KAYGI BEYAZ SAÇ DEMEKTİR

08 Mayıs 2023

 

 
Saçlarımda aklar tek tük düştüğünde
Vay be yaşlanıyorum dedim kendime..
Sonra hayatımda
Değişmeye başladı kendi kendine..
Mesela ,
Fazlalıkları atmaya alıştı elim
Eşyalara çula çaputa gençliğimdeki gibi kalmadı hevesim..
Hızlı müzikler yerini slova bıraktı ..
Sağlığım yerinde olsunlar sardı dilimi...
Camım çerçevem pis olsun
Eller ne derse desin umursamıyorum artık ...
Desinler diye değil
Dilediğim gibi yaşamanın zevkine vardım..
Eskisi gibi insanları da dinlemiyorum ...
Çünkü dinlersem yanlışlara kayıtsız kalamayacağımı biliyorum..
Zira çok yorgunum kimseye laf
Anlatmaya da çalışmıyorum
Herkes nasıl olsa kendi bildiğini okumuyor mu sonuçta...
Haklısın diyorum geçiyorum bende..
Bu arada hala hatalar yapıyorum
Sadece hata yapınca kaçmıyorum
Yüzleşiyorum kendimle
Hatasız kul olmaz diyorum takmıyorum bile ...
Yine kırılıyorum sadece eskisi gibi
Kimsenin kırmasına müsaade etmiyorum ...
Fark ettiğim anda duvar örüp kapımı kapatıyorum..
Zaten daha aza indirgedim insanlarla diyaloğumu..
Hayvanlara yakınlaştım
Dilsiz dostlarım onlar benim ..
Ben zaten geçen yıllarımda
İnsanların dilinden çektim ...
O ne der bu ne derleri gömdüm geçmişe..
Aslolan benim neticede
Ve ben artık
Bazen yaşıma aldırmadan çocuk gibi yaşıyorum
Bazen bilge gibi...
Kısaca canımın istediği gibi..
Bu hayat benim bir kereliğine geldim bilirim..
Kendimi seviyorum kim seviyor kim sevmiyor ilgilenmiyorum...
Ne ben kimseyi sevmek zorundayım
Nede kimse beni ...
Ev araba para dilediğim yıllar kaldı geride...
Şimdi iki dileğim var
Biri elden ayaktan düşmeden yaşamak
Diğeri taktiri ilahi tecelli edeceği gün
Kendi evimde kendi yatağımda uykuda dünyayla vedalaşmak
Ahraz Srn 
 

Hepinize güzel bir hafta diliyorum. Bu post yayına girdiğinde ben doktor kontrolünde olacağım. İlaçlarımı alacağım saate kadar yazan doktorumun sözünü dinledim, kendimi daha iyi hissediyorum. Bakalım tomografi ne sonuç verecek. Bu süre içerisinde evde dinlenmede idim, fazla dışarı çıkmadım. Elimde kütük bir kitap vardı tam 832 sayfa onu bitirdim. Ne tesadüf bu kitapta zatürre hastalığına yakalanmış bir bayan vardı. Allah böyle denk düşürdü bu kitapla beni...

Saçlarımdaki boyalar tamamen gitti ve bende beyaz saçlılar kervanına katıldım. Burcu ;
- Abla çok güzel saçların var, millet para veriyor bu saçı yaptırmak için dedi.
Şimdi mor şampuan alacağım kuaförümden elinde yoktu, malzemecisinden alacaktı. Onu kullanacağım.
 

Bu pazar kahvem, market dönüşü içtim...
 
Doğalgaz faturası 0 TL geldi iyide oldu:)) zatürre olduğum için hala yakmıştım ben kombiyi...
 


Bir gün ağbim yürüyüş yap içindeki mikrobu ter ile at dedi:))
Bende o gün 6000 adım attım hem ter attım hemde dergilerime kavuştum. Bu masada otururken bayağı bir tedirgin oldum. Ön masada bayan sigara içiyordu...
Sanki hiç sigara içmemiş bir insan gibi cık cıkladım durdum. Bu kahvecim bütün masaları dışarı atmış. Hesabı öderken hiç olmazsa bir masa içeride bıraksaydım dedim, tabure alıcam içeri dedi bakacağız artık.
 
