OKUDUKLARIM - 87-88-89-90-91 LAL MASALLARI- UÇAN TABUT- ÖZE DÖNÜŞ HİKAYELERİ- HER GÖRDÜĞÜNE ASLA İNANMA- KURAN' KERİM TÜRÇE MEALİ

30 Aralık 2021

 

 
Uzun zamandır Murathan Mungan okumayı  düşünürken sahaftan nasibime Lal Masallar düştü. Âzer ile Yadigâr'ın, Muradhan ile Selvihan'ın ve Ulak ile Sadrazam'ın yaşamlarını anlatan  masallar...
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Mutluluk yalnız edinilebilen birşey değil ki...
***** 
Her yürek ses veren bir uçurumdur zaten. Belki kendi yüreğine dayanır kulağın. Duyarsan eğer, sahiden duyarsan, bundan sonra daha iyi olursun. Kendi hayatına ermiş olursun. Lakin herkes kendi uçurumunu yüreğinde taşır.
******
Hak aşığı olmak zordur. Güç iştir. Zorlu sınavlar gerektirir. Demirci körüğü gibi terleyen bir yiğit alın ister.
*****
Kimse yüksekler de daim kalmaz.
*****
Aşık dediğin gönül toprağına tohum düşüren kişidir.
*****
 Dağıni taşın dili kendine, yeter ki onları görmeye göz ola.
*****
Dünya malının sonu yoktur.
*****
Aşık kısmının diline zincir vurulmaz ağalar. Aşık kısmı yürektekini söylemiyorsa eğer, sazına namertlik ediyor demektir. Sazın da, sözün de hukuku vardır. Saza da söze de yasak konulmaz.
*****
Bir devlet adamı akıl ile yüreğini bir arada tutmalı.
*****
Ölüm, her şeyi sıradanlaştırırken, en fazla yaşarken kaçırılmış fırsatların ve olanakların acısını duyuruyor.
*****
İtiraf utancı hafifletir.
*****
Nefretin en gereksindiği şey güçtü. Nefret, güçlü olduğu yerde gerçekleştirebilirdi kendini ve hayal gücünü.
*****
Kurnaz olanın hayatta kurtacağı en önemli şey, kendi paçasıdır.
*****
İstekleri yüreğine dar gelenlerden değilim. Gönül gözüm açılıp, ufkum genişledikçe, vazgeçtiğim şeyler çoğaldı. Rızanın kudretini öğrendim. Yetinmenin yalınlığını, soyluluğunu. Gönül gözüyle görüp, gönül verdikçe, hayatın anlamları çoğalıyor; kendimi ilkin kendim içinde, sonra dünya içinde tanıyordum. Kaderimin sunduklarıyla yetinmeyi de, kaderimi anlamdırmayı da öğrendim. Sevmeyi bildim, öğrendim. Yüreğim islenmedi, yüreğim kir tutmadı bu yüzden. Tutku, ihtiras, tanıdığım, bildiğim duygular değil, çok çok masallardan bildiğimi söyleyebilirim, bir de başkalarının hayat hikayelerinden tanıyorum onları.
*****
Kötülüğün gücü sonunda sahibine dayanır. Kötülüğün sınırları o kadar geniştir ki, gün gelip içine sahibini almamazlık edemez. Kendi kötülüğüyle başedebilen hiç kimseyi tanımadım, tanımıyorum. Mutsuzluğun, kötülükle çok yakın ilişkisi olduğunu da biliyorum.
*****
Bu yılın okuduğum son kitabı idi Lal masaları . 1000 kitap kayıtlarım ile blog kayıtlarını incelediğimde bloğa yazmadığım kitaplar olduğunu farkettim.
 

 


 
Bu kitaplar ağbim ile Çorlu'da hastanede kaldığımız dönemde okuduğum kitaplar bloğa yazmayı unutmuşum. 


Ayrıca Kuran'ı Kerim Türkçe Mealini okudum. Altını çizdiğim satırlar buraya sığmayacağı için yazamıyorum.

2021 Yılını 92 Kitap 48 Dergi, toplamda 140 okuma ve   27.841 sayfa ile kapatıyorum.


2 yorum: