İNSAN OLARAK DOĞUP MİKROP OLARAK ÖLÜYORUZ ( BEYİNDE ARARKEN BAĞIRSAKTA BULDUM)

23 Haziran 2024

 

 
"...Derin bir yara iziniz varsa, o bir kapıdır; eski, çok eski bir öykünüz varsa, o da bir kapıdır.
Gökyüzünü ve suyu tahammül edemeyecek kadar çok seviyorsanız, o bir kapıdır. Daha derin bir hayatı, eksiksiz bir hayatı, makul bir hayatı özlüyorsanız, o da bir kapıdır..."

Clarissa P. Estes 
 

 
TİTREŞİMİNİZİ YÜKSELTMEK İÇİN:
 
*Pozitif seçimler yapın
*Zorluklarla yüzleşin
*İyimser olun
*Başkalarını destekleyin
*Konfor alanınızdan dışarı çıkın
*Hayatın iyi olduğuna inanın
*Sahip olduklarınızın kıymetini bilin
*Sağduyulu olun
*Spontane hareket edin
*Akışa uyum sağlayın
*Ağız dolusu kahkahalar atın
*Kocaman gülümseyin 
 

 
Her sabah bir çocuk uyanır içimde.
Her şeye inat gülümseyerek.
Umursamadığımdan değil, duyumsadığımdan hayatı.
Hesapsızdır yaşamak, alıp verdiğim nefes bile emanetken...
 
Nazım Hikmet Ran 
 

 
SİZCE DE ÖNEMLİ OLAN NEDİR?
 
Hazır olun ya da olmayın, bir gün sona geleceksiniz. O gün geldiğinde Zenginliğiniz, hıncınız kininiz, öfkeleriniz, hayal kırıklarınız, umutlarınız, tutkularınız, planlarınız ve yapmak istediklerinizin hiçbir önemi kalmayacak..
Öyleyse önemli olan nedir?
Yaşadığımız günlerin değeri neyle ölçülür.
- Önemli olan, ne aldığınız değil, ne verdiğinizdir.
- Önemli olan, öğrendikleriniz değil, öğrettiklerinizdir.
- Önemli olan, doğruluk, dürüstlük, merhamet, fedakarlık ve cesaretle atmış olduğumuz her adımla, başka yaşamları zenginleştirmiş olmanızdır.
- Önemli olan, yetenekleriniz değil, karakterinizdir.
- Önemli olan, diğer insanları yüreklendiren, onların sizi takip etmesini sağlayan örnek bir insan olmaktır.
- Önemli olan kaç kişi tanıdığınız değil, siz gittiğinizde ebedi bir yoksunluk hissedecek olan insanların sayısıdır.
- Önemli olan, hatıralarınız değil, sizi sevenlerin kalbinde yaşayacak olan hatıralarınızdır.
- Önemli olan, ne kadar uzun süre hatırlanacağınız değil, kimler tarafından ne şekilde hatırlanacağınızdır.
- Önemli bir hayat yaşamak rastlantıyla olmaz.
- Önemli olan, koşullar değil, seçimlerinizdir.
- Önemli bir hayat yaşamayı seçin...!
 
Michael Josephson 
 

Hepinize güzel bir hafta diliyorum, ben bildiğiniz gibi monoton fazla harekete sahip olmayan bir hayat yaşıyorum. Bu haftanın tek hareketi bayram sonunda Bursa'dan gelen lise arkadaşım ve bir lise arkadaşımızla da bir araya gelmek ve hoşça vakit geçirmek ve sohbet etmekti.... 
 
Bahçede ektiklerimiz ile uğraşıyoruz ama bir sorunumuz var danaburnu var ve 3 tane domates fidesini ç,içekte iken öldürdü, umarım diğerlerine dokunmaz.
 
Roman bir bayan bugün izin isteyip yaprak topladı, birkaç senedir geliyor zaten tanıyoruz, eşi de felçli yeni yeni ayaklandı diyebiliriz. Fakat asıl konu çocukları bu ailenin, ben anneyi tebrik ettim, bir oğlu savcı olmuş bir diğer oğlu da 1 sene sonra elektrik elektronik mühendisi çıkıyormuş.  Hani genelde haylaz, okumaz deniliyor ya bak okumuş güzelde meslek sahibi olmuşlar. Nasıl okudular zorladın mı dedim, yok dedi soya çekim soyda doktor var, hemşire var, öğretmen var. Zaten ilkokulda müdür çağırmıştı beni okula, sen bu çocuklara ne yediriyorsun zehir gibi çocukların zekası dedi diyor. Hayvan bakıyordum süt verdim, yoğurt verdim, peynir yaptım yedirdim özel bir şey yok dedim dedi. Bizde yedik, süt, peynir, yoğurt ama olmadı mı olmuyor:))))
 
 
Bu semiz otu tohumunu komşum köyden getirdi bir kaç yıl önce, kendi bahçesinden benim bahçeye şöyle bir savurdu, öyle öyle derken çoğaldı tohum filan da aldık, hatta bir arkadaşa gönderdim birazını. Bunlar bana kalan tohumdan çıkanlar. Bu komşum geçen haftadan önceki hafta kardeşinin torununun sünnet düğünü için başka bir şehre gitti. Orada bahçeden apartmana girerken eline leğen vermişler (düğün yemeği kısmından) o da elinde leğen asansörü çağırmış, asansör gelmiş, fakat asansör tabanı 4 parmak yukarıda kalıyormuş, komşum farketmiyor ayağı takılıyor, asansör içine düşüyor, 2 kolunu da kırıyor. Umarım tez zamanda iyileşir. Bu resmin altına hafiften kullandığı eliyle şöyle bir not düşmüş;
 
Komşuda kalmadı bizim bahçede olanın köküne kibrit suyu bende ilgilenmiyorum artık.
🤔🤔 
 
Eh bu yazıya bende şöyle cevap verdim;
bizden veririz sanada biraz
 


 Bayramlar eski bayram değil, biraz bu dergiye vakit ayırdım.
 

Sahaf ziyaretimden.....
 

 

Parkın müdavimlerinden biri...
 
 
ÇOK AKUSTİK
 
SILA 
 

8 yorum:

  1. Bu dopdolu paylaşımı sindirerek okumak için yarını bekleyeceğim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bir hafta diliyorum size.

      Sil
    2. Haftanın ilk günü güzel başladı gerçekten. Sağlık durumunuza bağlı her şey. Yorgunluklarla başa çıkıyor da insan kafa yorgunluğu, gönül yorgunluğu bedene de yansıyor.
      Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun şiirinde kaldı gönlüm!
      "Önemli "sayılanların hepsi benim için de çok çok önemli.
      Semizotu bizim için de her derde deva bir bitki. Yaylada bahçenin her yerini kaplamıştı. Burada saksıda yetişenlerle dün salata yaptık.
      Dinlemeyi sonraya bıraktım.
      Yüreğinize, emeğinize sağlık.

      Sil
    3. Yorumunuz için teşekkür ederim. Semizotunu çok severim bende.
      Önemli olan, hatıralarınız değil, sizi sevenlerin kalbinde yaşayacak olan hatıralarınızdır. Bu sözü çok sevdim.
      Sevgiler,

      Sil
  2. semiz otu nelere kadir:)Allah şifa versin,sanki bayramlar aynı da insanlar değişiyor bilemedim sevgiler

    YanıtlaSil
  3. maşallah gazete gibi olmuş :)

    YanıtlaSil