KADINLAR EN ÇOK NE OKUR?

31 Temmuz 2012


Kitap, sadece bir bilgi kaynağı değil, aynı zamanda ruhun ihtiyaç duyduğu duyguların üretimini sağlayan bir araç.
En çok hangi tip kitapları okursunuz diye sormuş, arkadaşlarımdan biri. “Benim için bu beğeni sürekli değişim gösteriyor” dedim. Bu konunun üzerinde biraz yazıştık. Arkadaşım, hayatı boyunca hep aynı tip kitaplar okuduğunu söylüyor. Ama ben onun gibi değilim. Çevremde gözlemlediğime göre de pek çok kişi benim gibi.
Bana göre; ruh halimize ve ihtiyacımıza göre okuyoruz. Çünkü kitap, sadece bir bilgi kaynağı değil, aynı zamanda ruhun ihtiyaç duyduğu duyguların üretimini sağlayan bir araç. O nedenle genç kızlar en çok aşk romanı okur. Sevmeye, sevilmeye duyulan ihtiyacın belirtisidir bu. Okurken hissettiği yoğun duygusal tepkimeler ruhuna iyi gelir, aynı hisleri kendi içinde yaşar, açlığını giderir, gözleri satırları takip ederken, ruhu durgun suların üzerinde süzülür, bir havalanır bir yere iner, kalbi heyecanla atar. Genç kızlar, genç erkekler gibi değillerdir, cinselliği de sevgiyi de uluorta konuşamazlar. Kendi aralarında bile duygularını ortaya koymaktan, onların üzerinde konuşmaktan çekinirler, öyle yetiştiriliyoruz çünkü. Tabularla büyütülüyoruz.
DEVAMI
http://indigodergisi.com/2012/07/kadinlar-ne-okur/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder