AH MİLENA.... BUGÜN YAĞMUR GÖZKAPAKLARIMA YAĞIYOR

20 Aralık 2021

 

 
Bir şaman öğretisi şöyle der :
" Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz...
Nehirler kendi suyunu içemez...
Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez...
Güneş kendisi için ısıtmaz...
Ay kendisi için parlamaz...
Çiçekler kendileri için kokmaz...
Toprak kendisi için doğurmaz...
Rüzgar kendisi için esmez...
Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz.
Doğanın anayasasında ilk madde şudur...
Her şey birbiri için yaşar..
Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur..
Eski çağlardan süre gelen bir anlayıştı bu..
Bütünlüğü anlatırdı..
Özü iki cümleydi..
“ Ben biz olduğumuz zaman Ben olurum.”
“ Ben, ben olduğum için sen, sensin.

 
Fotoğraf instagramdan orçunvarola ait.

 Trakya'da Demirköy'de durum bu:))) bizim burasını sormayın, kar yok ama soğuğu var. Kombiyi biraz daha açtık, annemle hesap paylaşıyoruz, doğalgaz parasının yarısını o, yarısını ben ödeyeceğim:)))

Hava soğuk olunca dışarı da çıkamıyorsun, gezip tozmak olmuyor, herşeyde pahalandı bir fincan türk kahvesi 9 tl ajda çay kaç para oldu bilmiyorum ama kahvehaneler camlara çay 2 Tl diye asmışlar, Ekmek fırınında ekmek 2 li 5,5 TL olmuş, her gün bayat ekmek kavgası var, romanlar bayat ekmeğin erken bittiğini dertleniyorlar, fırıncı un pahalandı, kar marjıda düşük daha az ekmek çıkarmanın yolunda....
Çarşıya indim, türk kahvem bitti kilosu 180 tl olmuş bugün zamlı aldım.
 
 
Bu Kahveyi, çekirdek kahvem çekilirken orada içtim, 5 kişi güzel de bir sohbet yaptık. Hülya Avşar ne demiş?

"Ekonomik krizin herkese ve her kesime mutlaka yansıması oluyor. Benim bildiğim bir tek şey var. Türkiye'de hatta şimdiki duruma göre dünyada eğer hayattaysan, mutlaka bu tür günleri, bu zamanları öngörüp biraz daha farklı yaşam çizmek lazım. Ayağımızı yorganımıza göre uzatmalıyız. 'Bu saatten sonra simit mi yiyeceğiz' falan. Gerekirse yenecek ama bu günler de biraz kolay atlatılacak. Biraz bizim bu işi bireysel halletmemiz gerekir diye düşünüyorum."
 
dan başladık......
 
Gazeteci Muharrem Sarıkaya, muhabire tokat attı! Fatma Şahin tepki vermedi konusuna geçtik...
Konu ile ilgili TIK TIK
 
Daha sonra Bulgaristandan gelen Bulgarların ucuzluk Avm sine doluşmasını izledik, bunun hakkında konuştuk, kahveci bayan türk kahvesi istemiyorlar.
" No Türk No Türk " diye itiraz ediyorlar diye dert yanıyor.
Marketlerde raflar boşalmış, Roman yaşlı bir teyze yoldan geçerken ağbime dert yanmış,
" Markette 500 TL harcadım, raflarda ne çay ne yağ var demiş. Bim' de dost yoğurt bile 30 tl olmuş."
 

Bu hafta oksijen gazetem bayağı bir ekli idi, tüm hafta okurum artık. Okuduğum kısımdan altını çizdiklerimi sizinle paylaşayım...
 







Çamaşır makinası bozuldu, 15 gündür tamir edilmesini bekliyorum. Bir tanıdığımız var serviste çalışan, bugün gelcem yarın gelcem derken bir haftada zor geliyor. Makinanın motorunu aldı içinde kömür denilen bir şey varmış onları yeniledi. ( normalde servisi çağırsam ya motor yenileyecek yada makina değiştir diyecek. Makina zaten 90 lı yılların 3550'li modellerinden. Şimdiki makinalar göre çok eski) Bir hafta sonra getirdi motoru taktı, bu sefer bir diğer parçada sigorta attı. O parçayı aldı bir daha uğramadı. 10 gündür bekliyorum, çamaşırları elde yıkıyorum artık eski usule döndüm:)))

