OKUDUKLARIM 73 AŞKA DAİR

29 Ekim 2020

 

 
 
Aşkın başlangıcı "görme", sonucu "bakma"dır. İlk görüş anında başlayan ilginin sırasıyla sevgiye, bağlılığa, kalbin erimesine, tutkuya, özleme ve nihayet aşka dönüşmesinin bir tek gayesi vardır; sevilenin yüzüne bakabilmek, o ilk görüş anının lezzetini ve hazzını derece derece artırarak kemale erdirebilmek.

Görmekten bakma derecesine yükselebilmek için aşkın binbir türlü tecellisi, sayısız çile durağı, firkat, hicran ve hasrete adanmış elemleri vardır ki, bunların her biri âşıkı kabalıklarından yontar, ruhunu arıtıp billurlaştırır ve en son noktada doya doya "bakma" eylemi için onu hazırlayıp sevgili huzuruna çıkartır.
Aşkın "bakma"dan sonraki durağı "tapma"; yani sevenin sevilene kul olmasıdır.
(Tanıtım Bülteninden)

 

 Kitapta bahsedilen aşk aslında ilâhi aşk; örnek hikayelerdeki aşkların ya sebebi, ya sonucu muhakkak Hakk'a yöneliyor..İlahi aşkı anlatan güzel bir kitap.



Gönül Allah'ın evidir.

*****

Rabbim! Bedenimi öyle büyüt, öyle büyüt ki cehennemi yalnızca ben kaplayayım da orada başka kullarına yer kalmasın!

*****

Sevincin de hüznün de aşırısı insanı öldürür

*****

"Ne varlığa sevinirim
Ne yokluğa yerinirim
Aşkın ile avunurum
Bana seni gerek seni"

Yunus EMRE

*****

Gönlüm,dünya denen şu köhne şehirde bir viraneye döndü.Sanki bir misafirhanedir de,içinden hiç dert ve gam eksik olmuyor.

*****

İnsan kalbe akseden mana ile gönlünü tanır ve kendisinin gönül ile var olduğunu idrak eder

*****

 
Hakiki aşık sevgiliye yaklaştıkça küçülen, kendinden geçen, mahviyet gösteren aşıktır. Tıpkı Allah’a yakın oldukça küçülen, tevazu ve hiçlik kazanan kul gibi.

*****

 
Ham olan pişmişin halinden anlamaz.

*****

 
Eğer sözün demi (zamanlaması) bilinmezse ne kadar güzel de söylense söz kem (kötü) sonuç doğrur. Buna mukabil yerinde ve uygun söylenen bir söz cehennemi cennet gösterebilir, hatta belki orayı cennete çevirir.

*****

 
Eski bir doğu şiirinde " Yılın en uzun gecesinin hangi gece olduğunu müneccimler ve takvim düzenleyenler değil , ancak gama muptella olmuş âşıklar bilir " denilmiş .

*****

 

Güz kitap şenliği kitap 18

Sayfa 167

Toplam sayfa 5673
 
Puan 10
 
Ek puan 30
 
                                       Toplam puan 330

 

 

16 yorum:

  1. Plagiarism mi yapmış yahu İskender Pala? "Rabbim! Bedenimi öyle büyüt, öyle büyüt ki cehennemi yalnızca ben kaplayayım da orada başka kullarına yer kalmasın!" Hz.İsa'nın sözüdür, kutsal kitaplarda geçer.. :))) Hiç güleceğim yoktu. Fakat sevmem de Pala'yı doğrusu. Sözlerin çoğu sanırım Mevlana, düşünürler ve peygamberlere ait, umarım belirtilmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hz İsa'nın sözü olarak belirtiğin söz kitapta Hz Ebubekir'in sözü olarak geçiyor.

      Sil
    2. bazen ideolojiler insanı İskender Pala gibi bir deryaya kör baktırabiliyor yazık.

      Sil
    3. Ah sen böyle alt alta yazınca, birden kendi sözleriymiş gibi yazıyor diye algıladım.. Bu dini liderlere atfedilen sözlerin büyük kısmı antik yunan felsefe okulundan alınmış, o yıllarda plagiarism yok tabii ama bu yıllarda insanın tütleri diken diken oluyor işte...

      Sil
    4. kitapta geçen altını çizdiğim cümleler onlar. Dinler birbirine benziyor zaten köken ta sümerlere dayanıyor.

      Sil
  2. İskender Pala kitapları aklımda, şimdilik sadece bir kitabını (Katre-iMatem ) okuyabildim.

    Alıntılar güzel.İkinci alıntı yanılmıyorsam Hz.Ebubekir'in duasıydı.İlk duyduğumda çok etkilenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben 4 kitabını okuyabildim. Evet kitaptada o kişiye ait olarak geçiyor o dua.

      Sil
  3. Siyasi görüşüyle ilgilenmediğim ender kalemlerdendir ve İskender Pala okumayı hep sevmişimdir. Bu kitabını okumadım. Teşekkürler Özlem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben şu ana kadar 4 kitabını okudum sadece, yazarın siyasi görüşünü de bilmiyorum.

      Sil
  4. Güzel bir kitaba benziyor, İskender Pala kitapları okudum ama bunu okumamıştım, not alayım :)

    YanıtlaSil
  5. bu son kitabı hocanın değil mi ben henüz almadım ya en kısa zamanda almalı bayramın kutlu olsun sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok son kitap değil arkadaşım. Son kitabı akşam güneşi olması lazım.

      Sil
    2. Aksam güneşini okudum ama ben bunu atlamışım. Normalde kitabı çıkınca hemen alırım neredeyse hepsi ilk basım o yüzden ama gözümden kaçtı demek ki

      Sil
  6. Okumadığım bir kitap, not alayım okuyabilirim bu kitabı. Teşekkürler..

    YanıtlaSil