GÖZYAŞLARINIZI DEĞİL BUNA SEBEP OLANLARI HAYATINIZDAN SİLİNİZ. ( BAVUL DERGİSİ)

11 Ocak 2021

 

 
 

Yeni yıl tam da kapıdayken dostum, şimdi sen sessiz bir uyanıklıkla hayatı fark et. Herhangi bir şeyin olmasını bekleme. Olması gereken zaten bin yıllardır olup duruyor. Güneş doğuyor, rüzgâr esiyor, insan seviyor. Sular dağlardan kopup gelerek ırmaklara dönüşüyor. Sus ve içine dön. Nefes alıp veriyorsun ya şimdi, bunu hisset. Her anında hayatın, kıymetini bil her şeyin..

Biraz Yağmur Kimseyi İncitmez, Kemal Sayar

 

Herkese merhaba, yeni yıldan bu yana yeni görüşüyoruz. Ancak okuduklarımı bitirdim ve yayınlamadıklarımı yayınladım.  Şu ana kadar 3 kitap okudum onları da yayına vereceğim.

Evde her şey normal, herkes sağlıklı. 


 Best nine 2020 yılı resimlerimi seçti, gördüğünüz gibi homini gırtlaklar önde:)) 



Bahçenin son kasımpatılarını topladım güzel bir yazı ile instagrama koydum. Kuyubaşında da sümbüller, laleler fışkırmış topraktan.

Her sabah kalktığımda kendime diyorum ki:

Bu gün iki seçeneğin var: Ya iyi bir ruh halinde olabilirsin, ya da kötü bir ruh halinde, seçimini yap…

Ben de iyi bir ruh halinde olmayı tercih ediyorum.

 

Kötü bir şey olduğunda, ya kendimi kurban olarak görebilirim ya da bu durumdan bir şey öğrenebilirim.

Ben de bir şey öğrenmeyi tercih ediyorum.

 

Ne zaman birisi bana derdini anlatsa, onu sadece dinleyebilir, ya da hayatin olumlu taraflarını gösterebilirim.

Ben de ikincisini tercih ediyorum…

 

Hayat seçeneklerden ibarettir…

 

Gereksiz ayrıntıları bir kenara bıraktığında her durumun bir seçenek olduğunu görürsün.

Olaylara nasıl tepki vereceğini sen seçersin…

İnsanların senin ruh halini nasıl etkileyeceğini kendin seçersin…

 

Nasıl bir ruh hali içinde olacağını kendin seçersin…

Hayatını nasıl yaşayacağın da senin seçimine bağlıdır…

 

Her gün hayatı dolu dolu yaşamak için seçme hakkımız olduğunu ondan öğrendim… Hayata olan tavır ve bakış açımız her şeydir…

Bu nedenle yarın için üzülmeyin, bırakın yarın kendisi için üzülsün…

Her geçen günün kendine yetecek kadar derdi vardır…

Kaldı ki, bugün, dün kaygılandığınız yarındır…

 

Spencer Johnson

 



Geçen ay Elele dergisi almıştım bu yazılar oradan.


2020 den okuyamadığım dergiler var hala okuyacağım kısmetse:))


 Annemin marifeti, rahmetli teyzem çok örerdi. Boş kaldı ip istedi aldım bunlardan 3 tane yaptı. Bunu arkadaşıma hediye olarak ördü.

Bu arada ben 31 aralıkta temizlik yaparken, tam evi süpürmeyi bitirdim elektrik süpürgesi rowenta idi motor yaktı. Evde birde bosch makina vardı onunda filitresi arızalı idi, şimdi yarın ona filtre almak için evden çıkacağım mecburen. 


Herkese iyi haftalar....Charlie'nin bir hatırlatması. . . . .
Charlie Chaplin 88 yaşında öldü.
Bize 4 öneri bıraktı:
(1) Bu dünyada hiçbir şey ebedi değildir, sorunlarımız bile.
(2) Yağmurda yürümeyi severim çünkü kimse gözyaşlarımı göremez.
(3) Hayatta en çok boşa harcanan gün gülmediğimiz gündür.
(4) Dünyanın en iyi altı doktoru ...
1. Güneş,
2. Dinlenin,
3. Egzersiz yapın,
4. Diyet,
5. Benlik saygısı
6. Arkadaşlar.
Onları hayatınızın her aşamasında saklayın ve sağlıklı bir yaşamın tadını çıkarın ...
Ay'ı görürsen güzelliği göreceksin
Güneşi görürsen gücü görürsün
Aynayı görürsen en iyi yaratımı göreceksin
Öyleyse inan
Hepimiz turistiz, hayatın tadını çıkarın
Hayat sadece bir yolculuktur!
 
