DEVASI OLMAYAN ŞEYLERİ UNUTMAK LAZIM (MACBETH)

13 Haziran 2022

 

 

Eski Türk yazıtlardan birinde şöyle yazar :
Kuzu dizlerinin üzerine çökerek annesini emer ,
Karga yaşlı annesini besler ;
Bunun adı :
" saygılı davranmaktır ."
Horoz şafak vakti öter ,
Yaban kazları
Her bahar kuzeye
Her sonbahar güneye uçar ;
Bunun adı :
'' söz tutmaktır .''
Yeşilbaşlı ördek eşini kaybettikten sonra ölene kadar yeni bir eş bulmak istemez .
Bu :
'' sadakat ''
Olarak adlandırılır
Bir geyik iyi bir otlağa rastladığında yaşadığı sürüyü oraya davet eder ve paylaşır ,
Karınca yemek gördüğünde bütün koloniyi oraya çağırır ;
Bunun adı :
'' adalettir .''
Bir Türkmen duası da şöyledir :
Tanrım ,
İlk önce :
Dağa taşa ver ,
Ormana ,
Hayvanlara ,
Suya ver .
Ondan sonra :
İnsanlara ,
Kapı komşuya ,
Muhtaç olana ver .
Kalırsa ,
En son bana ver .!
 
Merhaba, iyi haftalar herkese
Dün yürüyüşe gidemedik, yağmur vardı. Bugün zaten, süt pişir, yoğurt yap, pazara alışverişe git derken bugünde yürüyüş yok.
Hava yağmur havası yine bu haftada yağmur gösteriyor meteoroloji.
 

Akşam üstü yaptığım yürüyüşlerde mecburen bir pastane molası veriyorum:)) ama tatlı yiyemeden sadece kahve ile yetiniyorum. Bu benim için büyük zorluk inanın...
 

Bir leğen mutluluk bunlar yakalayıp yakalayıp göbişlerinden öpüyorum, öndeki sütten kesilsin komşu ben alıcam onu diyor. En irileri, sanki bütün sütleri o emmiş. Yüzü görünmeyen tekire ağbim sıçan ismini verdi:)) en minikleri o , emerken onu aralarında istemiyorlar. Bende onu hayatta kalabilmesi adına yaş mama ve sosis ile besliyorum.
 

Dün doğum günüm idi, ne çabuk geçti yıllar da bu yaşa geldim anlamadım.
 

Böyle bir seriye başlamıştım ama yarım bıraktım daha 80 ninci sayfalarda edepsiz kelimeler başladı....
Kitaplıktan yeni bir kitap seçmem lazım, çekemiyorum böyle kitapları..
 
Bu sene daha kendimize asma yaprağı toplayamadık. Komşu Emine ablanın kızının düğünü var perşembe günü, daha önceden bir posta toplamıştık. Bu günde biraz topladık ve verdik. Düğüne gelenlere yemek yapacaklar bugün saracaklardı hatta.
Başka bir komşu istedi ona da önceden topladık, 2 tane de arkadaş istemişti biri eve geldi oturduk çay kahve içtik yaprak topladım gönderdim, diğerine de markete giderken annesine uzattım. Kısmetse bundan sonrakiler bizim diyorum.
Erikler toplandı en üst dallar kaldı onları toplamak içinde nette bir alet gördüm onu alacağım, yükseklere erişemiyoruz.
 
 
 
Güzel keyifli bir hafta olsun...
 

 
 

 
 

10 yorum:

  1. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Emeğine, yüreğine sağlık. Nice mutlu sağlıklı yıllar dilerim 🧿🎂🌺

    YanıtlaSil
  2. Doğum gününüz kutlu olsun Nice çok güzel yıllarınız olsun (:
    Kedilere çok iyi bakmışsınız. Paylaşınca da herşeyin tadı daha güzel oluyor komşuluk bir başka (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Kedileri yaş mama ve sosisle besliyorum.Al eli olup ver eli olmayan insanı zaten sevmem. Paylaşmak güzel, sözü bile var ne verirsen elinle o gelir seninle..

      Sil
  3. Nice güzel ve anlamlı yıllar dilerim..girişteki dizeler çok çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  4. En baştaki alıntı kısım ne kadar da hoştu.

    YanıtlaSil
  5. Doğum günün kutlu olsun. Nice mutlu senelere.

    Pastaneye gidip tatlı yiyememenin ne kadar zor olduğunu bilirim. Ben şimdiye kadar hiç başaramadım ama :-) Bundan sonra başarmaya çalışacağım.

    Pazara gitmeyi ve pazarda gezmeyi de yürüyüş sayıyorum ben :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, maalesef yemiyorum artık sadece yürüyüş arasında lavaboyu kullanıp bir çay içip çıkıyorum.
      Evet pazar olayıda yürüyüş bugün mesela ben 3800 adım atmışım pazarda..
      Sevgiler,

      Sil