KISASA KISAS YADA DİĞER ADI İLE AYNALAMA...

09 Mayıs 2022

 

 
Hemen hemen her gün buraya gelip sade bir kahve istememe rağmen, bana hala aynı soruyu soruyor.
"Ne alırdınız?"
Biraz yalnızlık ve biraz da sessizlik alayım....
Getirirken dökmeyin, mutsuzluğum eksilir diyorum içimden
"Sade bir kahve lütfen" 
 

Bahçeye 5-10 çapa yaptım bunları kıyamadım atmaya...
 

Komşuya karşı savaş açtım. 
 
 
Bilen bilir annem çiçekleri çok sever bende ona devamlı olmayan renkleri alırım. Yine böyle çiçek aldığım önceki yıllarda bu renk olan sardunyadan bitişik komşu dal istemiş. Annemde vermiş, fakat sonraki yaz annem çiçeği kurutmuş (herhalde kışın içeri almadı) komşudan ben sana bu renk vermiştim sende olacak bana bir dal verde yeniden edineyim demiş o rengi. Komşu ne yapmış annemin verdiği çiçek dalından kıyamamış koparmaya ( ben aptal parayla aldığımı kırıyorum paylaşıyorum) anneme, annemin hiç kapısını dahi açmadığı bir komşudan annemin istemediği bunun içine kılıç çiçeği dahil çiçek dalı toplamış getirmiş vermiş birde hakkını helal et demiş. Ay ben sinir oldum kendi kendimi yiyorum, kadın kendine benim üzerimden bedava çiçek edindi, dalını kıskanıyor. Ben ne yaptım (aynalama diyorlar bu harekete) bu sene gelmiş torunu için erik istiyor, daha erikler minicik yenecek durumu yok. Daha olmadılar dedim, olsun zaten komşu hakkını veriyoruz. Anam ben öyle dememişim, (benimle hiç selamı sabahı olmayan) , bayramda gelmiş kızı ve torunu ağacın dalını sıyırmışlar, bir gördüm camı açtım kolay gelsin 
-olsada malın sahibi bir yesede sizde ondan sonra yeseydiniz dedim. 
Bunlar bir zıpladılar yerlerinde. 
Bir de duvarda alçak bir asmamız var, yaprak yapıyor. Annem yükseğe çıkamadığı için oradan yaprak topluyor. Bu komşuda eltisine yan daireye geldikçe gittikçe birer ikişer bu yapraklardan kendine topluyor. Sanki ben görmüyorum. Bu hareketi benim yanımda da yaptı bahçede sohbet ederken, eltisine de aynen şunu söylüyor;
- Birsen ablanın bu asamanın yaprağı güzel ara sıra sende toplarsın.
Kimin malını kime üleştiriyorsun?????????????????
Bu sene savaş açtım kendisine annemi kırdığı için bir tane erik bile vermeyeceğim. Benden habersiz koparırsada, göz hakkı komşu hakkı değil hırsızlığa girer. Kadın kendini akıllı bizi aptal enayi yaptı.
 Al eli olup ta ver eli olmayan, paylaşımcı olmayan, insanı sevemedim bu dünyada nedense.....
Neyse aynı çiçekten arkadaşın çiçekçi dükkanında rastladım aldım hemen anneme gönlü olsun.

Yazık valllahi yazık, hani para alıpta yetiştirdiği çiçek desem değil, çiçeğin dalı benden gitti parayı veren ben yani ENAYİ.... 

 
Birgün gelir yüreğinizi hic beklemedikleriniz delik deşik ederler  
Siz onlara  sonsuz güvenir   koşarsiniz onlar size çelme takip bütün  iyiliğinize karşın   fikir ve düşüncelerinizi  kalbinizi yerle bir ederler  
Herşeye inat güçlüsünüz ve sol gözünüzü  kirparak  acımadı ki  diyebilseniz.....   
Zamanın  ve  evrenin bütün güzeliklerini  ve tadınıda siz  yaşarsınız  ve etrafinizdakiler  de sizinle beraber mutlu olurlar ve işte onlar gerçek dostlarınızdır......
Kalbinizin dışında kalanlar sizin suçunuz  değil  onlar mutsuzluğu seçip dışarda kalmayı tercih edenlerdir.
Sen gerçek  dostlarınla, sevdiklerinle  mutluluğu seçtin  
Yalan söyleyip kazanmaktansa  
Dürüst olduğun için kaybetmeyi seçtin
Bırak  kalbinin kıymetini bilmeyen senin kıymetini hiç bilmez... 
Alabildigince mavi  bak etrafına
Alabildiğine deniz  ve liman
Olabildiği  kadar çiçek ol  papatya ol  yasemin manolya  ol  gül hep gül ol  
KURAK yüreğine  kendi yagmurunu kendin yagdir ... yağdırki
Yağmur yağarken bile yüreğini KURAK hissetmeyesin...❤❤ 
 

