BURALARDA HAVALAR SOĞUDU...

24 Kasım 2020

 

 
 
Günaydın yaz yorgunları... 
Artık sesleri gelmiyor, birbirlerinden uzak durarak ve bağırarak konuşan komşu bostandaki köylülerin…
 Bağları bozdular… 
Dalında unutulmuş tek tük üzüm taneleri… 
Yaşlı saçlar gibi asmalar… 
Yazlıkçılar kepenkleri kapatıp gittiler… 
Bahçelerde gözden çıkarılmış birkaç eski sandalye, bir plastik masa… 
Kapının açılmasını boşuna bekleyen aç kalmış tekir… 
Benim en çok dalından kopup düşen şu yapraklara canım sıkılır… “Durun şurada” diye… 
Toplayıp toplayıp dallarına koyasım gelir… 
 Bekir Coşkun 
 

Fikri hür,vicdanı hür, irfanı hür nesiller yetiştirme ve ülkemizi çağdaş uygarlık seviyesinin üzerine çıkarma gayesi ile fedakarca hizmet eden tüm öğretmenlerimizin günü kutlu olsun.
 

Dışarılara hasret kaldık diyebilirim, parklarda kapandı, gerçi haftada bir gün gidiyordum oda alışveriş günündeydi ama sağlık olsun. Dün bir haftanın sonunda evden çıktım, manav ve markete gittim. Yüklü bir alışveriş yaptım marketten daha alacaklarım da var onlarıda yarına bıraktım. 5 KG lık zeytinyağı (sızma) almam lazım, kasaba da uğramam lazım. Bizim şehirde alışverişler eve gelmiyor, bu yüzden kendi işimizi kendimiz görüyoruz. 
 

 
Güz okumalarını bitirdim, sırada 2 aydır okunmayan dergilerim var, arada da film izliyorum.
 

 Tavada nohut unlu pizza yaptım severek tükettik.

1 yumurta
2 yemek kaşığı ev yoğurdu
bıçakucuyla karbonat üstüne 2-3 damla limon suyu dökün
tuz
1 ajda çay bardağı nohut unu 
Hamur yapın 5-10 dakika dinlensin.
 
Ezilmiş 2 diş sarımsak
salça
su
kekik
Malzemeler ile sos yapın.
 
Tavayı hafifçe yağlayın, hamuru yağlı elinizle tavaya serin. Kısık ateşte pişirin, altı piştiğinde alt üst edin, çatalla pişen kısmı deldirin sosu üstüne yaydırın. Üstüne kaşar peyniri serpin, istediğiniz pizza malzemelerini yerleştirin tekrar üstüne kaşar peyniri serpin, kaşıkla zeytinyağı gezdirin. Tavanın kapağını kapatın, altı da pişince işlem bitmiştir. 
Nohut unu ile yapıldığı için gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz.
Tarif sahibi;
 

 

8 yorum:

  1. Evde durup duran bir nohut unum var, yapayım şundan ben de :)

    Sekiz aydır dışarıda oturup bir şey yiyip içmedim. Bir şekilde idare ediyor insan. Havalar yine iyi gitti bugüne kadar. Balkona çıkabiliyorum hâlâ. O çok iyi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dışarıda sadece kahve çay içtim bir kerede tavuk şnitzel yedim Handan. Bugün burada hava çok soğuk rüzgarlı, bulgarda kar varmış soğuğu buraya geldi.

      Sil
  2. ya ilk foto karga de mi nefis bir foto olmuş yaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Arada ben de yaparım ama nohut unu ile denemedim, normal unla da güzel oluyor.
    Benim de et ihtiyacım vardı dün aradım bizim kasabı, corona olmuş hem kendi hem oğlu,kapamışlar dükkanı:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. normal unla yapmadım malum bende kilo şeker var ağbimde de şeker var. Bugün ya da yarın bende kasaba gideceğim. Umarım başka bir kasaptan alırsınız.

      Sil
  4. Buralarda soğuk tatlım..karga dimi o ama çok ponçik ama :);)

    YanıtlaSil