İNSAN KENDİNİ TANIMAK İÇİN OKUR ( DOĞAN CÜCELOĞLU)

06 Haziran 2022

 

 
“Sahi sen yaşadın mı; 
Var mıydın acaba? 
Yaşadık mı seninle 
Aynı zaman parçasında? 
Ama ellerin aklımda. 
İri gözlerin, 
Sıcaklığın geceler boyu 
Ve aklığın aklımda. 
Senin ağzın tarçın kokardı, 
Benimki karanfil. 
Birbirine karışırdı Soluklarımız. 
Tek başınayız şimdi ikimiz.
 Bende karanfil, 
Sende tarçın kokusu 
Yapayalnız, kimsesiz. 
 Ben seni yalansız Bahar gibi sevdim. 
Sevgi adınaydı Milis beraberliğimiz. 
Sabahtan akşama Günü tarar örerdik 
Ve kedileri 
İkimiz de çok severdik.”
 
Metin ALTIOK 
 
Yukarıdaki kedi sabah turladığım parkın kedisi, hakem gibi oturmuş oraya hiç kıpırdamadı o gün :)) 
 

 Her sabah yürüyüşten sonra, evime dönüp hafif bir kahvaltı ve okuma yapıyorum. Günlük adımlarım 15.000 nin üzerine çıktı. Buna yiyecek kontrolüde ekledim. 
Yeşil mercimeği haşlıyorum, içine yeşillik ve domates doğruyorum yiyorum yada yeşil mercimeği , mısır, yoğurt ve baharatla tatlandırıyorum.
 

İnstagramdan DİLEKNİYETİ adresinden yaptığım bir süryani takısı alışverişim.
 

 ufaklıklar büyümeye devam ediyor:)) en ilginç uyuma yerleri terlik içleri:)))
 

 Yürüyüşten sonra biraz alışveriş yapıyorum, parkımda da kahvemi içiyorum ondan sonra eve çıkıyorum...
 


 Güzellerim açmaya devam ediyor. 

Cumartesi gecesi bir değişiklik yaptım ve dışarı çıktım, 2019 senesinden bu yana ilk defa hemde, ağbim yanına bir bayan arkadaş aldıktan sonra gidebilirsin dedi ve bir müzik etkinkinliğine katıldım. İnsülününü erken yaptım biraz ekmek yedi, rahatsızlanmaması için. İnsülünden sonra mutlaka yemek yemesi gerekiyor çünkü. Akşam yemekleri hazırdı zaten annem koyacaktı yemekleri saati geldiğinde. 18:00 gibi evden çıktık, yürüyelim dedik, arada migrosa uğradık su ve dergi aldık, tam 4550 adım atmışık oraya gidene kadar, saat 19:00 gibi program başlayacaktı kafeteryada birer yorgunluk kahvesi içelim dedik, o türk kahvesi bize çok güzel geldi, markasını sorduk A101 de satılıyormuş KEYFE marka türk kahvesi. Sağolsun gece dönüşte de devamlı taksi işimizi gören bir tanıdığımız bizi eve getirdi.

Belediyemiz bu seneyi göç senesi ilan ettiği için etkinlikler bu yönde oluyor ve kadın yıldızları akademisinde ücretsiz bir müzik etkinliği vardı. 
Lozan mübadilleri vakfı korosu geldi şehrimize...


Dostluk köprüsü korosu ile ilgili tanıtım...
 

Severek izlediğim bir sanatçı oldu Ayşe hanım, konuşmasını da buraya ekledim. Kendisi koro da koristilik ve aynı zamanda solistlik yaptı. Ve ayriyeten zilli tef ve el zili çaldı. Kıyafet ise muhteşem yakışmıştı. Pastel renkleri severim, koro beyaz ve tatlı bir mavi karışımı idi...


Koro şefine bayıldım diyebilirim:)) resmen beni benden aldı hareketleri ve mimikleri ile:)) Hem şarkı söyledi, hem koro idare etti  merak ettim acaba bir müzik aletide kullanabilir mi idare ederken? dedim o akşam kendi kendime:))
Ertesi gün youtube da rastladım koro idare ederken gitarda çalmış. Merakımın cevabını aldım:))
 Hareketleri mimikleri muhteşemdi, hatta o kadar kendini işine verdi ki, ilk önce o güzelim mavi ceketin omuzları terledi, ceketten belli olmaya başladı, sonra omurilik belirdi terden, en son da akciğerler kendini belli etti:))  
İşini büyük bir aşk ve emekle yaptığı ortada idi. Böyle insanları severim. Zaten sevmediğin bir işte başarılı olamayacağın düşüncesindeyim her zaman için.
 
