YAŞIN DEĞİL YAŞADIKLARIN ÖĞRETİR SANA HAYATI

10 Aralık 2023

 

 
Her zaman yapman gereken on şey:

1-Sık sık duş al, su bedenindeki fazla elektriği alır, rahatlarsın.

2. Evin temiz olsun ve iyi kokular koksun.

3. Kendini başkalarıyla karşılaştırmayı bırak. Hepimiz farklı ilerliyoruz ve kendi yolumuzda özeliz.

4. Yürüyüş yapmayı, temiz hava almayı ihmal etme, hergün düzenli olarak dışarı çık ve yürürken nefes egzersizi yap. Bir yakınını ziyarete et, konuş ve rahatla. Ziyaret edecek kimsenyoksa farketmez. Kendine bir köpek al, onu dışarı çıkar, Köpeğin de mi yok ? Bir kitap al ve en yakın parka git ve hava al, doğayı seyret. Kısa bir sürede rahatladığını farkedeceksin.

5. Şartların ne olursa olsun, gülümse. Gülümsedikçe kendini çok daha iyi hissedeceksin, çünkü insanlar kendilerine gülümseyen insanları çok severler.

6. Temiz yiyecekler ye, bol su iç. Bedenine zararlı yiyecekleri sokma çünkü beden tıpkı senin gibi canlıdır, senin kötü insanlardan, kötü konuşmalardan rahatsız olduğu gibi o da, kötü yiyeceklerden rahatsız olur, devam edersen, sana mesaj göndermek için hasta olur. 

7. Zor görünüyor, biliyorum ama şartların veya yaşadıkların ne olursa olsun, aynaya saygı ve huzurla bak. Söyleyecek güzel bir şeyin yoksa sessiz ol. İç sesin de seninle konuştuğunu unutma, onu dinle. Diğer insanlarla da  sevgi ve şefkat konuşun. Sevgi ve şefkat ver ki, karşılığında da aynısını bulasın. Evren ayna gibidir. Ne verirsen onu yansıtır. Bedenine, kendine ve doğaya saygı duymayı öğrenemezsen, sana yakınlaşan birinden zarar görmen daha kolay hale gelir.

8. Her şeyin geçeceğini unutma. Hiçbir şey sonsuza dek sürmez. Gözyaşlarının ve kalbindeki acının sönmesine izin ver, ama acı çekmeyi sakın alışkanlık haline getirme.  Acı içinde kalmayı seçme. Hayata, her gün yeniden başlayabilir ve yaralarına rağmen tekrar nasıl iyileştiğine tanıklık edebilirsin. 

9. Seni inciten ya da kötü hissettiren herkesi hayatından sil. Onlara ve ruh hallerine bağlı değilsin. Başkalarını düşündüğün kadar kendini de düşün. Unutma en çok sen sana lazımsın.

10. Seni hayallerini zenginleştirmeye ve yaşamaya teşvik edenlerle, kendini yenmen için destek verenlerle, içinde sahip olduğun o harikulade mucizevi büyüyü görenlerle ve sana iyi davrananlarla kal. Onlara bağımlı olma, ama hayatını değiştirmelerine ve onlarla birlikte değişmeye izin ver...
Unutma, sen de her insan gibi mutlu, huzurlu ve sağlıklı olmayı hak ediyorsun!...
                                                          
Aborjin Yerlilerinden Öğütler 💙😊🌺 
 

Hepinize güzel, sağlıklı, mutlu, huzurlu, şanslı, sıcak bir hafta diliyorum. 
Ben bildiğiniz gibiyim ama yine de geçtiğimiz hafta yaşadıklarımı kısaca açıklayayayım. Perşembe gecesine kadar herşey normaldi, o gece en son çalıştığım firmadaki bir bayan arkadaştan aldığım telefonla şok oldum. Benimde görüştüğüm eski iş arkadaşımın Erkan ve Lale'nin kızlarını kaybettiğini öğrendim. Arkadaş ertesi gün cenazenin kalkacağı camiyi ve saatini bildirdi. Kızımız daha henüz 15 yaşında bile yoktu, son yıllarda çok çekti, üst üste ameliyatlar geçirdi, dileğimiz ve duamız  ayağa kalkması yönünde idi ama maalesef bu dünyadan göçtü, Ertesi gün öğle namazına yakın abdestimi alarak camiye gittim, her ne kadar anne ve baba boşanma arifesinde olsa da her ikisine de baş sağlığı diledim, birisi babaya dileyim dediğimde boşver dese de böyle bir zamanda boşvermek olmaz diye düşündüm ve ona da diledim. Dua esnasında gözlerim doldu doldu durdu, genç ölüm olunca çok üzüldüm. Allah rahmet eylesin, cennette güzel bir yer versin kızımıza.


