OKUDUKLARIM 46 DELİ TARLA

03 Ağustos 2021

 

 

Bazen hayat gizler kendini… Sımsıkı çekilmiş perdelerin ardına saklanan utangaç eviçlerinde, kapıların ardında, güneşin terk ettiği sokaklarda, o bıyıkaltı gülüşlerde, mühürlenmiş ağızlarda, yüze düşen gölgelerde, ketum yüreklerde, harflerin kıvrımlarında, kelimelerin dilsizliğinde, sonsuz susuşlarda, hiç düşülmeyen yollarda, hep beklenen aşklarda, hiç beklenmedik sonlarda gizler kendini hayat…

Ta ki bir yazar onu bulup çıkarıncaya dek.

Ta ki bir yazar onu bize anlatıncaya dek.

Şermin Yaşar’dan “yeniden gülmeyi başarabilen insanların muamması” için öyküler. Deli Tarla gibi coşkulu, beklenmedik ve merhamete muhtaç…

 

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;

Yine güzel bir öykü kitabı idi. Tavsiye ederim.

 

KİTAPTAN ALINTILAR;

Miras işleri zordur, kardeşler arasında illa anlaşmazlık çıkar.

****

Öfke insanın dilindeki asma kilidi kırıyor nihayetinde, sakladığınız bütün kötü cümleler saçılıyor etrafa bir anda. İnsan öfkeyle neler söylüyor, neler düşlüyor…

****

Bir ailede bir sorunlu birey varsa diğerleri ister istemez uyumlu olmak durumundadır.

*****

Sabırla koruk helva, dut yaprağı atlas olur.

*****

Her eşyanın insanı yaralayan bir hikayesi olduğuna inanıyorum ya da belki de ben yaralanmaya çok müsaitim.

*****

Gülüş anne babadan geçen bir şeydir, annen baban gülüyorsa sen de gülersin, onlar gülmüyorsa istediğin kadar içinden gelsin senin yüzüne bir tebessüm layığınca oturamaz.

*****

Kadınlar konuşurken onları anlamak kolaydır, öfkesi, gülüşü, bakışı, sesi, kelimeleri, onun anlatmak istediğinin de ötesini anlatır. Anlayamadığımız susan kadındır.

*****

İnsan aşina olduğu duyguya yapışır. Yani o duygu onu zedelemiş bile olsa güvenilir gelir.

*****

 

 

KİTAPTAKİ MÜZİKLER;

https://www.youtube.com/watch?v=3JgW1E8KKH8

 

 

 

4 yorum:

  1. Epey oldu öykü kitabı okumadım. Deli Tarla güzel bir kitaba benziyor. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitap, dolayısı ile yazar sürkeli aklımı çelip duruyordu.) Bloğuna geldiğimde de yan tarafta görüyordum. Ne zaman okur ve yazar acaba diye bekliyordum. Fikir net şimdi: Alınacak yani:)

    Teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım hangi öyküleri beğeniceksin marş marş öyküsü beni güldürdü, sende de aynı etkiyi yapacak mı bakalım.

      Sil