Korodan önce bir gösteri yapıldı, göç olayı ile ilgili, arkadaş ağladı çekilen zorluklara...
 
Benimde anneannem rahmetli kağnı üzerinde gelmiş Kırcaali'den....

Dans koreagrafları da eklenmişti. 
İlk olarak Yeni kuşak köy enstüleri halk dansları grubu çıktı sahneye, Rumeli dansları yaptılar.
Sonra koradaki şarkılarada aşağıdaki gibi eşlik etti dansçı arkadaşlar. İnstagramımda var fakat teknoloji özürlü olduğum için telefondan buraya nasıl aktarırım bilmiyorum:)) 
Youtubedan ekliyorum...



Aşağıdaki sanatçının sesine hayran olduk, yaşı ilerlemiş bir koristimiz çıktı onun sesine de bu yaşta maşallah dedik...
Koroda akerdiyon çalan kişi kulak burun boğaz doktoru imiş, kimbilir ne meslekte insanlar vardır daha dedik arkadaşla...


Haftayı bu şekilde kapattım. Pazar günü hafif bir yürüyüş yaptım, dönüşte Arkadaş bezelye siparişi vermiş manava onları uğrayarak aldım, aynı zamanda A101 den beğendiğimiz türk kahvesini aldım bir tanede ona hediye ettim. Bezelyeleri teslim ettikten sonra bim'den hindi sosis aldım bizim ufaklıklara ve eve geldim. Ortalığı topladım, biraz cam sildim, çamaşır yıkadım astım, katladım.
Murpy kanunu işledi ve ben cam silmişken hafiften bir yağmur ciseledi:))
Akşam üzeri ağbim çilek getirdi, kahvenin önünde satılıyormuş, bize de almış. Aman Allahım o ne güzel çilekti, bizim aklımızı çeldi:)) o yeşil yapraklarını koparırken çıtırt diye ses geliyordu, tazecikti tadı da güzeldi, hemen ayıkladık, yıkadık süzdürdük, üstüne bir 4 bardak toz şeker koyduk, kapağını kapattık buzdolabına kaldırdık:)) Sabaha kadar bekleyecek.....
Evet o tazelik sesi gel beni reçel yap dedi:))
Bizde o sese olur cevabı verdik:)))
 
Yarın yürüyüş yok, süt kaynatma, yoğurt mayalama  ve pazar alışveriş işleri var, tatil yapacağım:))

Bu hafta dinlediklerimden bazıları;

 
 
İyi haftalar herkese....
 



 

12 yorum:

  1. kedicikler pek tatlı maşallah. ahlaki değerler aslında herkesi ayakta tutan değerlerdir. bize de has bir özelliktir esasında. kaybetmemek sıkı tutumak lazım.
    frida motifleri bekliyorsun değil mi. ya nasıl üzgünüm anlatamam. halledeceğim inşallah
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahlaki değerler konusunda haklısın arkadaşım. evet fridayı bekliyorum acelem yok ama sen bilirsin.

      Sil
  2. Yazı öyle çok yere götürüyor ki insanı, bende konsere gelmiş kadar oldum. :)

    YanıtlaSil
  3. süryani takısı mı ilginçmiş güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  4. Süryani denilince aklım yıllar öncesine gitti. Midyat'ta dört sene öğretmenlik yaptım. Süryani öğrencilerim de vardı. Köylerine paskalya kutlamaya gitmiştik. Yıllar geçse de hâlâ arar sorarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar güzel farklı kültürler tanımak isterdim..

      Sil
  5. O kedi köşede ne güzel durmuş öyle. Evet ben de can silince yağar yağmur ama bu aralar unuttu bizi. İzmir o kadar kuru ve sıcak ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde Allaha şükür bu günde yağıyor arkadaşım..

      Sil
  6. Ne iyi gelmiştir müzik etkinliği ,iyi ki gitmişsiniz. Canım yeşil mercimek çekti yarın pişireyim.

    Ay o çilekler bana gelse bitirmiştim reçel falan yapılamazdı: D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle iyi geldi Handan değişiklik oldu bana hep ev hep ev bunaltıyor inan.

      Sil