YÜREĞİN YORGUNLUK GÖRMESİN

24 Mayıs 2021

 

 
Havalar o kadar güzel gidiyor ki, gördüğünüz gibi ilk kaktüsüm çiçek açtı bile. Pek dışarı çıktığım yok, evde bahçede de vakit geçiriyorum. Ağbim de komşu oğlu kokoreççi bizim evin köşesine açıyor, duvar dibine sandalye atıyor bizimkisi, ondan sonra evinden sandalyesini alan mesafeli olarak onun yanına geliyor, bol bol sohbet ediyorlar, Gündem ne mi? Sedat peker ve videoları:)))))
 

 

Ben de bol bol kitap dergi okuyup film ve dizi izliyorum. Bugün 2 bölüm dizi (yeşilçam) 2 tane de film izledim. Bugün pazartesi pazarına inip naylon masa örtüsü alacağım, dışarıda ki güneşten eridi.
Güzel bir yağmur yağdı, hıdrellez sabahı ektiğim fasulyeler çıkmış, şimdi diğerlerinin çıkmasını bekliyoruz. Erik ağacındaki erikler oldu, dün komşu yeni taşınıyor evine ( başka yerde daire almıştı, kayınvalide ve kayınbaba evi onundu, onlar ölünce eve tadilat yaptırdı tekrar buraya taşındı) kocası ceplerini erikle doldurdu, oğlu da seslendi, koparabilirmiyim diye, az kopar dedim:)) 2 dalı indireceğim aşağıya dedi:))
 

 
Komondo kızımın iki yavrusu ayaklandı, ama hala yavruları kaçırıyor bizden sevdirmiyor.Anası kılıklıyı çekebildim sadece, diğeri kaçtı:)) büyüdüler....



 
 
Taze yaprak toplama sezonu açıldı. Dondurucunun 2  çekmecesi yapraktı, biri boşaldı. Şimdi taze yaprakları toplayıp, saplarını kesip 25 li desteler halinde  kaynar suda haşlayıp, kevgirde iyice süzdürüyorum. Daha sonra poşetleyip kaldırıyorum dondurucuya. 
Kışın da geceden çıkarıyorum sabaha salınıyor, hemen sarıp pişiriyoruz. 
 
İç malzemesi;
Bol soğan yemeklik doğranıyor.
1 bardak pirinç
1,5 bardak orta bulgur
Baharatlar
Zeytinyağı
Biz bulgurlu seviyoruz dolmaları.
 
 Çok istiyorlar yoldan geçenler ama biz topladığımız için başkasının toplamasına izin vermiyoruz. Yalnız sağ yan duvar altında yetişen bir asmamız var, o büyüyünce duvara tellere sarılacağı için dışardan geçende toplayabilecek o şekilde tasarladık onu.



 Dışarı da kahve içmeyi özledim, 1 haziran itibari ile açılıyor parkım...
 

 İnsanların onları kırılışa uğrattığı halde canları çıkmadıkça vazgeçmedikleri huyları vardır. 
Fyodor Mihailoviç Dostoyevski

10 yorum:

  1. Ben de bol bol balkodayım. Çok şükür evde de temiz hava alacağımız yerler var.

    YanıtlaSil
  2. heey hep kokoreç kokusu mu geliyor ki anneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet deep bahçenin o kısmı kokoreç kokuyor:)) haliye murat bir yarım yap bol acılı olsun diyorsun haftada bir:)))

      Sil
  3. "Yüreğin Yorgunluk Görmesin" 💜 Harika bir başlık.

    YanıtlaSil
  4. Başkalarının yaprak toplamaları için dal uzatma düşüncesi ne hoş. İyilik kalbe dokunur. :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir başlık. İçerik de onun kadar güzel ama:)

    YanıtlaSil