TEMMUZ AY DÖKÜMÜ

01 Ağustos 2021

 

 
SEVİYORUM
 
Bu günlerde, vantilatörle aşk yaşıyoruz😂😂😂. 
Klimayı çalıştırmıyoruz hasta oluruz diye korkuyoruz....


YİYORUM

Genelde hafif şeyler, bu sıcakta et falan gitmiyor, domates, peynir, karpuzu bile yeni aldım dün ilk defa. 
Köy biberi yapıyorum domatesli (kızartma değil)
Bir tencereye biberleri yıkayıp 2 ye bölüp koyuyorum, 1,5 kaşık yağ ilave ediyorum. Bir kaç defa karıştırıp tencerenin kapağını kapatıyorum. 1 domates rendeliyorum, tuz ve bir kaç dişte sarımsak doğruyorum. Tencereye bunlarıda ilave edip, kısık ateşte pişiriyorum.


burada farklı bir tarifte mevcut sirkeli..

 
İÇİYORUM
 
Bol bol su:)) arada çay, arada Türk kahvesi, birde Balaban şekersiz limonata, bulursanız markette kaçırmayın.( Kışında bozasını alın yanılmıyorsam migroslarda olması lazım. Bizim yerel firmamız olduğu için imal yerinden cam kavanozda alıyorum ben.)
 

Eğer illaki ben evde yapıcam diyorsanız, kuruyemişçi arkadaşın annesi yaparken görmüştüm, yazın dondurmanın yanında satıyorlardı, bende evde kendim yapıyordum, bu ara tembelim şekersiz de iyi geldi:))
 
LİMONATA
 
 
2-2,5 litre için;

ilk olarak 3 tane limonu 5-10 dakika buzdolabının buzluk kısmında bekletiyoruz
Beyaz kısmını çok katmamaya çalışın, çünkü o kısım limonatamızı acı yapıyor.
üç limonun da kabuğunu rendeledikten sonra rendelediğimiz kısmı bir kaba alıp 1 su bardağı şeker ekliyoruz. 
Bu ikisi birbirine geçene kadar ezerek karıştırıyoruz.
Püre gibi bir şey oluyor. 
Sonra üstüne bir litre suyumuzu ekliyoruz.
Duruma bağlı şeker ve su ilavesini yaptıktan sonra biraz daha bekletiyoruz ve ardından süzüyoruz

 
HİSSEDİYORUM


“Seninle konuşabilecek kadar heybetli değildi belki kelimelerim. Ama senin ruhunu yerinden sallayacak kadar derindi hissettiklerim.”
 
Nazım Hikmet Ran 

Ağbimin ayağının şişmesinden dolayı biraz üzgünüm, doktora da götüremiyoruz, çok inatçı.... Çocukta değil ama ikna edemiyoruz.


YAPIYORUM

Bu günlerde sadece kitap, dergi okuyorum, bir iki de film izledim...


DÜŞÜNÜYORUM

Şu orman yangınlarına canım sıkıldı, bizim babamın doğduğu şehire gittiğimizde ( Antalya/ Akseki) babam bizi İmrasan beli diye bir yere götürmüştü. Bulunduğumuz yerde dağın daha aşağılarında yer alan çam ağaçlarının tepeleri gözükürdü.Bir de bildiğin ağaçlar taşların arasında yetişmişti. O gün geldi aklıma. Oturdum facebooka bir yazı yazdım, bunu gören Antalya'da yaşayan kuzenimin eczacı oğlu cevap yazmış, abla biz ağaçları tekrar dikeriz, sen gel yeterki buralara diye, hüzünlendim, onları da oralarıda çok özlemişim, en son 2010 lu yıllar da gitmiştim, o zaman çocuk olarak bıraktıklarım şimdinin hemşiresi filan oldular yani, oturdum ağladım.....


AKSEKİDE GÜZELLİKLER

Her şey doğal, şahsa özel,
Yardımlaşır yüzlerce el,
Türkiye bir cennet vatan;
Aksekim Bir Başka Güzel.

İşte güzellik kervanı,
Topla dostu yap bayramı,
Yaylada gülek ayranı,
Ağustosta içmek güzel.

