OKUDUKLARIM 2021/6 YAKUPYAN APARTMANI

25 Ocak 2021

 

 
 

Toplumsal gerçekçi yazar Alâ El Asvani, Yakupyan Apartmanı'nda, 90'lı yılların Mısır'ında birbirinden farklı insanların bir araya geldiği bir apartmanı, arka plandaysa o dönemin sosyal yapısını anlatıyor. Bir zamanlar seçkin ve gösterişli olsa da gün geçtikçe Kahire'nin kirli havası ve koşturmacası içinde çürüyüp giden Yakupyan Apartmanı'nın ve sakinlerinin hikâyeleriyle birlikte, aslında tüm insanlığın kusurlu ve kırılgan taraflarını ele alıyor.

 

Kendini "kadın bilimi" uzmanı ilan eden eski bir aristokrat, tutkulu bir genç kadın, köktenciliğe meyilli bir öğrenci, bir polise amansızca tutulmuş bir gazeteci, Kuran'ın emirlerini kendi çıkarları doğrultusunda çarpıtmaktan çekinmeyen bir siyasetçi…

 

Yakupyan Apartmanı, yayımlandığı dönemde ülkesinde çok ciddi tartışmalara yol açmış, en çok okunan ve en çok dile çevrilen Arapça romanlardan biri olmuştur. 2006 tarihli sinema uyarlaması, Mısır sinemasının en büyük bütçeli filmlerindendir; uluslararası sinema festivallerinde gösterilmiş ve pek çok ödül almıştır.

 

"Büyüleyici ve kışkırtıcı… Modern Mısır toplumuna ve kültürüne olağanüstü bir bakış."

 

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCEM;

Önsözüne aldanıp ta aldığım bir kitap. Okurken hayal kırıklığı yaşadım. İslami değerlere sahip bir ülkenin en beğenilen, filmi bile çekilen  eşcinsel ilişkilerin anlatıldığı bir kitaba yaklaşımım, keşke almasaydım oldu. Apartmanda yaşayanların hayatını anlatıyor. Sadece ilgimi çeken konu cihat konusu oldu.

KİTAPTAN ALINTILAR;

Allah’ım, senden bana bugünün içerdiği bütün iyilikleri bahşetmeni, beni bütün kötülüklerden korumanı diliyor ve sana sığınıyorum. Yüce Allah’ım beni o hiç uyumayan gözünle koru ve bütün gücünle bağışla ki yok olmayayım; umudum sensin. Yüzümü sana çeviriyorum. Sende asil yüzünü bana yaklaştır, beni saf bağışlayıcılığın ve merhametinle kabul et, bana gülümse ve merhametine al.

*****

Kullarımın beklentileri neyse ben oyum; iyiyse iyi kötüyse kötü.

*****

Kendimi yüce Allah’a emanet ettim, o ne derse kabulümdür.

*****

Bir elin parmakları görünüm itibariyle birbirinden farklıdır ama bir iş  yapılacağında birlikte uyum içinde hareket ederler.

*****

Allah caiz kıldığı konularda hakkaniyetli davranılmasını ister.

*****

Sağlığın için Allah’a şükret. Her şeyin başı sağlık.

*****

Senin için daha iyi olacak bir şeyden nefret de edebilirsin.

*****

Para kazan Taha, o zaman her şeyin olur, ama yoksul kalırsan seni ezip geçerler.

*****

Sözcükler sıradan hüzünleri ya da mutlulukları anlatmak için iyidir.

*****

Peygamberimizin hadislerinden biri;

“ Hakikaten, huzurunuzdaki insanlar asil bir insanı hırsızlık yapmışsa bile kendi haline bırakırken, çaldığı takdirde yoksul bir insanı cezalandıracaktır. Allah adına, Fatma, Muhammedin kızı bile çalsa elini keserim.”

*****

Her saygın meslek saygıyı hak etmezmi?

*****

Gerçek mümin ölümden korkmaz. Mümin için ölüm ruhun fani bedenden sonsuz hayata geçişidir.

*****

Allah bizi onun sözünü yükseklere taşımakla yükümlü kılmıştır.

*****

Allah büyük ve ihsan sahibidir.

*****

Öfkesini denetleyebilen Müslümandır.

*****

Sen sevdiklerini din yoluna yönlendiremezsin, ama Allah seçtiklerini yönlendirir.

*****

Peygamberimiz şöyle demiştir, “ Bir kadınla güzelliği için, serveti için ya da dindarlığı için evlenilir. Sen dindar olan kadını seç, servet Allah’ın izniyle ardından gelir.”

*****

Allah adına sevmeyi ve Allah adına nefret etmeyi öğren, yoksa senin için İslam hiçbir zaman bütünlenmeyecek.

*****

İlahi taktirden daha güzel bir şey yoktu!

*****

Hayatımda yapmam gerekirken yapmadığım o kadar çok şey var ki.

*****

Senin yaşındayken her istediğimi yapabileceğimi düşünürdüm. İleriye dönük planlar yapardım, kendimden her konuda emindim. Yaşlanınca, insanoğlunun hiçbir şeye hakim olmadığını keşfettim. Her şey kader.

*****

İnsan ülkesini sevmelidir, çünkü ülkesi annesi gibidir. İnsan annesinden nefret eder mi?

*****

Yoksulluk vatanperver olmaya engel değildir

*****

Kardeşler arasında tatsızlıklar yaşanır, ama birbirlerine olan sevgileri bitmez.

*****

Kendi ülkesinde mutlu olamayan başka ülkede de mutlu olamaz.

*****

İnsan bütün ömrünü birini arayarak geçirebilir, bulunca da kaybedebilir.

*****

Karısının çıplak gezinmesine ses çıkarmayan koca ilgisiz kocadır ve Allah’ın elçisiü Allah’ın selamı üstüne olsun- ilgisiz kocayı lanetlemiştir.

*****

Sözümden dönmem.

*****

Bela asla tek gelmez

*****

Allah seni bana bağışlasın

*****

Kimse kimseye durup dururken iyilik yapmaz. Herkes işine geldiği gibi davranır.

*****

Cennetin Allah davasında işkence görenlerin ödülü oldupunu bil.

*****

Doğru olanı yapmak kimseyi gücendirmemeli.

*****

Kürtaj dinimizce yasaklanmıştır.

*****

Yüce ve muhteşem Allah’tan çabalarımı kabul edip hayır haneme yazmasını dilerim.

*****

Allah beni çabalarımdan geri kalmaktan korusun!

*****

Allah kadına bütün dünyevi meselelerde kocasına itaat etmesini emretmiştir.

*****

Allah bizi yanlış yapmaktan korusun, Yaradan’a itaat etmeyen kula itaat olmaz.

*****

Para her şey demek değildir. Eğitimini tamamlayıp saygın biri olmasın.

*****

Her şey nasip ve kaderdir.

*****

Kendinle başla, bir çaba göster ve kendini eğit.

*****

İnsanların ne kadar yaşayacaklarına Allah karar verir.

*****

Diktatörlük kaçınılmaz olarak yoksulluğu, yolsuzluğu ve her alanda başarısızlığı getirir.

*****

Yüce ve Muhteşem Allah, evliliği insanın ahlakı ve islam için caiz kılmıştır.

*****

Seçilmiş kişi – sallallahü aleyhi ve sellem hadislerinden birinde şöyle demiştir: “İçinizde evlenmeye müsait olan varsa, evlensin.”

*****

Ben sözümün eriyim.

*****

Allah mutlaka sabırlı olanın yanındadır.

*****

Yüce ve görkemli Allah erteler ama unutmaz.

*****

KİTAPTAKİ ŞARKILAR;

https://www.youtube.com/watch?v=Q3Kvu6Kgp88

https://www.youtube.com/watch?v=kFzViYkZAz4

 

 

  • KIŞ ŞENLİĞİ KİTAP :            13
  • KİTAP SAYFA SAYISI:       264
  • TOPLAM SAYFA SAYISI: 4854
  • EK PUAN                          20
  • TOPLAM PUAN :                  200

 

 


6 yorum:

  1. ilginçmiş okunabiler, çevirmeni çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben cinsellik içeren kitapları sevemedim deep bu da onlardan biri. Çevirmene asla laf edemem

      Sil
  2. Başka bir blogda çok uzun zaman önce görmüş eklemiştim listeye. Henüz almamıştım.
    Bazen yanıltıcı oluyor ön söz, arka kapak.
    Teşekkürler paylaşım için 🌸
    İyi akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende dergide paylaşımını görüp almıştım yazarın başka kitapları da var bakmak lazım.

      Sil
  3. bazen özgürlük kavramının kendisi, bağımlılık ve köleliğe dönüyor. bu ara popüler konumuz malum eşcinsel ilişkiler, özgürlük adına, saplantılı ilişkileri makul görmeye zorlanıyoruz gibi malesef
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle haklısın arkadaşım, özellikle bu kitabın bu konusunun islam ülkesinden çıkması beni üzdü.

    YanıtlaSil