Hepinize güzel bir hafta diliyorum.
 

 SUNAY AKIN

ERKAN KOLÇAK KÖSTENGİL
https://www.youtube.com/watch?v=Uz3mBzKMvoU
 
ARKASI YARIN
 
KADEHTEKİ ZEHİR
 
ARDIÇ KUŞLARI

22 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun, Allah şifa versin.
    Bende bile sıkıntı ve sinirden tek tük beyaz saç çıkmaya başladı. Gamsız olmayı öğrenmeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin hasta olan herkes şifa bulsun.
      Beyaz saç güzeldir onları sevmeni dilerim.

      Sil
  2. Öncelikle geçmiş olsun. Dilerim tüm tahlilleriniz ve incelemeler mutlu sonla bitsin. Bu tür yazıları keyifle okuyorum. Günlük hayattan kesitler içtenlikle sunuluyor, birçok cümlede kendinden izler buluyor insan. Cahit Sıtkı Tarancı'nın 35 yaş şiiri de o yüzden en sevdiklerim arasında yer alır. İşte İNSAN dedirtir okuyana.
    Sağlıkla güzel günlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun. Doktora gittim hızlı bir iyileşme var dedi, tomografiyi 1 ay sonra alalım, antibiyortiklere bir 15 gün daha devam edelim dedi.
      Ben de severim 35 yaş şiirini
      Sevgiler size.

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Saçlarım beyazladı ama tümden beyaza geçemedim. Halan röfle yaptırıyorum. Girişteki yazı güzel Sadeleşmek hayata farklı bakmak. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de röfle idi, ama astım olup boya kokusu ciğerlere gitmesin diye artık kırçıllı bir saça sahibim. Tavsiye ederim, kendinizle de barışık oluyorsunuz bu vesile ile.
      Sevgiler,

      Sil
  4. Geçmiş gitmiş olsun Özlem.
    Beyaz, siyah, gri karışık saçlar, yani o oran iyiyse şahane oluyor. Anneannemin öyleydi, boyamazdı ama o kadar hoş bir dağılımı vardı ki beyaz ve grilerin, çok havalı dururdu:)
    Sigara içenlerden ben de kaçıyorum ama biz içmeyenleri cezalandırıp, diplere, dar alanlara atıyorlar. Hiç hoşlanmıyorum bu durumdan. Sigara içenlerden para kazanacağım diye yaptıkları çok sinir bozucu.
    İyi haftalar Özlem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara resmini çeker koyarım, hele bir mor şampuan yapalım ondan sonra. Evet hem kapalı mekanlarda oturuyoruz hem dar alanlarda...
      İyi haftalar size de

      Sil
  5. Güzel sonuçlarınızı bekliyoruz. Gri saç harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toparladım biraz, şimdi bir 15 gün daha antibiyortik kullanacağım.
      Sevgiler,

      Sil
  6. Geçmiş olsun, Allah şifa versin inşallah.
    Zamanla yaş aldıkça ve stresten merhaba diyoruz beyaz saçlara da.
    Huzurlu ve mutlu bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ben her geçen gün daha seviyorum beyaz saçlarımı, mor şampuanla harika oluyor :)

    Haydi güzel haberler gelsin doktordan, geçti geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben boyalardan anca kurtuldum, kısa kestirmesem daha boya olurdu saçlarımda, kestirdim kurtuldum.
      Herkese sağlık diliyorum arkadaşım.

      Sil
  8. Geçmiş olsun , sonuçlar güzel gelsin.
    Ben de pandemiden sonra bıraktım saçları beyaza. Ne iyi ettim:)) sahte renkle dolaşmaktansa böylesi hepsinden rahat, saçlarım kendine geldi. Mor şampuan bana iyi gelmedi, markasından olabilir tabi.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz benimde hoşuma gitti, boya derdi yok, parası yok:))
      Sevgiler, sağlıklar.

