“Tasavvuf insanın kendi içine yaptığı yolculuktur.”
Tevhid erbabı olanlara bahşedilen tasavvuf ilmine giriş için mükemmel bir el kitabı…
Cemâlnur Sargut Hanımefendi’nin radyo konuşmalarından derlenen bu kitapta tasavvuf, edep, kaza-kader, tevhid, namaz, hac ve kurban konuları hem zâhirî hem de bâtınî yönleriyle açıklanmıştır.
“İblis neden İblis olmuştur?”
“Miraca yükselme biz insanlar için nasıl olacaktır?”
“Haccın içindeki kurban kesmenin gerçek mânâsı nedir?”
“Nefsin terbiyesinde nasıl bir yol izlenmelidir?”
“Nefis hilm kılıcıyla nasıl kesilir?”
“Cemâl ve celâlle terbiye nasıl olur?”
gibi soruların cevaplarını da okuyucu bu kitapta bulacaktır.
“DİNLE” diye seslenen Mevlânâ’nın bu kaynağı “OKU” diye başlayan Kur’an-ı Kerim’dir.
İşte bu okunanları Cemâlnur Sargut’un kendine has uslûbundan dinlemek isteyenlere…
“Cenneti dünyada bulmanın yolu tasavvufî terbiyeden geçer. Gerçek cennet olan huzur ve mutluluk, aynı terbiyenin sonucu olarak hürriyete kavuşmakla neticelenir. Bu bakış açısından tasavvuf, insanın insanlığını bulma yoludur vesselam.” (s:14)
Tevhid erbabı olanlara bahşedilen tasavvuf ilmine giriş için mükemmel bir el kitabı…
Cemâlnur Sargut Hanımefendi’nin radyo konuşmalarından derlenen bu kitapta tasavvuf, edep, kaza-kader, tevhid, namaz, hac ve kurban konuları hem zâhirî hem de bâtınî yönleriyle açıklanmıştır.
“İblis neden İblis olmuştur?”
“Miraca yükselme biz insanlar için nasıl olacaktır?”
“Haccın içindeki kurban kesmenin gerçek mânâsı nedir?”
“Nefsin terbiyesinde nasıl bir yol izlenmelidir?”
“Nefis hilm kılıcıyla nasıl kesilir?”
“Cemâl ve celâlle terbiye nasıl olur?”
gibi soruların cevaplarını da okuyucu bu kitapta bulacaktır.
“DİNLE” diye seslenen Mevlânâ’nın bu kaynağı “OKU” diye başlayan Kur’an-ı Kerim’dir.
İşte bu okunanları Cemâlnur Sargut’un kendine has uslûbundan dinlemek isteyenlere…
“Cenneti dünyada bulmanın yolu tasavvufî terbiyeden geçer. Gerçek cennet olan huzur ve mutluluk, aynı terbiyenin sonucu olarak hürriyete kavuşmakla neticelenir. Bu bakış açısından tasavvuf, insanın insanlığını bulma yoludur vesselam.” (s:14)
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
Kitap
tasavvuf,
edep ,
kaza -kader ,
tevhid,
namaz ,
hac ve
kurban başlıklarından oluşmakta. Cemalnur Sargut Hocanın radyo konuşmalarından derlenen bir kitap ..
KİTAPTAN ALINTILAR;
Akıllı bir kişi benim hiçbir hiçbir şeye ihtiyacım yok demeyip, kendini dünya kirlerinden arıtmaya ve ruhundan cehil ve gafleti silip, onu asli temizliği ile meydana çıkartmaya gayret etmelidir.
*****
Seni idare eden ruhun ve aklındır. Ruhun ruhu da Allah'tır. Her şeyş hareket ve sükuna getiren kendi manasıdır. Mananın manası da yine Allah'tır.
*****
Tasavvuf güzel ahlaktır: İç ve dış edebiyle edeplenmektir. İç edep; her yerde ve her şeyde Allah'ı temaşa ( zevkle, hayranlıkla seyretme) edebilmektir.
*****
Tasavvuf, dilde hiçbir şey, gönülde her şeydir. Tasavvuf gönül bilgisidir.
*****
Tasavvuf, insanın insanlığını bulma yoludur.
*****
Edebi olmayan insan, insan sayılmaz.
Belki beşer sayılır. Demek ki edepte insanlık vasfı var.
******
İki alemde kurtuluş bil mi edeptir.
*****
Peygamber Efendimiz de buyuruyorlar ki"Rabbim beni edeplendirdi ve edebimi güzel eyledi.
*****
Edebin sonucu güzel ahlaktır.
*****
Her akıl sahibi adamın kalbinde tarhlar ile ayrılmış sekiz bahçesi vardır.
