OKUDUM 37- PEMBE FİLİ DÜŞÜNME

27 Ekim 2018


Psikoloji üzerine yazılmış bir kitap. Panik atak ile başlayıp yazarın yaşadıklarını aldığı psikolojik eğitim ile birleştirip yazdığı bir kitap.
Korkuların yenilmesi ve farkındalık konuları çok iyi işlenmiş.
Kendinizi yakından tanıyabilmek, farkındalığınız arttırmak,duygularınız ve düşünceleriniz ile daha rahat bir hayata sahip olmak istiyorsanız bu kitap başucu kitabınız olabilir.

Evin tozunu süpürebiliyorsak, iç dünyamızdaki düşünce ve hisleride süpürebiliriz.
*****
İnsan değer verdiği yerlerden kanar.
*****
İnsan bastırdığı duygunun esiri olur.
*****
Bir şeyi istemiyorsan, onu çözmenin bir yolunu bul. Bulamıyorsan da ondan kurtul.
*****
Hiçbir acı baki değildir. Her duygunun bir vadesi yaşam süresi vardır.
*****
Başkaları bizi yaptığımız işle uyuştuğuna inandıkları gözlüklerin ardından görür.
*****
Biz insanlar hep psikolojik şimdide yaşarız.
*****
Bedenimiz,duygularımız, düşüncelerimiz değişir geriye sadece siz kalır.
*****
Kendimi yargılamam insani birşeymiş.
*****
Duyguların iki bileşeni vardır. Zihinsel birleşenler ( düşünceler )
Fiziksel birleşenler ( bedensel duyumlar)
*****
İnsan hariç, başka hiçbir canlı acı çektiğinde kendine kızmaz, korktuğu için kendini aşağılamaz, bir şey yolunda gitmediğinde kendini suçlamaz.
*****
Kendimizi aşağıladığımızda, korkutarak motive ettiğimizde, acımasızca yargılayıp eleştirdiğimizde bu kendi kendimize yaptığımız duygusal saldırıdır.
*****
Zor duyguların varlığını kabul etmek, onlara yer açıp, onlarla beraber harekete geçebilmek cesaret gerektirir.
*****
İnsandan her şeyi alabilirsiniz ama bir şeyi asla alamazsınız, bu bir insanın  elinde kalacak son özgürlüktür., belirli şartlar altında nasıl bir tutum takınacağını seçme özgürlüğünü kişinin kendi yolunu seçme hürriyetini ondan asla alamazsınız.
VIKTOR FRANKL
*****
Yolunu kendin yürüyebilmek için, yönünü kendin koymak zorundasın.
ORUÇ ARUOBA


8 yorum:

  1. Güzel alıntılar güzel bir öneri. Çok teşekkürler 👍😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 16 baskı yapmış bence de güzel bir kişisel gelişim kitabı.

      Sil
  2. yakınlarda okuyup yazmıştım çok keyifle okudum ben deeee :)

    YanıtlaSil
  3. Eşim Burcu ile tanıma fırsatı oldum, imza gününde almıştık. Zeynep Hanım ile fotoğraf da çektirmiştik. Okurum ben de yakında. Tanıtım ve alıntılar için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Alıntıların hepsi birbirinden güzel teşekkürler :)

    YanıtlaSil