OKUDUM 199 KIRMIZI SAÇLI KADIN

07 Aralık 2017


Cem'in babasının kendilerini terk etmesi ile Kuyucu Mahmut ustanın yanında çalışması ile başlayan kitap, oğlu tarafından öldürülmesi ile bitiyor. Bunların arasında aşk var, aile değerleri var, İstanbul inşaat sektörü var, efsaneler ve hikayeler var.

Dünya ile arama uzaklık koydum. Dünya güzeldi , içim de güzel olsun istedim.
*****
Oidipus'un günahının babasını öldürmek değil, Allah’ın onun için biçtiği kaderden kaçmaya çalışmak olduğunu düşünüyorlardı. 
Aynı şekilde Rüstem’in günahı da oğlunu öldürmek değil, bir gecelik sevişmeden bir oğul sahibi olmak ve bu oğula babalık edememekti.
*****
Bir baba adil olmalıdır, adil olmayan baba evladını kör eder 
*****
Sonuçları düşünürsen özgür olamazsın. Özgürlük, tarihi ve ahlakı unutmaktır. Hiç Nietzche okudun mu?
*****
İnanan vicdanlı olur...
*****
Oysa inanç herkes gibi olmak işidir. Din alçakgönüllülerin cenneti ve tesellidir.
*****

6 yorum:

  1. Yazarın en sevdiğim romanlarından biri :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın okuduğum ilk kitabı ben de beğenerek okudum.

      Sil
  2. Kitaplar ne güzel değil mi? :)
    Ben de yeni çıkan bazı polisiyeler var alacağım :)
    Neyse, ben de beklerim blog'uma, çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok güzeller, istediğimiz tüm kitapları alalım hep birlikte.
      Sevgiler,

      Sil
  3. okuma listeme ekledim bu kitabı da, paylaşımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil