OKUDUKLARIMDAN 2021/45 AYARSIZ DERGİ

21 Aralık 2021

 

 














 

6 yorum:

  1. Hiç duymadım, görmedim bu dergiyi. nasıl beğendin mi?

    YanıtlaSil
  2. ayarsız, alıyom ben de migrostan :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.

    Dergileri ve dergi okumayı çok severim. Sayenizde bir dergi daha tanımış oldum. Alıntılarınızı tek tek inceledim.

    Araf suresinin 172. ayeti mealen aynen şöyle: "... Hani Rabb'in, Ademoğullarından, bellerinden zürriyetlerini alıp onları öz benliklerine şahit tutarak sormuştu:'Rabb'iniz değil miyim?' Onlar: 'Rabb'imizsin, buna tanıklık ederiz.' demişlerdi. Kıyamet günü, "biz bundan habersizdik" demeyeseniz.

    Kaç defa okudum. Buradaki olayı anlamak ve kavramak çok zor bir şey. Biz bu ayetten yaratılmış insanlar olarak sadece, bizi yaratan Tanrı'nın Allah olduğunu ve bizim Rabb'imiz olduğunu anlayabiliyoruz. Burada geçen zürriyet kelimesinin aşılamayı yapan sperm olduğunu, şahit tutulan öz benliğin de ruh olduğunu anlıyorum. İnsan bedeninden yola çıkarak anlamamız gereken tabloyu resmetmeye kalkarsak: Zürriyet toprak demek oluyor. Öz benlik de ruh demektir. Ruh Allah'dan bir zerredir, cevherdir. Allah, topraktan yarattığı bedenimize, kendinden bir parça ruh dediğimiz cevheri vererek bizi tamamlıyor. Ruhlar, bedenden daha önce zaten var olduğu için, zürriyeti ruha şahit tutarak soruyor "Rabb'iniz değil miyim" onlar da evet Rabb'imizsin" diyorlar. Buradan şu da anlaşılıyor. Yeryüzüne sevk edilecek ruh dediğimiz cevher hazır yaratılmış bir bütün ve sırası gelenin ruhu topraktan yaratılan bedene giydiriliyor. İşte bu ruh dediğimiz cevher toprak bedene ne zaman giydiriliyor belli değil. Belki de bellerdeki zürriyetlere giydirilmiş bekliyorlar. Ya da ana rahmine düşünce giydiriliyor. Burası bir muamma! Bazı ayetlere dayanayarak ana rahminde giydirildiği de söyleniyor.

    Yaratılış, her zaman dikkatimi ve ilgimi çeken bir konudur. Sadece zürriyetin ve öz benliğin değil, kainatın ve bu sistemin nasıl yaratıldığını da merak eder ve incelerim.

    Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla. Esen kalın.

    YanıtlaSil