HER İNSAN KENDİSİNİN KÖR NOKTASIDIR

13 Aralık 2021

 

 
 
Dinlemeyi öğrendim, susmayı becerebilmek için.

Susmayı öğrendim, çok konuşup pişman olmamak için
Sevgiyi öğrendim, nefrete yenilmemek için,
Şükretmeyi öğrendim, nankör olmamak için,
"Evet" demeyi öğrendim, insanlara şans verebilmek için,
"Hayır" demeyi öğrendim, sonunda üzülmemek için.

"Olur" demeyi öğrendim, insanların neler yapabileceklerini görmek için,
"Olmaz" demeyi öğrendim, sınır koyabilmek için
"Şimdi" demeyi öğrendim, şu anın kıymetini bildiğim için,
"Sonra" demeyi öğrendim, bazı şeyleri ertelemek gerektiği için..
Sabretmeyi öğrendim, her şeyin zamanı var, bildiğim için...
Gülmeyi öğrendim, yaşama tutunabilmek için...

Sagopa Kajmer 


Bu hafta hava da yağmur var, kaç gündür yağıyor akşamları daha bir yoğun oluyor yağışlar...
 Bahçede dökülen bazı yaprakları attık fakat bazılarını da öbek halinde bahçede bıraktık ki, çürüsün gübre olsun. 
Yağmur yağdıkça bahçede ki su yollarını kontrol ediyoruz yapraktan filan tıkanmasın su aksın amacıyla...



Bu senenin son kitap siparişi idi. Kargolarımın geldiği arkadaşın dükkanında bir kolim daha var kitap olarak ama henüz açmadım, evdekileri bir süre tüketmek lazım. 2022 yılı içerisinde açacağım koliyi...
 

Geçenlerde belediyede işim vardı, bu kuşlarda orada banyo yapıyorlardı..
 

 
Kolyemin son hali bu, küpelerinide yaptım. Metal aksamını daha sonra toplu alıp takacağım...


Diyetisyen bir arkadaşın önerileri...


Öykülerini dinledim, bu arada Damdaki kemancı nın filminide izledim. 1971 yapımı 3 saat süren bir müzikaldi...
 
Geçen sene mercimekli ekmeğe takmıştım, bu sene de bu tarife taktım:))
 

Denemeyi düşündüğüm bir yemeğide ekleyeyim..

 
2022 yılı ile ilgili kendime 50 maddelik kitap okuma meydanı hazırladım katılmak isteyen herkesi beklerim, amaç kitaplık boşaltmak :)))
 


2022 yılı burçlarınızı okuyun...
 

 

16 yorum:

  1. Ne güzel paylaşımlarınız var:) Takı bitmiş, çok güzel olmuş,elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Kolye takımın çok şık olmuş:)))) Bu ara İzmir'de yağışlı. Su baskını yaşayan yerlerin işi çok zor. Güneş yok, hava nemli, sürekli yağış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu hafta yağışlı gözüküyor sıcajklık ta 6-9 derece bizde...

      Sil
  3. Güzel paylaşımlar kolye ve küpeye bayıldım. Kitap listen çok dikkat çekici. Bir liste yapacağım kendime senjn kriterleri de dikkate alarak. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Kolye küpe nefis gözüküyor.

    Okuma maratonun çok dolu dolu ben de katılabilirim sanırım,sene sonunda bakarım ne kadarını yaptığıma.

    Damdaki Kemancı'yı en son Metos'la izledik. Çok severim o filmi ve müziklerini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeni için sağol Handan.
      Kitap maratonuna beklerim tabiki sizleride.
      Damdaki kemancı evet güzeldi..

      Sil
  5. Sagopa Kajmer'in şiirini çok sevdim. Kolye takımın çok güzel olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Aklıma kolye küpe geldi. Yine geriye dönüp bir arayım, belki bitmiştir dedim. Çok güzel olmuş. İlk kez gördüm böyle bir kolye. İnce iş, iğne oyasıyla yapıldı sanırım. Abiye bir bluzu şahane tamamlar. Ellerine sağlık Özlem.
    Güvercinleri görünce üşüdüm, inanır mısın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım sağol beğeni için. İğne oyası değil tığ işi bu kolye.
      Sorma o sabah bende şaşırarak izledim onları, resmen suyla oynuyorlardı...

      Sil
  7. Merhabalar.
    "Evet" demeyi öğrendim, insanlara şans verebilmek için", "Hayır" demeyi öğrendim, sonunda üzülmemek için." Yazınzıdaki bu alıntı üzerinden yoruma devam ediyorum.

    İşte tüm sorun bu evet ve hayır ikilisinde. Hangi şartlarda evet diyeceğiz ve yine hangi şartlarda hayır diyeceğiz? Bir çoğumuz bu ikilinin hangi şartlarda hangisinin denmesi gerektiğini ayarlayamadığımız için, maalesef sonunda üzülen biz oluyoruz.

    Karşımızdakini üzmemek için evet diyoruz, lakin sonunda üzülen biz oluyoruz. İşte bu noktada kaybeden biz oluyoruz. Hayır dediğimiz zaman da karşımızdakini üzüyoruz ve üzdüğümüz için de yine üzülen biz oluyoruz. Demek ki, evet de hayır da bizi üzüyormuş.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar idlerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben evet veya hayır demeyi kendi doğrularımı baz alarak yapıyorum...

      Sil
  8. YORUM DEĞİL.
    ANLAYAMADIĞIM BİR ŞEYLE KARŞILAŞTIM. KAÇ ARKADAŞIMIN SAYFASINA GİRİP YORUM YAZDIYSAM HER SEFERİNDE "Okuyucu yorumu captcha testi" İLE KARŞILAŞTIM. HATTA BİRİNE BU TESTİ UYGULAMAYA SİZ Mİ ALDINIZ DİYE SORDUM. SİZ DE FARK ETTİNİZ Mİ?
    SELAM VE SAYGILARIMLA.

    YanıtlaSil