1- Tevhid bahçesi,
2- Tevekkül bahçesi
3- Tefviz yani kendini hakkın iradesine terk etmek.
4- Sabır bahçesi
5- Rıza bahçesidir
6- Marifet bahçesidir
7- Muhabbet bahçesidir
8- Hikmet bahçesidir
*****
Bir insanın gölgesi, kendisinden önce eve girerse, gerçekte önce giren gölgenin sahibidir.
*****
Nur suresinin manası, Peygamberin içinde edeple tecellidir.
*****
Vahdaniyet, hakkı görmek ve birlemek demektir. Lâ ilâhe illallah, lâ mevcûde illallah hâlini alır.
*****
Celâl ile terbiye sıkıntı, bela veya bize bela gibi gözüken, aslında bela olmayan hadiselerle terbiyedir. Aslında celâl Allah'ın iradesi ve lutfu demektir.
Cemâl ise kûtuf, yumuşaklık, güzellik ve lûtuflara gark olmamız demek, cemâliyle bizi terbiye etmesi. Ama bu ikisi de terbiye için son derece gerekli.
*****
İki elimle yarattığım şeye secde etmekten seni alıkoyan nedir? (Sâd,75)
İki elimle yarattığım şeyle, insandan bahsediyor Allah. Oysa insandan başka bütün yaratıklar tek elle yaratılmıştır.
*****
Biz ne celâle kızmak, nede cemâlden aşırı hoşnut olmak durumundayız.
*****
Huzur huzurda olmak demektir. Allah'ın huzurunda olan kişi her an huzurdadır. Onun huzurunu kimse kaçıramaz.
*****
Bedduâ çok korkunç bir şeydir. Çünkü bu "Allah'a sen bunu nasıl cezalandıracağını bilemiyorsun, ben sana öğreteyim demek gibi bir şeydir. Haşa haddi fazlasıyla aşmaktır."
*****
Yumuşaklığı tercih edin, sevgi ve yumuşaklık insanı Allah'a götüren yegane yoldur diyorlar.
*****
İnsanların bazıları kahrı için, bazıları da lûtfu için şükrederler. Her ikisi de hayırlıdır. Çünkü şükür, kahrı lûtuf şekline koyan bir panzehirdir.
*****
Dünyada olgunlaşmanın üç yolu var: korkmamak, gam çekmemek ve hiç vesveseli olmamak.
*****
Allah insanı rahman sûreti üzerine yarattım buyuruyor.
*****
Riyâ, kibir, yalan, övünme, asılsız dedikodu gibi bütün fenalıklar hep kulluğu yapamamaktan, kendimizi aradan kaldıramamaktan ileri gelir. Eğer biz daima hakk ile beraber olursak, ondan başka bir şey görmez, bilmezsek kime kibir edeceğiz, kime gıybet edeceğiz?
*****
İbadetten maksat huzurdur, huzurdan maksat ise edeptir. Yani ibadet huzur sağlıyorsa ibadettir.
*****
İrfan, lâ ilâhe illallah diyebilmektir.
*****
Edebin sonucu kulluktur. Kulluğun sonucu da hakkın rızasını kazanmaktir.
*****
Bir aşık, bir kere demiş ki;
Allahım bana hiç para vermiyorsun ki bir traş olayım.
Önünde ki ağaç altın kesilmiş. Onun üzerine ;
Seninle de hiç şakaya gelmiyor güzel sultanım.
*****
Kulluk, insan için tanınan sınırda durmaktır, Kulluk ilahi kaderler karşısında Allah'tan korkup teslim olmaktır. Kul başkalarının boyunduruğundan tamamıyla kurtulmak mertebesine ulaşmadıkça, kâmil kul olmaz.
*****
Eğer bir akıl, nefsi kayıt altına almıyorsa ona akıl denemez.
*****
Ne diyor Allah?
İki kişi benden bahsediyorsa, hayırla yad ediyorsa üçüncüsü ben olurum.
*****
Peygamber "la rahate fi'd dünya" (dünyada rahat yoktur) diyor. Dünyada rahat bekleyen rahat bulamaz.
*****
Yalnız iki peygamberde Allah Zat'ıyla tecelli etmiştir. Bu iki peygamber ilk ve sondur. Adem'de Hz Muhammed'de ben hiçim dediği için Allah onlarda tam tecelli etti.
*****
DEVAMI BİR SONRAKİ POSTTA.
sevdiğimiz insanlardan o :)
YanıtlaSilKişiden kişiye değişiyor, bazen niye okuyorsun böyle böyle bir konu anlatılıyor hakkında denebiliyor.
Sil