 Bu gün covidten sonra, akciğerlerimi kontrol ettirdim malum astım bronşit hastasıyım ve biraz nefeste sorun yaşıyorum bugünlerde. Sağolsun doktorum ciğerlerimi dinledi hırıltı yok, maşallah dedi. Kan verdim, ekg, akciğer tomografisi herşey normal çıktı. Tabii covid astımı tetiklemiş 1-2 ay bu sorun olabilir abla dedi. Hava ve ilacımı kullanmaya devam, 10 günlükte bir antibiyotik tedavisi yazdı. 3 ay sonra görüşelim, hay hay dedim, 600 TL ödedim,  yanından ayrıldım.
 

 
Pilav yaptığım teflon tencere çizilmiş bir şekilde, karacaya uğradım granit bir pilav tenceresi aldım, kampanya varmış yanında birde orta boy tava verdiler, o boy tavayada ihtiyacım vardı almam demedim zaten hemen aldım.


Gratisten gül suyu ve bir ruj aldım.....
Bu arada yılbaşı çiçeği ayları karıştırmış:)))


 
Arkadaki mor çiçeği bu sene ereken çıkardım dışarı, soğukta oldu dondu tekrar edineceğim. Diğeride yeni bir çeşit, kendime hediye aldım...


Zeugmanın yazısında leylağı görünce bizim leylak geldi aklıma, hemen çektim ona yazacaktım ama yorumlara kapatmış yazılarını. Aynı yazısında bir de çay resmi var, o çayın üstünde bir tahta köprü vardı, hala duruyor mu bilmem. Kenarında ufak bir park ve tahta salıncaklar vardı, yüksekokulda iken çok sallanmıştık orada, o günlere gittim birden.

 

Artık dergilerimi DERGİKAPINDA sitesinden sipariş veriyorum kargo ile geliyor. Yalnız bu iki dergi ile anlaşması yokmuş, onlarıda DR'da işim vardı oradan aldım.


Bunlarda DR'dan aldıklarım....

herkese güzel bir hafta diliyorum...



 
 

8 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun, biraz yalnızlık biraz sessizlik alayım cümleniz de sanırım bende dedim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun. Hepimizin yalnızlığada sessizliğede ihtiyacı var.

      Sil
  2. Merhaba Yüreğimim İklimi. İki yıllık aradan sonra ilk yazımı yayınladım. Buraları özlemişim. Yazdıklarını zevkle okudum. Fotoğraflar harika. Çiçekler çok güzeller. Geçmiş olsun. Astım bronşit zordur. Ömür boyunca yoldaşın olacak. Onunla iyi geçinmeye bak. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, evet astım bronşit ömrümce olacak, çocukken bronşitim vardı, sigarada kullanınca astım bronşite döndü. Dikkatli olmaya çalışıyorum sağolun.

      Sil
  3. İnsanların bu aç gözlü halleri beni deli ediyor deliiiii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç kimsenin ağacına asılmadım. Bir şey yemek istedimse babama söyledim getirdi yedim. Herşey ailede biter. İlk önce anne baba olarak sen evladını doyuracaksın, sonra komşu hakkını aldığında o da bonusun olacak. Ufacık tırnağım kadar eiği yemekten ne zevk alırsın. Bırak büyüsün o zaman seni daha doyuracaktır.Komşu kendileri, çocukları, eşleri, torunları 30 kişi biz 3 kişi 33 kişiyi bir ağaç nasıl besler? aldın diyelim, ee benim annem erik sever, aşınısını da sevdiği cinsten yaptırdı. Sen toplarsan torunu çocuğunu annemin rızkını alırsan ben anneme para ile alacağım, para ile almak sorun değil, aynı tadı aldığım erikte bulabilecekmiyim sorun orada........

      Sil
  4. Yalnızlık ve sessizlik çok güzel oluyor.Karacanın döküm tavaları çok güzel, güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim yalnızlıktır, sözlede hareketlede incitenin yoktur. Benim tava granit döküm almadım. sağolun. Sevgiler

      Sil