OKUDUKLARIM 58- SON AV

02 Eylül 2021

 

 
Kara orman’da son av başladı… ardında hiçbir iz bırakmayan avcı kim? Komiser Niémans, yardımcısı Ivana Bogdović’le Alsace bölgesinde işlenen vahşi bir cinayeti çözmeye gider. Kendi karanlık geçmişlerini de yanlarında götüren iki polis, Kara Orman’da saklanan bir sırrın peşine düşerler. Kızıl Nehirler’in başkahramanı Niémans’ın dönüşünü müjdeleyen Son Av, kökeni Nazi Almanyası’na kadar giden sürprizlerle dolu bir gerilim…
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
İlk sayfalarda sıkıldığım ağır ilerleyen ama sonrasında elimden bırakamadığım kitaptı. Yazarın tarzını bilenler için birşey anlatmaya gerek yok...
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
İnsanların çoğu, aldıkları kararları uyguladıklarında "kusursuz" olacaklarını ya da "eşsiz" bir insana dönüşeceklerini düşünürdü, ama tam tersine verilen bu sözler hiçbir zaman tutulmaz, insanı derinden yaralardı. Herkes kendi hayallerinin kurbanıydı.

*****
Bütün avlar eşdeğerdir. En güçlü olan en zayıfı öldürür.
*****
Eğer inancın varsa, dağları bile yerinden oynatırsın.
*****
Yedi günahtan biri, kibir.
*****
Eğer siz işinize duyguyu katarsanız, bütün tarafsızlığınızı kaybedersiniz.Zayıf düşersiniz, kötü iş çıkarırsınız.
*****
Ben her zaman aileyi bir zayıflık ve yalnızlığı bir güç olarak değerlendirdim.
*****
Düşmana her zaman saygı göstermek gerekir.
*****
Mükemmel polis yoktur.
*****
Doğada herkese yer yok.
*****
Ölülere de saygı göstermek gerekir.
*****
Saygı doğruyu söylemekle başlar.
*****
Kardeşlik ne kan nede DNA olayıdır.
*****
Gerçek bir polis her zaman en kötüye hazır olmalıydı.
*****
Hiçbir insanoğlu tarafsız bir adalet dağıtamazdı. " Gerçek yoktur, diyordu polis okulundaki derslerde, sadece makul yalanlar vardır."
*****
Aile zayıflıktır.
 
 
KİTAPTAKİ FİLMLER;
 
Gervaise- 1956  
Mad Max Filmleri
   
  
KİTAPTAKİ MÜZİKLER;
 

12 yorum:

  1. Grange hiç okumadım. Hatta evde bir tane kitabı var sanırım, senelerdir bekliyor.
    Nedense ürküyorum okumaya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence yazarı tanıma fırsatı senin için. Sevdiğim bir yazardır...

      Sil
  2. Yazarın bir kitabını okudum da hangisiydi? Taş Meclisi sanırım. Sona kadar merak uyandırıcı ve güzel gidiyordu, sonda hayal kırıklığına uğramıştım biraz. Daha farklı bir son beklerdim. Bu kitabı öyle değildir umarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gRANGE SEVER BİRİYİM Taş meclisini okumadım okuduktan sonra daha iyi yorumlayabilirim bu konuyu.
      Sevgiler,

      Sil
  3. grange ın ilk dört beş romanı iyiydi, şimdi yumuşadı iyice, sıradanlaştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) tüm yazarlar aynı değilmi?

      Sil
    2. Yorulmuştur,topralar heralde :)
      Ben de okumadım kendisini.

      Sil
    3. :)) tavsiye ederim sevgi özellikle kızıl nehirleri

      Sil
  4. Merhabalar.
    BU katbın türüne polisiye mi dememiz gerekiyor. Yoksa, başka bir adı mı var? Yazarı tanımadığım gibi, kitabın konusu da bana göre değil. Ancak, kitabın ilk başlarında okurken sizi sıktığına göre, ben bu kitabı hiç okuyamam.

    Ancak, tanıtımı yapılan kitapların yazarı ya da türü ne olursa olsun, tanıtım paylaşımlarını seviyorum. En azından bu kitap hakkında bilgi sahibi oldum. Raflarda bu kitapla karşılaştığım da "aha bu kitabıo hatırlıyorum" diyebilirim. Çok kitap alıp okuyamasam da kütüphaneleri, kitaplıkları ve kitap reyonlarını gezmeyi çok seviyorum.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla birlikte esen ve sağlıklı kalın.

    YanıtlaSil
  5. Jean grange hayranı var karşında çok severim. Blogunuzu takipteyim blogumda reklama tıklarsanız mutlu olurum.

    YanıtlaSil