OKUDUM 2022/52 BİR NOEL ŞARKISI

28 Temmuz 2022

 

 
Bir karşıtlıklar dönemi olan Kraliçe Victoria ‘çağı’, görkemli bir zenginlikle muazzam bir yoksulluğun, sanayileşen kent ve kırsalın olduğu kadar akıl ile akıldışının, doğaüstünün yan yana var olduğu bir toplumsal evreyi temsil eder. Dickens 1843 yılında üzerinde çalıştığı romanın taslağını bir yana bırakıp okuru "Gotik" türün fizikötesi dünyasında yolculuğa çıkartırken, sıkıcı, buz gibi duygusuz, açgözlü Scoorge kimliğinde ölümsüz bir karakter yaratmıştır. Bir Noel Şarkısı sadece edebiyatın değil, sinemanın da vazgeçilmez öykülerinden biridir.
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Hayatımızın hiçbir saniyesini boşa harcamamalı ve kıymetini bilmeliyiz. Bunu yaparken de asla bencil olmamalıyız.Çok sıcak, güzel ve dinlendirici bir öyküydü, tavsiye ederim.
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Kör göz, kem gözden iyidir.
*****
Duyularına neden güvenmiyorsun?
Çünkü.... En küçük bir şeyden bile etkilenebilirler. İnsanın midesi azıcık bozuksa, duyuları yanılabilir.
******
Hiçbir şey yoksulluk kadar zor olamaz. Hiçbir şey de zenginlik peşinde koşmak kadar aşağılanmamıştır.
*****
Dünyada, kahkaha ve keyif kadar karşı konulamaz derecede bulaşıcı etki yapan hiçbir şey yoktur.
*****
Tanrı kadınları kutsasın! Hiçbir işi yarım bırakmazlar. İçleri dışları hep birdir.
*****
Ara sıra çocuklaşmak iyidir ve çocuklaşmak için Noel'den daha uygun bir zaman yoktur.
*****
Para hırsı, iş ilişkileri, kişiyi tutsaklaştıran meseleler.
*****
Bir insanın hayat yolu, o yolu izlediği sürece, onun gelip dayanacağı belli bir sona götürür kişiyi. Fakat bu yoldan ayrılacak olunursa, son da değişir.
*****
  

15 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. umarım beğenirsin kısa bir kitap bir günde bitirirsin.

      Sil
  2. Son cümleyi çok sevdim. Kitabı not alıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Sağlığımızla birlikte hayatın bir saniyesi bile boşa harcanacak ve boş geçirilecek bir olgu değil. Ancak, benim uyumaya bile bulamadığım zamanın geçmediğinden şikayetçi olanlara acıyorum.
    Güzel bir kitap ve güzel bir kitap tanıtımıydı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyku çok az zaman ayırırsak bizim için yeterli. Benden de selam ve saygılar

      Sil
  4. Bu kitap tür olarak kişisel gelişime de giriyor biraz sanırım değil mi ? cümlelerinizde öyle anladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir hikaye bu ben sadece güzel bulduğum cümleleri paylaşıyorum. Her kitap insanı geliştirir yeterki alıcı olun.
      Sevgiler,

      Sil
  5. Yazarı daha önce okumadım. Çok merak ediyorum. Bu sene bitmeden bir kitabını okuyabilirim umarım.

    YanıtlaSil
  6. Kitabı da uyarlanan filmlerini de çok severim. ( Jim Carrey' li olan hariç, o çok içimi kararttıydı, izleyememiştim )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook. Tekrar tekrar çevrilmiş değişik versiyonları var. Scrooged ( 1988) en sevdiğim modern versiyonlarındandır. Onun dışında da çok var.

      Sil