Çıkışta biraz alışveriş yaptım, yine işyerinden bir arkadaşım aradı uzun zamandır kahveye çağırıyordu gidememiştim, Annemler gelecek Ankara'dan, onlar gelmeden yarın kesin gel dedi tamam dedim bende bu durumda. Biraz mağaza dolaştım yılbaşı ürünlerine baktım, birkaç sticker aldım, biraz da anneme ve ağbime çerez alıp eve döndüm. 
Ertesi gün arkadaşa gitmek için evden erken çıktım ucuzlukçuya uğradım evin eksiği ufak bir şeyvardı onu aldım, Cezveden kahve aldım, Ömür pastanesinden ( şehrimin asırlık eski pastanesidir, ekleri ve kuru baton pastası muhteşemdir.) pasta alayım dedim, Ali ağbi bir baton kaldı dedi, baktım ucundan bir parça kesilmiş ( ya dilim halinde yada yarım çeyrek şeklinde de satabiliyorlar ) ayıbıma gitti almadım. Ben gittiğim yere pek boş elle giden bir insan değilim kahvemi veya pastamı alır da giderim genelde. Pastanın ucundan alınmış ve öyle bir pasta da hediye gitmez:)) kalsın Ali ağbi dedim çıktım. Ordan migrosa geçtim dergilere baktım, oksijen gazetemi aldım,


1 paket halley alarak, hemen arkadaşa geçtim. Karı koca ikisi de işyerinden arkadaşım. Seçkin ile aynı bölümde çalıştık, Aynur ise sağlık hemşiremizdi. Baktım bir bayan arkadaş daha gelmiş, hep beraber yedik içtik eskilerden yenilerden sohbet ettik, yeni haberler aldım, bir tanesine çok sevindim Büyüksün Allahım dedim. Eski zamanda çalışırken yapmadığım halde bölüm olarak hepimizi hırsızlıkla suçlayan eski şefimiz gitmiş olduğu İzmir fabrikasından hırsızlık sebebiyle işten çıkarılmış. 
Ne diyorlardı buna KARMA diyorlardı değil mi? Yaşattığını yaşarsın. 
Şirketin bana verdiği onlarca liralık maaş varken getirisi 10 Tl olan birşey için kendi adımı niye lekeleyim. Bizi toplayıp hırsızlıkla suçladıktan sonra odalarımıza geçtiğimiz de bu durum benim çok zoruma gitmişti.  ( şefin odası ile bizim odanın arasında yuvarlak büyük bir cam vardı, bizim odadaki yazıcı camın dibinde idi, o da yazı gönderdiğinde bizim o camı açıp yazıyı alıyordu.) Yine yazı açmak için camı açtığında şöyle demiştim;
-Yaptığınız bu itham ağır bir itham lütfen gerçek hırsıza bu ithamı yapın, ben 10 Tl lik şey için adımı kirletemem dediğimde, o camdan neredeyse benim üstüme atlayacak gibi harekette bulunmuştu ve şöyle demişti.
- Hırsızsın işte, hırsızzz
Ben de Allahın dan bul dedim. Kadere bakın ki bulmuş.
Çalıştığım bölümde öyle bir iş yapıyorum ki, siparişi ben açıyorum, nakliyeyi ben çağırıyorum, irsaliyeyi ve faturayı ben kesiyorum, Eğerki içimde o tür bir huy olsaydı depoyu bir günde boşaltır çeker giderdim. Allah o noktaya kimseyi koymasın, neyse bizim şefte yaptığı hareketin karşılığını biraz geçte olsa bulmuş.
 
Kendisi zaten eşinin gölgesinde kalmış ezik bir tipti, eşi ondan tahsilli ve muhasebede maliyet muhasebesi şefi idi, onun vesilesi ile de bize şef yapılmıştı kendisi. Yoksa şirket eğitime önem veriyor diyenler, bu noktada karısı şef o da şef olsun diye eğitimi boşvermişlerdi.
 

Resimler instagramdan alıntıdır.
 

Şurada eski fotolar ile ilgili güzel bir yazı okudum size de ekleyim okuyun....
Bu resimdekiler babamla ağbim:))) misal olarak ekledim size eski bir resim yani sene 1961
 

Kapitalizm bisikleti sevmez.
Çünkü bisiklet sürmek ekonomi için kötüdür.
Bisiklet süren insan otomobil almaz,
akaryakıt almaz,
kasko yaptırmaz,
motorlu taşıt vergisi ödemez,
arabayı servise götürmez,
yedek parça satın almaz ve işin en iyi tarafı sağlıklı olur.
Sağlıklı insan doktora gitmez, ilaç almaz...
Morgan FREEMAN✍️
Foto: Avrupa'da bisiklet denildiğinde akla gelen ilk ülke olan Hollanda'nın Utrecht kütüphanesi  bisiklet sürerek elektrikli cihazlarını şarj edebiliyor.
 
Bu facebook gönderisini de aynen Kütüphane müdürümüze gönderdim, yeni yapılan kütüphaneye bu yapılabilir mesela....


BODIES 2023

Bodies, 2023 yapımı bir televizyon dizisidir. Dizi, dört farklı zaman diliminde geçen hikaye dört dedektifin aynı cinayeti araştırmasını konu etmektedir.

Dizi, Londra'da bulunan Whitechapel'daki Longharvest Sokağı'nda bulunan bir ceset etrafında dönüyor. Dedektif Hasan, 2023'te bu cesedi bulurken, daha önce 1941'de ve 1890'da da iki dedektif aynı cesedi bulmuştur. Dört dedektif de ortak bir noktada buluşurlar ve aynı cinayeti çözmek için geçmişteki delilleri birleştirmeye çalışırlar.

Dizi, gerilim ve polisiye temaları üzerine kurulmuştur ve dört farklı zaman diliminde geçen entrikalarıyla izleyiciyi sürükleyen bir hikaye sunmaktadır.

 

4 farklı zamanda geçen aynı cinayet ile ilgili bir dizi idi. Konu olarak ilgimi çekti 8 bölüm dü bir yerde sanki senaryoda o sapıklık bölümleri olmasa daha iyiymiş diyorum, o noktalarda kahrolun dedim geçtim.

Dizi ile ilgili geniş bilgi için tıklayın;

https://tr.mashable.com/tv-shows/11403/dort-zaman-akisi-bir-gizem-netflixin-yeni-isi-bodies-tek-dizide-dort-ayri-turu-barindiriyor

Kendinize iyi bakın, buraya çevremden 2 kar görüntüsü ve dinlediklerimi koyarak ayrılıyorum.



Istrancalar.....
(resimler alıntıdır)


18 yorum:

  1. Ben karmanın gücüne o kadar inanıyorum. Bu sebeple asla kimseyi yargılamamaya ve büyük konuşamamaya dikkat ediyorum. Bulmuş bulacağını....

    YanıtlaSil
  2. Ve başınız sağolsun...

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Bir atasözü daha vardı, "akıl yaşta değil baştadır." diye. İşte sizin de yazınıza başlık olmuş "yaşın değil, yaşadıkların öğretir sana hayatı" ne kadar doğru bir saptama.
    Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar diler, teşekkür ederim.
    Sağlıcakla ve esen kalın. Selam ve saygılarımla Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
  4. Kişi kendi gibi bilir her kişiyi, günahı boynuna

    YanıtlaSil
  5. Bir haftaya yetecek bir paylaşım. Merakla bekliyorum yayınlarınızı , okurken, izlerken çok şey kazanıyorum Aborjinlerin yaşam tarzı, felsefeleri, gerçek yaşam öyküleri benim de çok ilgimi çeker. O zor hayatların çok derin bir felsefesi de var.
    Morgan Freeman'ın bisiklet ile ilgili düşünceleri ne kadar gerçekçi.
    Dinledikleriniz, okuduklarınız, yaşadıklarınız uzun bir öykü gibi.
    Emeğinize sağlık.

    ,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeni için sağolun, her insan bir öykü aslında bende aklıma düştükçe yaşadıklarımı peyder pey aktarıyorum buraya.
      Saygılar ve sevgiler,

      Sil
  6. Genç ölümler çok üzücü, allah rahmet eylesin, ailesine de sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. Yazılarınızı severek okuyorum. Yazı diliniz okurken çok hoşuma gidiyor :) Emeğinize sağlık ve aileye de sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeni için sağolun, başsağlığı için amin sağolun.

      Sil
  8. Aborjin Yerlilerinden Öğütlerini sindire sindire okudum ve çok şükür çoğunu yaptığımı gördüm. O melek çocuğa çok üzüldüm , Allah rahmet eylesin.zaten cennette o şimdi. Anne babasına sabır versin çok zor. senin dergi kitap okumalarına bayılıyorum.
    Başınızda ki o adama bende sevindim ne adi insanlar var, cezasını bulmuş iyi olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğütleri dikkate almak ve uygulamak güzeldir. Ölüm ile ilgili dileklerin için amin diyorum. Bu ay okumalarım biraz düştü son ay saldım. Adiliğini daha o zaman ben burada iken yakaladım da şef olduğu için bir şey demedim. Kendisi palet tamircimize evinin tüm mobilyalarını bedava yaptırmış.... Kimse kimseye bedavaya iş yapmaz, tamirci ihalenin kendisine kalması için yapmıştır bunları.
      Sevgiler,

      Sil
  9. Arkadaşlarının çocuğuna üzüldüm, anne babaya daha çok üzüldüm, Allah kimseyi çocuğunun ölümüyle sınamasın.

    Allah bilir diğer hırsızlık da onun işidir. Oh olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileğine amin diyorum Handan. Yapmama ihtimali yoktur:)))

      Sil