İZLEDİKLERİM 2021 /15

11 Nisan 2021

 

 
SUMMERLAND 2020
 
 Film 2.Dünya Savaşı dönemi İngiltere’de geçmektedir. Alice Lam insanları özellikle de çocukları sevmeyen, kendini entelektüel zevklerine kaptırmış bir yazardır. Hayatının tamamını kitaplarına gömülmüş bir halde, akademik tezleriyle geçirmek istemektedir. Ancak bombalanmalar yüzünden Londra’dan tahliye edilen Frank, Alice’in planlarını suya düşürmüştür. Farklı bölgelerden tahliye edilen çocuklar bir kurum aracılığıyla savaştan uzak bölgelerdeki insanlara ulaştırılmaktadırlar. Alice Frank’den kurtulmak istese de çocuk ona kalmıştır. Frank meraklı bir çocuktur. Alice’e sürekli ne üzerinde çalışıyorsa o konu hakkında sorular sorar. Alice’de doğal olarak cevap vermek zorunda kalır. Ama bir yandan da yaptıklarıyla ilgilenilmesi hoşuna gitmektedir. Küçük adımlarla bu ikili aralarında bir bağ kurmaya başlarlar. Frank ile yaşadıkları olaylar Alice’in hayatında daha önce karşılaştığı zorlukları tekrar hatırlamasına sebep olur. İzleyici de Alice karakterinin hem filmin anlattığı dönemdeki karakter gelişimini hem de daha öncesini öğrenme fırsatı yakalamaktadır.
 
Çok güzel deniz kenarı manzaralarıyla asabi ve huysuz olan Alice'in evine gelen küçük bir çocuğa olan sevgisi hayatını nasıl olumlu değiştirdiğini anlatan bir dram filmi. Belki herkesin hoşuna gitmeyebilir ama sinema sevenlere rahatlıkla tavsiye edebilirim...
 

PRENSİM - MON ROI 2015
 
Tony şiddetli bir kayak kazasından sonra rehabilitasyon merkezine gitmiştir. Tıp ekiplerine ve ilaçlara bağlı olmasının yanında, Georgio ile yaşadığı fırtınalı aşkı hatırlamak için vakit bulmuştur. 
 
Kadın ve erkek ilişkisini anlatan güzel bir film. İzleyeceksiniz çocuklarla izlemeyin.
 
FİLMDEN 2 REPLİK
 
Hayatta bazen bazı şeyleri gözden kaçırırız nereye gittiğimizi bilmeden koşarız, hızlanırız,
öyle bir hızlanırız ki arkamıza bile bakmayız, sonrada düşeriz bazen tekrar ayağa kalkamayız
*****
Dizler, bırakma, teslim olma ve geri çekilme kapasitesimizi simgeler.
Çünkü, dizler sadece geriye hareket eden eklemlerdir.
Dizlerimizdeki acı, hayatımızda yaşadığımız ve kabul etmekte zorlandığımız olayları temsil eder
dolayısıylada iyileşme süreci psikolojik iyileşmeyle de paralel gider.


POLAROID 2019
 
Bird bir lise öğrencisidir ve okuduğu okulda başkaları tarafından ezik olarak görülmekte, dışlanmakta ve her zaman yalnız takılmaktadır. Günün birinde çok eski bir fotoğraf makinesi bulur. Bu makinenin Polaroid tarzda fotoğraf çekme özelliği Bird’in çok hoşuna gider fakat çok zaman geçmeden bu makinede bir tuhaflık olduğunu fark eder. Çünkü kimin fotoğrafını çekerse o kişi çok geçmeden trafik bir şekilde hayatını kaybetmektedir…
 
Sıkılmadan izledim... 
 

SEN HİÇ ATEŞBÖCEĞİ GÖRDÜN MÜ? 2021
 
Film, ailesiyle birlikte yaşadığı çevreye uyum sağlamak için çabalayan, üstün zekalı bir çocuk olarak dünyaya gelen Gülseren'in hayatına odaklanıyor.
 
Tiyatroda izleme olanağım hiç yoktu, böylesi iyi oldu.
 

24 yorum:

  1. Summerland listemdeydi. Unutmuşum seyretmeyi. Hatırlattığınız için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Sen hiç ateşbocegi gördün mü:) izlemek istiyorum gerçekten de ... kaleminize sağlık, güzel bir hafta sizinle olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzeldi ben beğendim umarım sizde beğenirsiniz. Sağlıkla mutlu bir hafta olsun.

      Sil
  3. ateşböceği gördün mü, duymadım bu filmi bi bakayım, polaroid fena değildi, zaten bu tür ne bulsam izliyom, mon roi pek sevdiğim bir film, summerland not aldım hemen izlerim, o oyuncuyu çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yılmaz Erdoğan'a ait senaryo tiyatro oyunu idi filmleştirilmiş. Polaridi bende sevdim, summerlandı da seveceksin

      Sil
  4. Sen Hiç Ateşböceği Gördün mü? Filmini merak ediyorum bakalım umarım ismi kadar güzeldir (:

    YanıtlaSil
  5. Summerland ve Sen Hiç Ateşböceği gördün mü? filmleri ilgimi çekti, izleme listeme alayım. :)

    YanıtlaSil
  6. Sen Hiç Ateşböceği Gördün mü? yü tiyatro olarak ben de izleyememiştim. Filminin yapıldığını sayende öğrendim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Sen Hiç Ateşböceği Gördün Mü ilgimi çekti. Ecem Erkek varsa izlemek isterim. :)) Polaroid de güzelmiş.

    YanıtlaSil
  8. Hepsi de çok güzele benziyor. Sırasıyla izlemeli, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Sen hiç ateşböceği gördünmü'yü merak ediyorum. Geçmişte de hep afişlerini görürdük ama hiç kısmet olmamıştı,Dramdan şu ara biraz kaçıyorum ama ilk filmde güzele benziyor, sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Monroi ilgimi çekti, hemen bakacağım. Ateşböceği2 nin yıllar önce Demet Akbağ tarafından oynanan tiyatrosunu izledim. MÜTHİŞTİ tek kelimeyle, eminim güldür güldür ekibinden çıkma bu zehir gibi kızımız da iyi oynamıştır. Teşekkürler yayın için :)

    YanıtlaSil
  11. aaa süper not aldım listeye koydum sen hiç ateşböceği gördün mü çok etkiledi beni bayıldım bayıldım

    YanıtlaSil
  12. Summerland'i merak ettim.

    YanıtlaSil