RUHLARI SEVMEYİ DENEYİN, ONLARA YENİDEN KAVUŞURSUNUZ (SEFİLLER)

14 Nisan 2021

 

 
Evet Ramazan ayına da geldik, herkesin ramazanı hayırlı olsun, yapılan iyilikler, tutulan oruçlar kabul olsun.
Evde vakit geçiriyoruz, kışın içeri taşıdığımız çiçekleri artık dışarı çıkardık, topraklarını havalandırıp değiştiriyor annem. Dün sardunya alayım dedim ama vazgeçtim evde yeterince var, kendime çiçek aldım bu sefer...
 
Tespih çiçeği aldım kendime.
Ağbimin asmamızı budattığı kişide siyah üzüm asmasının dalından getirmiş, bugün annem onları ekti.
 
Kedim komondo kızım kömürlüğe doğum yapmış, bu gün çarşıya inip onlara mama aldım artık yavruları yanlız bırakamaz diye düşündüm...
 

 Fidelerim büyüyor, biberler en sondakiler çok geç çıktılar. Akşamları içeri alıyorum, sabah tekrar dışarı güneşe çıkarıyorum.
 
Hiç bir rengi hafife alma.
Yeşil gelir bir bulutla ıslanıp,
Baharla kokar toprak.
Ve daim bir tohum da
bin doğum sancısıdır.
Renkli bir yaşam doğurur...
 
 

 

Her gün yataktan kalktığımda…
Beni hayata bağlayan
“ Bu gün güzel birşey olacak”
Diye başlayan deli umudum var…
Bu gün olmadı mı…?
Olsun, yarın olur…
 
 

"İnsan kendisine sığamadığı zaman,
bir kelimeye, bir söze,
bir şarkıya sığmaya çalışır.."
 


Yeğenim plaj çantası istedi, yukarıdaki kağıt ipleri aldım. Zemin tütün rengi olacak, yeşil ile de çiçekler yapıp monte edeceğim. Deri de sap yaptıracağım. 
 

 NOHUT UNLU TAVA BÖREĞİ
 
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay kaşığı karbonat 1 yemek kaşığı ev sirkesi ile aktifleşecek
tuz, karabiber, pul biber, zerdeçal
1 çay bardağı nohut unu
( çay bardağı ölçüsü 170 ml)
peynir, yeşillik
susam
Tavayı tereyağ ile yağlayın susam serpin, üstüne hamuru yayın, üstüne susam serpin, tavanın ağzını kapakla kapayın, üstü göz göz olunca alt üst edin.
Afiyet olsun.
 
12-18 nisan yükselen burç yorumları
 
İşinize yarayacak 6 site
 
Sen burcuna göre Türklere özgü hangi hareketsin
 
Günün karikatürü

12 yorum:

  1. Çok güzel yazıyorsunuz, keyifle okudum. Görseller de çok güzel. Çanta nasıl olacak merak ettim. :)

    YanıtlaSil
  2. Bir nohut unu almışım fi tarihinde bozulmadıysa yapayım tarifi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pizzasıda oluyor nohut unlu arkadaşım fit mühendiste var bir bak.

      Sil
  3. Saksıda ki çiçeği daha önce hiç görmemiştim, ilginç duruyor gerçekten :-) Ayrıca nohutlu tava böreğini de ilk defa duydum 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sardunyanın bir çeşidi kartagöz diyorlar o çiçeğe. Nohut unlutava böreği glutensişz oluyor ağbim için dönem dönem yaparım.

      Sil
  4. Asma ağacının çoğaltılma biçimi çok ilginçmiş. İlk kez gördüm. İlk fotoğraftaki çiçek çok hoş duruyor. Kağıt ipten plaj çantası iyi fikir ve renkleri çok güzel. Olmazsa ben de öreyim:) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asma ağacı asmanın dalından üretilir. Dal kesilir ucu verev olur düz olmaz toprağa ekilir.. Fotoğraftaki çiçek sardunyanın bir çeşidi karagöz diyorlar. Plaj çantası oluyor inşallah.

      Sil
  5. Tespih çiçeğini üzüme benzettim (: Bu arada paylaştığınız sözler de çok güzeller. Komondo içinde hayırlı olsun yavrularınız şimdi cok tatlıdırlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet üzüme benziyor. Yavrular henüz çok küçük göremedik annenin yanındalar:)

      Sil
  6. Tespih çiçeğini çok seviyorum birkaç yıldır sürekli ekip tutturamayıp tekrar ekiyorum bu yıl iyi gibi, fideler falan ne güzel bir zaman geldi, bu arada ramazanınız da hayırlı olsun. Kedicikler ne tatlıdır foto ekleyin nolur, bizim burada da olsa keşke var ama çok saklanıyorlar bulmak güç, nohut ununu hiç denemedim denenecekelr arasında, çantada kolay gelsin azıcık bilek yoruyor bu ipler, sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimkini saksıya almadım daha küçük saksısında duruyor. Kedileri çekebilirsem eklerim. Nohut unu glutensiz oluyor tavsiye ederim.

      Sil