KENDİME ULAŞMAK İÇİN EPEYCE YOL ALDIM (SYLVIA PATH)

03 Ekim 2022

 

 
Hani naftalinlemesem kışı ve kurtlanıp gitse bir yaz sıcağında. Bir bahar temizliği yapsam; silkelesem geçmişimin halılarını, dökülse güveleri, yaksam aklımın başköşe güvelerini ve kurtarsam kendimi. Giymesem dünden kalanları ve üşüsem yarına. Bir bulut olsam, silkelenip dökülsem hayatın adressiz coğrafyalarına..... Yeni çiçekler keşfetsem, yeni alışkanlıklar edinsem. Papatya olsam mesela; kim seviyor kim sevmiyor bilsem ve sevenin ellerinde ölsem.
 
Rengi yok yalnızlığın kitabından... 


Haftaya güzel bir başlangıç yapalım müziğimizi açalım.
Sabah sabah erkenden pazara gittim, sütü annem kaynattı.
Pazar bu hafta çok pahalı idi, köy domatesi bile 15 tl olmuş. Son olarak gittiğimi düşünüyorum pazara, bir daha artık market ve manavdan alırım. Salatalık bile 16 tl olmuş. 
Son kez turşuluk aldım, salatalık ve yeşil domates kalmıştı kurmadığımız onu da bugün hallettik. 6 büyük kavanoz turşu kurduk.
 Tarhanayı da yarın sabah kavanozlayacağız. 
Yarın saat 11:30 da annem katarakt ameliyatına girecek. Taksiyi bugünden ayarladım. Evde eksik olan bazı yiyecekler vardı, onları tedarik ettim, malum saat başı damlalar var, evden ayrılmam zor olur. Anlayacağınız depoyu fulledik:)))
 

Blogger kitap kulübünün bu ayki kitabını ve yanına 2 kitap daha aldım.
 
 
Kasımpatılar açmaya başladı.
 



“Birilerini mutlu etmekle geçmiş yıllarım.
Kendim için bir çay dahi demlememiş,
kendi sevdiğim yemeği yapmamışım.
Çocukların canı ne isterse o.
Önce onlar demişim.
Şikayet değil. Pişmanlık hiç değil.
Adı ne bilmiyorum ama bugün;
“kendin için ne yaptın” diye sorunca kendime.
Bir cevap verememek üzdü.”
Dedi kadın yıllar sonra yorgun gözleri ile uzaklara dalınca...
~Seçil Oğuz~
 

Güzel bir hafta olsun hepimize.....

 

8 yorum:

  1. Çok güzel alıntılar. Kasımpatı da ne güzel açmış, annenize çok geçmiş olsun şimdiden. Önceden pazar uygun bir yerdi artık marketler daha uygun gibi, ne güzel kışlık hazırlıklar yapılmış turşu tarhana, bunlar içinde en çok tarhanaya içim gider, bizde annemle her yıl yapardık o tadı bulmak zor, eğer becerebilirsem seneye denemek istiyorum böyle böyle başlamak lazım, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizde tarhana yaparsınız. Annem adına geçmiş olsun dileklerinize teşekkür ederim.

      Sil
  2. Yazı bana çok iyi geldi. Kendim için birşeyler yapmanın önemini kavradım bundan iki sene önce. Hatta bu sabah da eşimle konuştuk işe gelirken. Şimdi burda da okumak güzel geldi.
    Annenize sağlık, sıhhat ve acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz kendimiz için birşeyler yapmalıyız, bu bir fincan kahve de olabilir.
      Annem adına teşekkür ederim, ameliyat olduk evdeyiz şu an.
      Sevgiler,

      Sil
  3. Anneye geçmiş olsun, anladığım ameliyat sonrası her şey yolunda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun, evdeyiz damlalarımız var onlara devam ediyoruz.

      Sil
  4. Anneciğinin sağlık durumu nasıl arkadaşım, acil şifalar diliyorum ♥

    Bu sene ben turşu kurmadım, tembellik yaptım biraz sanırım. Lahanayla idare ederim artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, annemin sağlık durumu iyi şu anda. Sevgiler,

      Sil