      Sil
  9. Yorumlarda okudum hızlı bir iyileşme varmış, çok sevindim bu 15 gün de umarım güzel geçer ve birşeyciğin kalmaz.
    Gri / beyaz saçın meftunuyum, bana kalsa bugün bırakırım ama annemin ve kayınvalidemin yanında gri saçlı olmak fikri bi titretti, kendileri 73 ve 76 olup süslü pakizeler oldukları için.. :)) Eşim de sen bilirsin dedi ama yüzü düştü.. Toplum baskısı içindeyim anlayacağın. Yaşım 44, çok beyazım yok şakaklarımda var biraz, tam "karizmatik erkek beyazlaması" :))) velev ki kadınım offf. sanırım 50yi bekleyeceğim bırakmak için.. O geçiş dönemini en kolay nasıl geçirebilir insan acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şifa temennin için amin diyorum arkadaşım. Saçlarımı beyazlı bırakmak istediğimde bana da baskı çok oldu ama ben takmadım. Bu benim kararım dedim. Çalışırken boyanabilir ama ben emeklilikte ve astım hastası olunca boyamama kararı aldım çok ta memnunum. Aşırı derecede gür bir saça sahiptim, fön çekerken zorlanıyorlardı. Ama zamanla boya da döküldü. Üstelik saç egzaması oldum , aileden birini kaybedince egzama oluyormuşsun hastalık kayıdı bu şekilde kitaplarda. Babamın kaybından sonra oluştu bende tıp bir etki etmedi ama ardıç katranı sabunu çok iyi geldi. Alternatif tıbba inanan bir insanım.Mesela bu zatürre olayındada uyguladım, doktorun verdiği ilaçları içtim, bunun yanı sıra mor soğan kaynattım yedim, suyunu içtim. Birde iki eli birleştir, baş parmaklar hariç diğer parmakları içe kıvır, baş parmaklarını 10 dakika boyunca ileri geri hareket ettir. Bu hareket akciğerlere enerji veriyormuş, hakkaten o sıkışıklık bir anda yok oluyor. Hepimiz bir enerjiyiz ve bu tür enerji olaylarına da inanırım.
      Saçta beyaza geçiş olayı kararını verdikten sonra çok kolay ilerliyor. Dış etkenleri reddet sen kendi kararını uygulamaya bak bu kadar basit. Şimdi kuaförüm abla senin saçı yaptırmak için dünyanın parasını veriyorlar diyor ki o rakam 1000 ve 1500 arası eh bende kaç kilo kıyma yada et alır yerim o paraya:)))

      Sil
  10. Çok geçmiş olsun. Eşim üç kez zatürre geçirdi, ilki çok ağırdı ve hastanede yattı, zatürre aşısını bilmiyorduk, daha sonra öğrendik ve aşı oldu, ömür boyu koruyormuş. Doktorunuz mutlaka söylemiştir ama ben yine de yazmak istedim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun. Size de çok geçmiş olsun, Allah tüm hastalara şifa versin. Aşıyı ben de nette okudum doktoruma danıştım hastalığın bu aşamasında değil dedi fakat aklımda tekrar hatırlatacağım ona.
      Sevgiler,

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun. Zaman geçtikçe bazı şeyleri sadeleştiriyoruz yaşamımızda:) Ben de beyazlar çok ama yeni değil, anne tarafından dolayı eskiden beri öyle, şimdi biraz daha çoğaldı ama ben boyuyorum hala saçımı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, kendimizden vazgeçtiğimiz kadar kullamadığımız eşyalardan da vazgeçmemiz gerek...
      Gençsen tabi ki boya bende boyuyordum çalışırken şimdi saçımı gören arkadaşlar işteyken bu kadar beyaz değildi diyorlar, vardı da boyadan fark edilmiyordu..

      Sil