ERKEN YAŞANAN ACILAR ZAMAN AŞIMINA UĞRAR.

26 Kasım 2020

 

 
 Desem ki sen benim için,
Hava kadar lazım,
Ekmek kadar mübarek, 
Su gibi aziz bir şeysin;
Nimettensin, nimettensin!
Desem ki...
İnan bana sevgilim inan,
Evimde şenliksin, bahçemde bahar;
Ve soframda en eski  şarap.
Ben sende yaşıyorum ,
Sen bende hüküm sürmektesin...
Cahit Sıtkı TARANCI 

 
Evet geldik mi haftanın son gününe, gerçi işten ayrıldığım 2014 yılından bu yana hafta içi hafta sonu farkım kalmadı benim:)) Havalar serinledi artık, sabahları kırağı düşüyor. Kombiyi gece yükseltip yatarken kısıyorum ağbim üşüyor ama idare edeceğiz artık. Ben okumalara devam, güz okumaları bitti bu arada okuyamadığım dergileri okumaya başladım. Bir iki film izledim hoşuma gitmedi. 
Dün çarşıya indim, kasap, market, banka işlerini hallettim. Eczaneden eksik steril gazlı bez ve maskelerimizi aldım. Eve gelince üstümdekiler çamaşır makinasına girdi hemen, bende elimi yüzümü güzel bir temizledim. Çift kat maske ve yüzüme siperlik kullanıyorum.
 

Yeni kitaplarımı alınca sevindirik olan ben:)) 
 

Sabah kalktım bizimkiler kahvaltı yaptı, ben sonra kendime yazdan yaptığım menemenlik domates, biber karışımına  biraz yumurta kırarak yanında az peynirle, çayla kahvaltı yaptım. Sonra yatakları topladım, bizimkiler müge anlıyı izlerken bende mutfakta akşam için tavuk etli mantar sote yaptım, yanına da yeşil mercimek köftesi yaptım. Yanına salata yaparım artık akşama. 
 

 

Bahçemizdeki ayva ağacının bir kısmı bu poşette, diğerleride poşete girdi komşuya geçti. Biz eremiyoruz yükseklere, komşu geldi merdiveni ile topladı, ona da bir poşet verdik. Gerçi ilaçlanmadığı için biraz kurtlu çıkıyor içleri ama ayıklanıp yenilebilecek düzeyde, ya da isterseler reçel yapabilirler. Allah bereket versin. 
 
 
Akşamları
devam. Yeni başladığım dergi bu. Sizinle bitirdiğim Ot dergisindeki Yazar Ali LİDAR'ın yazısından ıskalanan kitaplar yazısındaki tavsiye kitapları paylaşacağım, belki ilginizi çeker.
  1. Kapanda Üç Kaplan_ C.Cabrera INFANTE
  2. Hayal Kırıklıkları Kitabı_ Margit SCHREINER
  3. Benjamin Dar Geçitteki Aydın_ Jay PARINI
  4. Yaşam ve Yazgı_ Vasili GROSSMAN 
Ben bir tanesini sepete ekledim bile....

 


 

Doğa takvimini  Buğday derneğini takip ederek izleyebilirsiniz.
 

İyi hafta sonları hepinize

11 yorum:

  1. Cahit Sıtkı Tarancı'nın şiiri çok güzelmiş, mutlu haftasonları size de :)

    YanıtlaSil
  2. Şiir muhteşemde gerçekten zaman aşımına uğrar mı erken gelen acılar..bilemedim

    YanıtlaSil
  3. Deli Tarla kitabını merak ediyorum, dergi almayalı da epey oldu. Ayva en doğalıymış kurtlu olsun sarı sarı ne güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk okuyacağım kitaplardan birisi olur kendisi. Bende bir süre dergi almayacağım.

      Sil
  4. Merhabalar.
    Acıların kardeş bir ilacı var; o da zaman ve sabırdır. Acılar erken de yaşansa, geç de yaşansa mutlaka zaman aşımına uğrayacaktır. Bu kaçınılmaz bir gerçektir. Cenab-ı Hakk, hiç bir kulunu zamansız ve yakışmayan acılarla karşılaştırmasın.
    Selam ve saygılarımla birlikte Koronasız, sağlıklı ve huzurlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
  5. şermin nermin ve amado, aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
  6. Kitapları keyifle oku :) Ayvaları afiyetle tüketin.

    YanıtlaSil