AYFER 2

01 Aralık 2018



Ayfer arada sırada da mektup taşırmış. Mahallenin genç kızı Şengül ablasının istediği varmış. O zamanlar fazla görüşme olmaz mektuplaşma olurmuş. Yaşar ağbisi ıslık çalarak evin önünden geçerse mektubu aldım demek oluyormuş. Şengül ablasıda cama çıkarsa aldım, kapıya çıkarsa cevap yazdım olurmuş. Ayfer küçük olduğu için onu aracı olarak kullanıyorlarmış. Yıllar geçmiş ama iki sevgili evlenememişler. 
Ayfer ara sıra köye anneannesine gitmek istermiş, ama annesi izin vermezmiş. Sebebi ise dayısının onları istememesi imiş. Çünkü ailede en büyük erkek olarak onun sözü geçer, kızlara önem verilmezmiş. Bayramlarda dahi bir taksi tutulur, köye gidildiğinde hemen kavga çıkarmış. Sanki kızlar mal istemeye gelmişler gibi davranırmış. Ayfer annesinden izin koparıp anneannesi ile en son köye gittiğinde, anneannesi dayısı tarafından dövülmüş ve bembeyaz saçları kan içinde kalmış. Anneannesi kendini Ayfer ile odaya kilitlemiş. Sebep ise Ayfer’i neden köye getirdiği imiş. Ayfer ondan sonra  köye hiç gitmemiş. Zaten yıllar sonra anneannesi yine dayak yemiş ve Ayfer’lere gelmiş orada vefat etmiştir.  Dedesi köyde vefat etmiş o zaman köye gitmiştir kendisi.
Ayfer artık okula başlamıştır. Okula başladığı için ailesi boydan fotoğraf çektirmiş, onda da bir çorabı ayağında düşük çıkmıştır:)))  Okulu bir hayli uzakmış. Kendilerine yakın bir okul inşaatı varmış ama, henüz tamamlanmış. Öğretmeni erkek ve çok sertmiş. Bir gün arkadaşlarından Neşe tahtaya yazı yazamamış ve öğretmen Neşe’nin kafasını tahtaya 2-3 defa vurmuş. Ayfer korkmuş, kendisi de aynı duruma düşmemek için daha fazla dikkat etmeye başlamış derslerine. Bu arada teneffüs aralarında arkadaşlarının Neşe’nin kafasını salak diyerek vurmalarına şahit olmuş. Üzülüyormuş. Aradan 2 yıl geçmiş 3. Sınıfa başlayacakmış. Evlerine yakın olan okulun inşaatı bitmiş öğrenci almaya başlamış. Ayfer’in ailesi de onun kaydını yeni okula almış. Okulun ilk günü öğretmenler kendi aralarında çekiliş yapmışlar 3. Sınıfları okutacak olan 2 öğretmen varmış, Ayfer erkek olan öğretmene düşmüş çekiliş ile basmış yaygarayı ben kadın öğretmen istiyorum demiş. Şansına 3. Sınıflar için o an yeniden bir bayan öğretmen gelmiş. Çekiliş yenilenmiş ve Ayfer yeni gelen Mediha Hanımın öğrencisi olmuş. Yüzünde güller açmış Ayfer’in ne de olsa erkek öğretmende okumanın zorluklarını bilirmiş. Öğretmenini çok sevmiş, öğretmeni de onu. Ayfer gel, Ayfer git, koroyu kurdum oradasın, kütüphane kolu sensin vs  derken ilkokul bitmiş. Okuldan arkadaş sadece Zübeyde ve Sibel kalmış hayatında. Sibel okutulmamış yaşı 17 oldu mu bir kuyumcu ile evlendirilmiş ve İstanbul'a yerleşmiş. Zübeyde ise yıllar sonra rahim kanserinden vefat etmiş.
Yaz tatillerini Ayfer İstanbul da amcalarında geçirirmiş. En sevdiği şey trene ve vapura binmekmiş. Trene binmesi için Zafer amcasında, vapura binmesi için ya Tahir amcasında ya da Gülseren teyzesinde kalması gerekirmiş. Zafer amcası daha yakınmış ona o da hep orasını tercih edermiş. Gündüzleri oyun oynar geceleri gazete kağıdından kese kağıdı yaparlarmış. Yengesi Ayfer’i yıkar paklar, severmiş. Kuzenleri ile oyun oynarlarmış. Tahir amcasını da severmiş, özellikle boğaza nazır o evini. Yıllar sonra o ev 2. Boğaz köprüsünün Kavacık ayağı olarak istimlak edilecek ve o manzara onun için tarih olacaktı. Teyzesini de severdi. Ümraniye'de oturur, evin önündeki parkta vakit geçirirdi. Hayatında ilk defa denize onu Teyzesi götürmüştü. Tam yüzme öğrenecekti ki kuzeninin şakası yüzünden az daha boğulacaktı, ondan sonra hep sudan korktu zaten.
Teyzesine fazla gitmezmiş Ayfer, çünkü evde devamlı bir kavga varmış, Ayfer bu tür ortamları hiç sevmezmiş.
İlkokuldan sonra okumasını annesi istememiş. Babası hayır ben okumadım o okuyacak demiş ve kızını ortaokula yazdırmış, Okul çok uzakmış, yağmurda çamurda gitmesi çok zormuş.  Yeni arkadaşlar ve yeni öğretmenler ile arası iyi imiş. Sıra arkadaşı Ayten ile iyi anlaşıyorlarmış. Devamlı Ayten’lere gidermişler. Çünkü ev okula yakınmış. Okudukları yazarlar ve hikayelerde ortakmış. Birlikte kütüphaneye giderler dersleri birlikte çalışırlarmış. 3 sene sınıfta kalmadan çabucacık geçivermiş. En sevmediği ders matematik ve beden eğitimi imiş. Ayten ve Ayhan harici hepsi ile yolları ayrılmış.

Devamı gelecek:)))

3 yorum:

  1. Merakla bekliyoruz, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. heeeey ya çok iyi ya ben bayıldım bu hayat hikayesine. bir ara koyayım bloguma bunuu :)

    YanıtlaSil
  3. İlgi çekici, merakla bekliyoruz. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil