OKUDUKLARIM 2021/1 NAR

12 Ocak 2021

 

 
 

Haydar Ergülen'e Altın Portakal Şiir Ödülü'nü kazandıran ve şiirlerinin toplu halde ilk bölümünü kapsayan eseri. Kitabın ismi aynı zamanda şairin kızının ismi imiş.

ŞİİRDEN ETKİLENDİĞİM SATIRLAR;

Ela gözlerin de birer yıldızdır bu lacivert geceye düşen

*****

Bir çocuğun düşüyüm ben

Mızıkamın sesi yeryüzüne değer

Uyurum uyanırım hep aynı şarkı

Ne sesim eksilir ne umut biter

*****

Bir aşktan geriye suskunluk kalır

*****

Yüzünde bin bir haylazlıkla sevseydin beni

Yüreğinden beyaz kuşlar uçardı yüreğime

*****

Belli ki acının resmini çoğaltacağım

Gülüşün ölüm gibi sustukça  dudaklarında

*****

Adını unut insan ancak tarihiyle vardır.

*****

Kandırılmış gövdenin yüzü yok, aynaya bakmaz,

Karanlıkta dans edene adı sorulmaz,

*****

Herkes öyle yalnız ki yalnızlığı bilen yok

*****

Ne düşler çaldılar uykularımızdan.

*****

Yalnızım, çağrılmaya adım yeter mi?

*****

Sen benim yanlışımsın, yanlışlık olmuş!

*****

Ben avucumdaki yeli saklayarak geçiyorum dünyadan

*****

Çocukluğum üşüsün karanlıkta

Annem yine öper beni

*****

İnsan iki kişidir

Daha kalabalık değildir

Biri olmaktan

*****

Beni iki kişi bırak

Biri ele versin beni

Biri suçumu üstlensin

*****

Cennete bir merdiven uzatacak kadar masum değilim.

*****

Ruh kolay ve güzeldir

Herkesin sarılacağı kadar incedir.

*****

Meğer ateşli bir hastalıkmış hayat

*****

İnsan bağışlamak için seviyorsa birini

Sevdikçe bağışlamaz mıydı Kendini de

*****

Yabancıyız, yalnızca içinden geçeriz ve

Yabancımız olmak isteyen birinin de bizi

İçinden geçirebileceği kadar yalnızız yalnızca

*****

Ben bir gözyaşıyım, senin gözünden düştüm.

*****

Ah karamela,  şekerim, aşk tatlı da insanlar berbat!

*****

Bazı şiirler bekleyemiyor yağmurun dinmesini!

*****

Güzel avlumsun benden sokağa açılsan da!

*****

Ayın altında daha karanlıktır bazı anılar….

*****

Yalnızlık kokuyorsun

*****

Bir anıya bir başka anıdan ne

kalır, elbet aşkın ortasında haziran kalır.

*****

Mayısı havalandır, sonrası hazirandır….

Hazirandır, yalnızlık gibi aşkın ortasındadır.

*****

O halat öyle mi atılır, yürek öyle mi bağlanır bir yüreğe?

*****

Üç yanım kara benim bir yanım ıssız

denizsiz, vapursuz, yolcusuz, susuz

*****

Kardeşlik yokluk kadar kutsaldır.

*****

Gözlerimizi uzaklıklar değil ki yalnız

göze  alamadığımız yakınlıklar da acıtır

ve gözleri ancak gözler bağışlayabilir

*****

Kimsenin kimseye gözü değmiyorsa, şiir niye?

*****

Ey ruh şu haziranı eve çağırsan

Aşk gibi bir mensim bulsak onda

Aşk ile söz alsak da bir göz

Aşkın kapısı bu cümleden açılsa!

*****

Hazirana kiralayalım aşkın bir odasını!

*****

Şiir annelik sanatıdır, şairlikse klişe!

*****

Aşk olsun sana Tanrım, Aşka kur cümlemizi.

*****

Bütün oğullar anneyi bir şiire terkeder.

*****

ŞİİRDE GEÇEN MÜZİKLER;

https://www.youtube.com/watch?v=MmSTK1BN-zg

 

https://www.youtube.com/watch?v=xbhCPt6PZIU

 

 

  • KIŞ ŞENLİĞİ KİTAP :            9
  • KİTAP SAYFA SAYISI:       248
  • TOPLAM SAYFA SAYISI: 3236
  • TOPLAM PUAN :                  110

7 yorum:

  1. Yüreğinden beyaz kuşlar uçardı yüreğime .. çok güzelmiş

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel dizeler, farkettim ki şiir okumayalı epey çok olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben liseden beri okumamıştım tekrar başladım.

      Sil
  3. ne güzel isimmiş yaa. memleketlim şaiiir :)

    YanıtlaSil