GÜVENEMEDİĞİM ŞEYİ SEVMEM ( OSCAR WİLDE )

20 Haziran 2022

 

 

Bilge bir kadının tavsiyesi.
'Günışığı ve ayışığı ile iyileş kızım,
Nehrin ve şelalenin sesiyle
Denizin gelgitleri ve kuşların kanat çırpışlarıyla.
Nane yaprakları , neem ve okaliptüs ile iyileş kızım.
Lavanta, biberiye ve papatya ile süslen.
Kakao taneciği ve bir tutam tarçın dokunuşu ile sarıl.
Şeker yerine çaya sevgi kat ve yıldızlara bakarak iç.
Rüzgarın sana verdiği öpücüklerle iyileş kızım ve yağmurun kucaklamasıyla.
Sezgilerine dikkat ederek, her gün daha akıllı ol. Dünyaya gönül gözün ile bak.
Zıpla, dans et, şarkı söyle ki daha mutlu yaşayasın.Güçlü ol, çıplak ayakların toprakta ve topraktan doğan her şeyle birlikte.
Sevginin güzeli ile iyileş kızım ve şunu da hep hatırla derman sensin.'
Maria sabína
Çeviri : Yasemin Yasu Alpalan
 

 
 

Herkese güzel bir hafta diliyorum, ben haftaya yine sütçü ve yoğurt işleri ile başladım:)) bu sefer mutfak kapısının orada kahvaltıda yakalandık sütçüye:)) buyur ettik kabul etmedi. Herhalde oruçlu idi. Çünkü daha öncede annem başka bir zaman davet etmişti oruçluyum demişti genç arkadaşımız. Pazartesi ve perşembe günü amel defterleri verildiği için oruç tutan bazı tanıdıklarımız var. Allah kabul etsin.
 
Süt işi bitince, çamaşırları astım ondan sonra ver elini pazar alışverişi....
İlk tezgahım yeşil fasulye tezgahı idi ve günün sürprizi orada idi:))
Candan Erçetin tezgahta idi ve fasulye alıyordu. Ben araya girmedim, kendisine hayran hayran baktım ve işi bittikten sonra istediğimi tezgahtar beye ilettim.
Candan hanımın buranın köylerinden birinde evi var, büyük ihtimal orada idi kendisi.
 
Eve geldim pazarlıkları yerleştirdim, sonra bilgisayar başına geçtim, Deepten gelen mesajı gördüm, bloglarda yoksun hayırdır demiş bana:)) buradayım Deep sessiz takip edenlerdenim arasıra yorum yapıyorum, yürüyorum, ev işi, kedilerimle oyun derken bloğa fazla vakit ayıramıyorum. Film yazını gördüm umarım bende bir kaç film izlerim diye düşünüyorum.  Şimdi Candan Erçetin şarkıları açtım bir iki satır karalayım dedim...
 

 

Bu sene pek fazla yaprak toplama olayımız olmadı, 2 defa Komşu Emine ablaya topladık düğünü vardı, misafirlere yaptı. Bir başka komşuya topladım, sonra ona ulaşmak için arkadaşa telefon açtım, söyle eşine gelsin alsın diye. O arada telefon açtığım arkadaş istedi ona topladım, Aynurcuğum geldi ona topladım. Bize ancak bir defa toplayabildim. Şu an asmada hastalık var ve çaresi yok gibi...
 
 
Bakalım bir sonuca ulaşmak için neler yapabiliriz sizin de fikirlerinize ihtiyacım var... Bilgi öğrenirseniz bana da iletin lütfen...
 

Yeni bir dergi aldım onu okudum fena değildi, paylaşacağım.


Günde 17.000 adım atmaktan ayaklarım yara oldu, bende hemen kendime yeni bir ayakkabı aldım bu modelin aynısı, çokta memnun kaldım. 
 
Bu hafta dinlediklerim;
 
PODCAST

NİLAY ÖRNEK, NASIL OLUNUR?

https://www.youtube.com/watch?v=TlQoMYssIps
Nazan KESAL


AKIN ALTAN ÖYKÜLER
 

https://www.youtube.com/watch?v=2kYXf3HhVMQ
"KAÇIŞ" Rainer Maria Rilke

https://www.youtube.com/watch?v=H41efNJ1p00
"Kitaplara Teşekkür" Stefan ZWEIG

https://www.youtube.com/watch?v=yhwUKYeV_OY
"San Pietro Ornano" Gustave FLAUBERT

https://www.youtube.com/watch?v=n3Y1-nmp-g0
"Mesnevi'den Hikayeler" Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî

 


Güzel bir hafta diliyorum...
 
 
 

12 yorum:

  1. şiir güzelmiş. ezgi mola çok severim. cem yılmaz ın yeni dizisinde o da diğerleri de yeni tür küfürler bulmuşlar, izlemedim de okudum, izlemem ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küfür varsa ben almayım deep:)) Cem yılmazı bu yüzden sevmiyorum artık bir söyleşisinde bayan spikere ilk dakikalarda bir küfür savurdu artık izlemiyorumda, okumuyorumda, dinlemiyorumda...

      Sil
  2. O turuncu çiçek ne güzelmiş ya bayıldım. Yazının genel havası da çok hoş, haftalık dökümünü dinledik gibi hissetttim. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok verimli geçmiş 🌷

    YanıtlaSil
  4. Ayakkabı çok önemli, güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  5. Annemlerde geçen hafta köyden asma yapraklarını ve ıhlamurları topladılar. Ev günlerdir müthiş güzel kokuyor :)

    YanıtlaSil
  6. Pazarda Candan Erçetin'le karşılaşmak mı? Müthiş bir olay. Turistik bir yerde yaşayınca bu tarz olaylar oluyor sanırım. Ben kendisini de şarkılarını da çok severim. Hatta konserine gitmeyi de çok istiyorum. Umarım bir gün kısmet olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şuleciğim burası turistik bir yer değil alelade bir ilçe. Candan hanım zaten Kırklareli'li ve ilçe olarak bizim Lüleburgaz'ın Ayvalı köyüne çiftlik evi yaptırmış, dönem dönem burada kalıyor. Pazarda tamamen ben ilk defa karşılaştım tesadüf eseri, ağbimde rahatsızlanmadan önce pazarcı idi ve ona göre bu normal her hafta pazara gelirmiş:)) Bende kendisini severim...

      Sil