Geçen hafta içi internette dinlediklerim;
 
Radyo tiyatrosu
https://www.youtube.com/watch?v=z1Nk3s5dkB8
Radyo Tiyatrosu Boğaziçi balıkçıları

https://www.youtube.com/watch?v=7wzFEzx3erM
Radyo Tiyatrosu İsveç Kibriti

https://www.youtube.com/watch?v=ijlqzNBynBM
Radyo Tiyatrosu Ölüm Hücresinde 7 gün


Bu kız hep aç (Spotify)

Bu Kız Hep Aç - Köklere Dönüş 020
Leyla kılıç ile Çerkez mutfağı
https://karnaval.com/programlar/bu-kiz-hep-ac

Ben okurum (spotify)

https://podcasts.apple.com/tr/podcast/a%C4%9Fa%C3%A7lar%C4%B1n-gizli-ya%C5%9Fam%C4%B1/id1498214017?i=1000465254937&l=nb
Ağaçların gizli yaşamı

https://podtail.com/podcast/ben-okurum/i-stiridye-ustu-girit/
İstiridye üstü girit

Akın Altan Öykü

https://www.youtube.com/watch?v=4kxiwYFXo-A
Kargalar Akşam Yuvalarına Uçar

https://www.youtube.com/watch?v=g5piphbb0dI&t=21s
Kazandığım ilk para

https://www.youtube.com/watch?v=83vVxLQ7teM
O 1920 Yılından notlar

"Bütün erdemler kişisel, bütün kötülükler toplumsaldır.
 Toplumsal erdem gözüyle bakılan şeyler, örneğin sevgi, bencil olmayış, hakkaniyet duygusu,
özveri, gücünü şaşılacak ölçüde yitirmiş toplumsal kötülüklerdir."
" Yalnızlık insanı geliştirir."


https://www.youtube.com/watch?v=uwhtsvrgp-Q
Ko bırak şiir....

https://www.youtube.com/watch?v=1RNf519ArDo
"DODO" Bruno SCHULZ sesli öykü

https://www.youtube.com/watch?v=F-Sc2i7bnTk
Sarkaç

https://www.youtube.com/watch?v=OZ_-XK3rXZU&t=1s
Beyaz Gemi

Bulutsuzluk özlemi konserini dinledim
https://www.youtube.com/watch?v=bJj83r5igRA


İzlediğim film;
 

Midsommar 2019

Ritüel, genç bir kadının ve onun erkek arkadaşının İsveç'te yerel bir pagan kültürünün avı haline gelene kadar geçirdikleri yolculuğu anlatıyor. Geleneksel Midsommar festivaline katılmak isteyen Dani ve Christian, üniversiteden arkadaşları ile birlikte İsveç’e doğru yola koyulur. İlişkilerinin üzerinde kara bulutlar dolaşan çift, İsveç’in köyünde gerçekleştirecekleri bu tatili ilişkilerini kurtarmak için son şans olarak görür. Çılgın tatillerini geçirecekleri mekanı gören gençler, yemyeşil cennete benzeyen mekanı fazlasıyla sever. Ancak bir süre sonra yerel kutlamaların ve pagan ritüellerinin yapıldığı bu yerin pek de düşündükleri kadar masum olmadığını anlarlar. 90 yılda bir düzenlenen gizli bir ayine katılan gençler, kendilerini korku labirentinin içinde bulur.

 sıradışı bir film izlemek istiyorsanız izleyebilirsiniz, ben açık sahneler olduğu için yarım bıraktım.
 