Akseki’li olmaz kaba,
Bilge kadın; deriz ebe,
Yaylalarda kıldan oba,
Dede, torun; sohbet güzel.

Kimler gelip, kimler geçmiş,
Şeytan Akseki’de ölmüş,
Kaç medrese hizmet vermiş,
İlim, irfan, sanat güzel.

‘Koşan tilki’ diyor atan;
‘Yeğdir aslandan yatan’,
Üreten, tüketen, satan,
Alış-veriş yapmak güzel.

Duydun mu Çimi’nin balı,
Deriden eyleriz gönü,
Geline örteriz Al’ı,
Güveyler bir candan güzel.

Ceviz ağaç beşikleri,

Şimşir tarak, kaşıkları,
Bu ilçenin aşıkları,
Her sanat yerinde güzel.

Taşı mermer, suyu serttir,
Yiğitlerin gözü pektir,
Belki de dünyada tektir,
Sıla, hasret, vuslat güzel.

Fakir darhana aşından,
Yiğit bellidir işinden,
İki bin bitki içinden,
Lale, gül ve nergiz güzel.

Gurbetçide tahta bavul,
Evlerin avlusu ağıl,
Düğünlerde defle davul,
‘Esdiri’ türküsü güzel.

Evler taştan, sanki yalı,
Aşarız İmrasan beli,
İşte Akseki’li hali,
Her şeyi bir yahşi güzel.

Prof.Dr. Hasan Özçelik
(09.07.2019, Isparta)

Hasan Özçelik 2
Kayıt Tarihi : 11.7.2019 11:25:00

Şiirde geçen gön kelimesi deri demektir.

Esdiri türküsü de aşağıda tefle çalınır söylenir

https://www.youtube.com/watch?v=jyeotthG1XA

 

İki beyaz konağın arasındaki çift çanaklı evde çok kaldım ben:))

İki beyaz evde konaktır öndekinin ismi AK EV diğeri aklıma gelmedi ve saçaktaki tahta oymalarından dolayı televizyonda çok gösterilir bu evler....

 

HAYAL EDİYORUM

 Ağbimin ayağı da gözü de düzelmiş, arkadaşın oğlunu şoför yaparaktan bir karavan kiralayaraktan Ege ve Akdeniz turu....

 
DİNLİYORUM

 



 


10 yorum:

  1. Ben de yapayım geçen ayın değerlendirmesini. Benim de her yangın videosu, fotoğrafı gördüğümde gözlerim doluyordu, hep içim acıyor. Biber sosu çok iyi fikir, pazarda o kadar bol ve ucuz ki!

    YanıtlaSil
  2. Tarifler güzelmiş, teşekkürler Özlem. Köy biberinin benzerini yapıyordum ben de. Kızartma zararlı diye ağzını kapatarak yağla yumuşatıyordum biberleri, sarmısakla. Tek farkı; domatesleri ayrıca pişirerek sos haline getirip birleştiriyorum. Seninki daha pratikmiş, deneyeceğim:) Vantilatörlü söz harikaymış:))

    YanıtlaSil
  3. Ben de bu aralar bol bol limonata yapıyorum. Limonları minik doğrayıp üzerine şeker katıyorum. Sonra hepsini elimle sıkıp suyunu çıkartarak kapta bekletiyorum. Üzerine su. İçeceğim zaman süzerek alıyorum. O da mis gibi limon kokuyor.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, afiyet olsun.
    Ben bir aydır yemek yapmıyorum, kahvaltı için olmasa handiyse mutfağa dahi girmeyeceğim. Dışarıdaysam zaten dışarıdayım, evdeysem peynir-ekmek-karpuz yiyorum. Tadına doyum olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evde erkek olunca ve şeker hastası ise mecburen bir şeyler yapılıyor. Karpuz sadece geçen gün aldım eve ilk defa yasaklara pek yaklaşamıyoruz?
      Sevgiler..

      Sil
  5. Hepimiz gibi canım o kadar sıkkın ki ne zamandır buralara uğramıyordum. Hepimiz bir şekilde oyalamaya çalışıyoruz kendimizi. O son satırlardaki hayallerine ulaşmanı dilerim Özlem. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son günler çok kötü idi umarım devamı gelmez, herkesin hayalleri gerçek olsun.

      Sil