***** 

İlk baktığınızda ne görüyorsunuz?

 https://www.instagram.com/p/CJlsufCgnvl/

*****

Bu yazının karikatürü için tıklayın

 https://www.instagram.com/p/CJSwPFKAKak/

 *****

Japoncada doğduğun günün anlamı ne?

https://www.instagram.com/p/CJnnd_iHPv9/

****

günün şarkısı


 
 günün arkası yarını;
 PARİSİN YABANCISI

sevgili ruşyena bana bu arkası yarınları keşfettirdiğin için sağol yıllar öncesine döndüm. Sabahları bulaşık yıkarken dinlerdim. Akşam üstleri de çocuk radyosu olurdu. Okuldan geldiğimde sanayağ sürülmüş, üstüne toz şeker serpilmiş ekmeğimi yerken dinlerdim. . Zihnini hem çalıştırıyor hem de dinlendiriyor... Seslendirenlere zaten diyecek hiç birsey yok harikulade....Çocukluğuma gittim....


18 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş Fotoğraflar olsun pozitif yönlendirmeler olsun ! Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  2. hayatımız gırtlak ve diyetle geçiyoooo :)

    YanıtlaSil
  3. Özlemciiiiiimmmm, birbirimizi ne güzel besliyoruz... postunu aşağılara doğru okurken, "ah ne güzel ne anlamlı cümleler, tam kulağa küpelik, arşivime not alıyım" diyordum ve derken de içimi hoşluklar kaplıyordu ki, final paragrafınla daha da hoş oldum... Ben çocukluğumdaki güzel şeylere gitmeyi çok seviyorum, hatırladıkça mutlu oluyorum... senin de kendi yolculuğunda payım olduğunu duyunca hem aramızdaki benzer ruhdaşlık, hem de hislerine tanıklık etmek adına bir kez daha mutlu oldum. Üzerine yağ ya da salça sürülmüş bir dilim ekmek ve radyodaki koca dünya. Yetmişti çocukluğumuza çok şey katmaya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yorumun için teşekkür ederim arkadaşım, hepimizin çocukluğu özel ve güzel. Kim bilir öbür dünyaya film olabilecek ne kareler aktardık....

      Sil
  4. Ben de babaannemle dinlerdim arkası yarınları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar başlayabilirsin Handan dinlemeye çok güzeller yine.

      Sil
  5. Şekerli ekmek, arkası yarınlar,annemin bahçesindeki kasımpatılar, beni geçmişe götürdü. Kulağa küpe olacak yazılanları da not alıyorum. Güzel bir yazıydı.

    YanıtlaSil
  6. Ben o sarışın yapraklarda kaldım :)

    YanıtlaSil
  7. Charlie Chaplin öğütleri ilginç geldi. Toprağı bol olsun. Parçayı da dinledim, gidiyorum:) Teşekkürlerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geldiğin için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Geldim, gidiyorum demek istemedim. Bunu belirteyim bu arada.
      Parçanın ismini vurguladım ki çok sevdiğim bir parçadır.
      Ben teşekkür ederim..

      Sil
    3. beğendiğine sevindim arkadaşım

      Sil
  8. Anneciğinin eline sağlık Özlemcim, maşallah, Allah sağlık ve mutlu ömürlerini çoğaltsın inşallah. Bu arkası yarınlar benim de uzun süredir keşfetmek istediğim ama bi türlü de bulamadığım (saatleri vs ön bilgim olmadığından hiç denk gelemedim bir kaç kez denediğimde)eski alışkanlıklar, ne güzel yapmışsın.
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol ececiğim.Evet artık yemek yaparken mutfakta telefon şarzda takılı tekrar arkası yarınları izleyebiliyorum sana da tavsiye ederim tak telefonu şarza aç youtube dinle çok zevkli oluyor eskilere dönmek.

      Sil