömer ilkokula başladı 2 gün gidip diğer günler TV den ders göreceklermiş. Dün evin çevresinde anneannesini dört döndürüyordu, Müyesser abla ben bu çocuğu TV başına nasıl oturtayım diyor, haklı çocuk oyuna kaçıyor:))





12 yorum:

  1. corona ve eğitim çok kötü durumda. Nasıl olacak bu iş bilmem. Benimkiler büyük öyle derse oturtma sorunu yok ama saatlerce ekrana bakmak ne kadar iyi? Hiç okulu tanımamış çocuk nasıl öğrenecek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok zor çokkkk ömer okulu tanımadı oturmuyor işte TV başına.

      Sil
  2. Günaydınnnnn. Ne güzel çiçek açınca bizde görelim :) Bende bir kaç saksı kalanchoe var diğerlerinde hiçbir sıkıntı yok ancak bir tanesinde yaprakları odanın ısısı çok düşük olmadığı halde buz gibi oldu ve incelmiş gibi geldi odanın yerini değiştirdim. İnşallah bir şey olmaz yeni yeni de çiçek açıyordu :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah resmini çekerim. İnşallah çiçeğin düzelir. Sevgiler

      Sil
  3. 100 lira da nasıl bir fiyattır öyle.

    YanıtlaSil
  4. bi de hes çıktı başımıza. pretty woman hep izliyooom :)

    YanıtlaSil
  5. Bir güne neler sığmış. Şu HES kodu nedir bilmiyorum. Pasaport gibi bir şey sanırım, Covid-19 olan giremez kartı:)

    YanıtlaSil
  6. Bir erkek kişisinin domates alması ilgimi çekti, ben çocukken veya ilk gençlik yıllarımda asla abim bir şey almazdı:))))valla şanslısın. Yatağımdaki Düşman filmini çok beğenmiştim, çok da sürükleyiciydi. Keşke ben de bulsam izlesem yeniden. Sevgiler:)
    Not: Eskiden her gün blog ziyaretleri yapıyordum artık çok zor uğruyorum, kusura bakma....:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendisi domates hastası nasıl almasın. Tadı da damak tadına uygun domatesin.Şaka bir yanı ağbim her şeyi alır eve telefon açar şu lazım mı der alır. Her zaman bekleriz buralara arkadaşım.

      Sil