 
Pozitif dergisinde okuduğum bir konuyu buraya ekliyorum

 
Geri bildirim yapıyorsanız eğer bunları yapmayın;
Davranışa deği,l kişiliğe geri bildirim vermek doğru olmaz. " Ben dili" yerine " Sen dili" kullanımı da doğru değil.
Eleştirel yaklaşmak ise " kesinlikle beni anlamıyor" ya da " anlaşılmayacağımı biliyorum" tarzında ön yargılara
sebep olur ve iletişimde kopukluk başlar. Marshall Rossenberg'in dediği gibi " tüm yargılar aslında karşılanmamış
ihitiyaç ve değerlerimizin yürekler acısı ifadesidir. Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Hatalar, öğrenme
yolculuğunda gelişimimizi destekleyen deneyimlerdir. O sebeple hata yapılmamasından çok, hatanın bize ne
öğrettiğine odaklanmamız daha uygun olur. Uzak durmamız gereken diğer konular şu şekilde;
- Beden dilinin söylemlerimizle uyuşmaması
- Ses tonunda suçlayıcı bir ton bulunması
- Objektif olmamak. Her ne kadar objektif olmak gerektiğini bilsek de insanız ve duygularımız zaman zaman
bizi saptırabilir, taraflı bir gözlem yapabiliriz.
-  Güven ilişkisi oluşturulmaması
- Kişiye saygı duyulmaması.
- Hazırlıksız, özensiz, zamanı geçmiş ya da planlanmamış bir oturum yapılması
- Herkesin içinde, özel bir alan yaratmadan verilen geri bildirim.
-Geri bildirim sonucunda uzlaşı içinde kapanışın yapılmaması
- Gelecek planı içine yerleştirilmemiş olması
- "Yanlış", " hata", "evet ama", "fakat" sözcüklerinin kullanılması

#pozitifdergi #çiğdemözdenizciyılmaz
 
sizlere iyi haftalar diliyorum...
 

 



9 yorum:

  1. Hepimizin konusu ortak. Keşke daha güzel konularda ortaklıklar kurup daha keyifli sohbetler yapıyor olsaydık.
    Eşyalarımıza gözümüz gibi bakmamız lâzım:) Herkesin ödü kopuyor bir şeyler bozulacak diye. Oğlumun telefon ekranı kırıldı, yenisini taktırmak epeyi sinirlerimizi bozdu maddi açıdan:)
    İyi günler diliyorum Özlem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke arkadaşım ama şu an herkesin evi yangın yeri gibi birşey oldu. Alışverişe giderken bile alacağın şeyi mecburi ve sınırlı tutuyorsun.
      Önümüzdeki günlerde emeklilere maaş ödenemeyeceği söyleniyor ne derece doğru bilemiyorum.Bozulan eşyaları tamir ettirmek daha doğrusu, çünkü mesela tasarruflu denilen çamaşır makinası ile benim kullandığım makina arasında fark var benimki suyu bol aldığı için daha temiz yaptığını söylüyor makinacım. İnan mikser almam lazım şu an askıya aldım beklesin Telli çırpıcı kullanacağım.
      Benden size iyi haftalar..

      Sil
  2. Kesinlikle Türkiye'de israf ve gösteriş çok fazla :( Eğri oturalım doğru konuşalım, ülke orta seviyede harcama gücü sanki dünyanın en zengin 10 ülkesinden biri. Almanya'da olmayan teknolojik ürünleri Türkiye'de gayet orta gelirli insanların elinde gördüm, kesinlikle anladığım bir şey değil. Taksit denen sistem burada yok, herşey peşin. Türkiye'de biraz da bundan mı açılıyor insanlar acaba?
    Başkası için yaşayan çok insan var, birilerine birşeyleri göstermek, ben senden daha iyiyim deme ihtiyacı... Hiç anlamıyorum çok ters geliyor..
    Belki aklımızın başımıza gelmesi için bu kriz şart...... Bilmiyorum.
    Kimse madur olmasın, önümüz kış, çok üzülüyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kesinlikle katılıyorum ceren, bunu zaten instagramda büyük bir gözlemleme ile yapabiliyoruz. Çevre dersen ona keza aynı durum var. Ayağımdaki spor ayakkabıyı 5 senedir giyiyorum, yazı en ucuz terlikle geçiriyorum, pantolon senede 1 defa alıyorum, üst dersen pazardan 2-3 tshirt seçiyorum. İnan bu insanlar nereye gidiyor bilemiyorum...

      Sil
    2. Taksit sayısına göre eşyanın fiyatı artıyor bizim ülkemizde 6 tasite 100 tl 8 taksite 110 tl 12 tasite 150 tl gibi saçma bir sistem. Bizim insanımıza ise fazla tasit yapmak cazip geliyor inan.

      Sil
  3. aaa sizin oraya kadar geldi yani bulgarlar :) kar yağar yakında yılbaşı günü filan :) şaman şeysi ne güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldiler deep şehirde 4 yerde migros var boşaltıp gidiyorlar... Kar bizim burada çevrede olur bizde olmaz zor biraz..

      Sil