BU DÜNYADA TERAZİNİN KEFESİ YÜREĞİNE GÖRE ELİNE ALACAKSIN.

16 Aralık 2014


İşten ayrıldığımdan bu yana evin alışverişini ben yapmaya başladım. Önceden şirketin 3 ayda bir verdiği market fişi ile her şeyi toptan alıyordum. Haliyle işten çıkınca bazı şeylerde kısıtlamaya gidiyorsun. Evin en büyük masrafını da deterjanlar tutuyor. Genelde bulaşık makinası çalıştırmam elde yıkarım 3-5 kabı. Deterjanı da açık olarak satılanlardan alayım bir deneyeyim dedim. Komşu bakkaldan açık aldım. Anam anam süngere boşaltıyorum köpürmüyor bıktım vallahi, baktım rengi de açık, kıvamı da koyu değil akıcı anneme dedim ki herhalde su katıyor bunlara. Annem de mahallede şikayetçi dedi. Geçen gün ekmek almak için girdim bakkala, baktım içeride ki lavaboya hortum takmış açık deterjan sattığı bidona su dolduruyor. İçimden ah tamam yakaladım dedim.
Bu gün de acil çamaşır suyu lazım oldu, koştum yine ona. Açıklara su kattığını gördüm ya hadi dedim ambalajlı alayım. Aldım çıktım.
Eve geldim şişe elimde gelirken de aklımdan neler geçti neler .
Dedim şimdi bu kapalı olanları da boşaltıp kendine bir şişe daha yapıyordur diye. Anam eve geldim şişenin kapağını açtım bir de e göreyim üstten 3 parmak kadar eksik. Kapak ilaç şişe kapakları gibi yapılmış üstten bas çevir aç. Adam hiç üşenmemiş açmış içinden bir miktar da boşaltmış. Geri götürecektim annem bırak aldın şimdi, komşu ayıp olur dedi. Ayol nesi ayıp, yaptığı resmen hırsızlık!!!!!!!
Bu dünyada teraziyi kendi kefesine uygun hazırlıyor da, acaba öbür dünya da ALLAH onun terazisinin kefesini nasıl ayarlayacak, kalbine göre mi ? ibadetine göre mi? Bunu yapan kişi ayrıca kusura bakmayın ama namazında niyazında, İbadet ayrı değerlendirilecek, davranış ayrı değerlendirilecek demeyin sakın. İbadetin neyse, davranışında aynı olacak BAKKAL EFENDİİİİİİİİİİ.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder