KALBİNİZİ AÇMAK İÇİN, KENDİNİZİ DEĞİŞİME AÇMALISINIZ.

13 Eylül 2021

 

 
 

Memleket havalarından bir haber ver,
Eylül yağmuru nasıl düşer toprağa?
Kemah’ın kapalı dar yollarında
Hangi kuş hatıra çizdi dal uçlarına?

Yanıp sönen mavi ışıklarla kaybolan Yusuf
Geri döndü mü yurduna?
Ya Viranşehirli Yakup, Çaykaralı Musa?
Onlarda döndü mü yurduna? ...

Hani sen;
Aşkı bir üveyikten satın almıştın Sadri.
Ne oldu ona?
Bıçak kesmez oldu ağzını...
Susar oldun, yazmaz oldun daha...
Oysa yüreğimizi koymuştuk ortaya.
Hani, taşırdı be usta!

Bak yine bir Eylül havası var Sadri,
İkibin’e doğru 97 Mart’ında.
O gün doğan İsmail bugün delikanlı çağında
İlkbaharda sonbahar, bu nedir usta?

Maltepe cigarasının adı mı var bugün?
Üç bardak çayın hatırımı kaldı?
Tornacının yanında çıraktı dayın,
O günlerden yüzünde eser mi kaldı?
Gel yine bir gurbet türküsü uçuralım.
Munzur’dan İstanbul’a
Fırat’ın suyundan bulgur aşına
Serin göze başından Eylül ayına.
Üç gurbet türküsü tutturalım
Dostluk adına...

Bilirsin sende de bende de
Eylül’ün acı bir tadı vardı.
Şiire Eylül dediysek
Elbet;
Bir maksadı vardı.
Elbet

Bedirhan Gökçe
 
 Herkese hayırlı haftalar. Bu gün sabah erken kalktım, pazara gittim. Yeşil fasulye aldım 2 kilo, kedi maması aldım. Manavıma geçip diğer malzemeleri aldım.Bu arada yarın ateşte közleme yapacağımız için 13 kilo kırmızı biber, 15 adet patlıcan ve 15 kilo domates aldım. Domatesten ilaçlı domates yapacağız kış için. Kalanını yine kaynatıp menemenlik yapacağız. Komşu da bizimle birlikte yapacak, yarın işimiz çok yani.


Pazarda Kadınlar Kent konseyinde içtiğim kahve...



Anası ve çocuğu bahçeyi terk ettiler....

Ne film izleyebiliyorum ne de doğru dürüst okuyorum.Gündüzde zaten ancak yemek, bulaşık, çamaşır ile geçiyor.

Japonların mutluluk felsefesi;
 

Dün işlerin yoğunluğundan son günü yapamadım onu yazayım.
 
Ağbimin ayağına yaptığım güzel pansumanlar sonucu yara çatllak şeklinde şu anda, orası kendini tamamladımı iş bitti. Tamamlayıcı krem olarak nivea mavi kutu kullanıyorum, eğer sizde yaralarınızda kullanırsanız deri tamamlama özelliğini göreceksiniz. Başparmağı da şu an da şiş arkası kadar kaldı. Çevrenizde şeker hastası olup yaralardan muzdarip olanlarada tavsiye edebilirsiniz. Tek dikkat konusu nivea mavi kutu olacak, nemlendiren soft değil.

17 yorum:

  1. Ağabeyinize geçmiş olsun. Şiiri de sevdim. Bekleme başlıklı yazı üzülmemenin anahtarı:)

    YanıtlaSil
  2. abin için kolaylıklar. aile sohbetleri ne güzeldir. kış hazırlıkları ne hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol deep. Hele kardeşler biri 80 diğeri 72 yaşında olunca ve 6 senedir karşılıklı görüşmediler ise daha kıymetli oluyor.Kış hazırlıkları son demlerinde.

      Sil
  3. Bizde de kaynadı bitti domatesler,tarhanalar yapıldı.Annemler büyük bir zevk ile yapıyor.Bize de keyifle içmesi kalıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz tarhana yapmadık bu sene hazır alacağım. Kolay gelsin size de.

      Sil
  4. Kolay gelsin Özlem. Abine çok geçmiş olsun. Ne güzel kardeşine düşkünsün. Allah bozmasın. Hülya

    YanıtlaSil
  5. Kediye bayıldım :) bana bir soru sormuşsunuz çoook olmuş daha bugün başına yazmaya oturunca gördüm kusura bakmayın nolur epey uzak kaldım burdan hala işinize yararmı bilmiyorum ama sıkiğneyi saydıramadım ama ölçtüler sap uzunluğu 37 cm sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Eylül pek çok metrforu içinde barındıran bir ay. Yetmez gibi biz kadınlara kış geliyor hazırlık yap diyen bir ay. Kolay gelsin. Bende domates işi taman. Turdu yapmadım daha
    Abine şifa diliyorum.rahatkqr en yakın zamanda inşallah. Sevhkler

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar.
    Diyabet hastalığında yaraların zor iyileştiğini hepimiz biliyoruz. Fakat çevremizde o kadar çok diyabetli hasta var ki, saymakla bitiremeyiz. Eşim ve oğlum diyabet hastasıdır. Cenab-ı Hakk, ağabeyinizle birlikte tüm hastalarımıza acil şifalar ihsan eylesin.

    Bedirhan Gökçe'nin şiiri de güzel, anlamlı ve duygu yüklüydü. Şiir adeta Eylül ayına ithaf edilmiş. Eylülün tatlı bir acısını işlemiş şair dizelerinde. Eylül de hazan var, Eylül, ayvalar gibi hüzün kokar. Eylül şiirdir, Eylül, bazen bir başlangıçtır, bazen bir bitiştir. Eylül güzün habercisidir. Eylül renktir.

    Yanlış insanlardan doğru şeyler beklemek, insanı hayal kırıklığına uğratır. Yanlış insanlara mesafeli duralım. İnsanları da iyice tanımadan yargılamayalım.

    Kış hazırlıkları için size kolaylıklar diliyorum. Biz kış hazırlıklarını bitirdik.

    Kalbi besleyen damarlarda tıkanıklar olduğunda, kalbi nasıl zorlu bir baypas operasyonuna alıyorlar. Kalbi açmak da bana göre baypas operasyonu gibi zor bir şey. Yazınızın başlığında da belirtildiği gibi, önce kendimizi değişime açmalıyız.
    Çok güzel bir yazıydı. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  8. Abine geçmiş olsun Özlem. Yaraları çabuk iyileştiren doğal bir ilaç daha var. Geçen gün diş hekiminde öğrendim. Çekilen dişin yara halindeki boşluğunun çabuk iyileşmesi için kantaron yağı öneriyor şeker hastalarına. Kantaron yağını hepimiz biliriz ama diş için kullanımını ilk kez duydum ve kullananlar çok memnun.

    YanıtlaSil
  9. Çok sevindim ağabeyinin yaralarının iyileşiyor olmasına.

    YanıtlaSil