KUZENLER İLE TATİLLERE DEVAM (FETHİYE TATİLİ)

30 Mayıs 2023

1. TATİL
2. TATİL
3. TATİL

En son 2022 de Denizli / Sarayköy Umut termal tesislerini yazmışım. Şimdi de Fethiye tatilini yazayım dedim aklımda iken.

O sene yine tatil için hotel ayarlama işini bana bıraktılar, bende bulunduğum şehirde yaşayan sıkı görüştüğüm bir bayanın akrabasının otelini ayarladım. Bu arkadaşın, erkek kardeşi, yengesi, yeğeni de bizimle kuzenler toplantısına katıldılar. Biz bulunduğumuz şehirden otobüs ile İstanbul'a hareket ettik. Ben 2 tepsi poğaça yapmıştım, tadı hala damağımdadır, fakat İstanbula varıncaya kadar 10 tane birşey kaldı poğaçadan, tavsiye ederim çok güzel oluyor bir deneyin. O zaman yahoo da gruplar vardı ve bende yemek ve biz diye bir gruba üye idim, tarif oradan. Daha sonra bloğa geçtiler, tarifi buraya ekliyorum.

LABNELİ POĞAÇA

Kalan o 10 tane de Esenler ve Harem otogarından otobüse binen kuzenler tarafından bitirildiler.
İzmirdekiler de bulundukları şehirden Fethiyeye hotele hareket ettiler. Hotel aşağıda arkadaşlar, o dönem sıkı görüştüğüm bir bayan arkadaşın akrabasının hoteli idi.

Biz  4 kuzene 2 oda, bizimle tatile gelen arkadaşlara ve geri kalan kuzenlere 4 tane apart oda tuttuk. Özellikle apart tuttum ki benim kuzenler şu yemek stoklama olayını yapmasınlar, alışveriş yapıp apartın mutfağını kullanabilirler diye düşündüm.
Hotele vardık, ben odama çıktım o da arkadaşım, İzmirden gelecek grubun içinden rahmetli kuzenimin eşi idi. Bitişik oda da İstanbuldan gelen Eczacı kuzen ve kızına aittti. Apartlardan birine arkadaşlar yerleştiler, diğerine yine bir İstanbul kuzenleri yerleşti, boş olan apartlar da İzmirden gelecek kuzenlere kaldı.
Hotel akraba hoteli olduğu için çok iyi karşılandık, odalara yerleştik, havuz güzeldi, ölüdenize ve barlar sokağına yakındı, böyle olunca kuzen çocukları tarafından mutluluk ifadeleri vardı.
Havuza girmek için havuz kenarına gittik, biz orada otururken İzmirli kuzenler geldi, Valizler odaya gönderildi, havuz başında sohbet etmeye başladık. İzmirli kuzenlerden birinin oğlu var 3-4 yaşında erkek , kerata çıkardı pipisini  havuza çüğdürmeye yani çişini yapmaya başladı:))) ben rezil oldum resmen hem turistlere hem hotel sahibine, kaçacak delik aradım. Turistlere bağırıyor falan bir görseniz...
Neyse hotelin sahibi hemen havuzu temizlemeye başladı resmen, havuz temizliği nasıl olur öğrendim. Adama karşı dakka bir gol bir mahçup oldum.
Yemek olayında asla benim düşündüğüm gibi yapmadılar, yine yemek standını olduğu gibi masalara taşıdılar, yine ekmek araları hazırlandı çantalara yerleştirdiler, birde bunu hotelin sahibinin gözlerinin içine bakarak yapıyorlar ve yaptıklarını büyük bir marifet sayılarlar. Birde bunlar İzmirin gizli sakıp sabancısının çocukları yani düşünün o derece zenginlik var.
( Amcabey öldükten sonra öğrendik ki 2 tane fabrikaları varmış, biz sadece gayrimenkul zengini olarak biliyorduk, kemeraltında saatçi dükkanları var birkaç tane benim soyadımla aynı ismi taşıyor, fabrikada aynı soyadından yoğurt ve ayran üzerine galiba cenazede ayran olarak dağıttılar oradan tahmin ediyorum, asla insanlara neyin var diye bir soru yöneltmediğim için kendileri ne açıklarlarsa biliyorum. Onlar mallarını gezdirmesini yani götürüp göstermesini çok severler,  bizim buyumuz var diye üstü kapalı lanse ederler, bir keresinde nerdeyse kahkaha atacaktım bu duruma o da dağ evlerini göstermeye götürdükleri zamandı.)

Bunlar hotelden dışarı çıkmıyorlar ki para harcamasınlar pek. Yiyecek stoğunu da sabah akşam yemek standından ekmek arası yapıyorlar, boşalan su şişelerini yemekte sofraya konan su şişelerinden devir daim yapıyorlar, su bile almıyorlar anlayacağınız.. Bir akşam yemekte karpuzu bitirdiler masaya taşıdılar, adam tekrar karpuz kesti, tekrar taşıdılar, bir daha kesti bir daha taşıdılar, dördüncüde yeter artık dedim benim yüzüme kahkaha attılar, parasını ödemiyormuyum yerim sana ne oluyor diye açıklama yaptılar, yersinde bu kadar olmaz yani, herşeyin bir adabı var. Hotelin sahibi kızdığımı anladı bir süre sonra masadan kalktım bara gidip oturdum kahve içiyorum, arkadaş Semra da yanımda, bana şöyle dedi beyefendi.
- Biz böylelerini çok görüyoruz sıkma kendini bu onların edepsizliği sen rahat ol dedi.

Aksekililer genelde eli sıkı cimri insanlardır, para harcayacakları için çok korkarlar, mesela kirazı senede bir defa alır yerler, devamlı sabit yemek yaparlar, mesela yoğurt çorbası yerler devamlı, etli yemek olayında ise şuna rastlamıştım, yaprak sarma yaptılar, tencerenin altına iç yağ koydular ki üstüne dizilen sarmalara et kokusu geçsinmiş, Domates kabuklarını soyarlar atmazlar, çorba yaparken kaynatırlar, pilav tenceresinde pilav dip tutmuşsa ertesi gün çorba yaparlar, elbise dar geliyorsa artık yanlardan açarlar düz renk kumaş ile genişletirler, yaş olmuş 65 ilkolul ortaokul yıllarından kazaklar onca yıl saklanmış battaniye yaparlar. Benim babamda Aksekili idi ama asla bu tür özelliklere sahip değildi, yeğenleri gelecekse hemen kasaba koşar et alır onlara ya yeşil fasulyeden güveç yapardı, yada patlıcandan. Yoldan karpuz satan traktör arabası geçerken durdurur mutfağın yanındaki boş erzak odamıza onlarca karpuz ve kavun indirirdi. Aldığı pirinci veya erzağı bir kilo değil 3-5 kilo alır kenara koyardı, kasalarla salçalık domates alırdı, Misafir geldimi gönderirken bile onun yanına peynir, zeytin, yağ filan katar hatta yolcu biletini de kendi alır öyle yolcu ederdi. Bizimkinde bir terslik var ama çözemedik, ağbileri zengin bizimki değil:)))

Biz arkadaşlar ile araba kiraladık bir gün Fethiye koylarını, Saklıkenti ve Dalyanı gezdik. Dalyanda motor kiralayalım dedik normal kıyı kesiminde çok para istediler bizde gelirken şehre  girişten sonra bir koyda motorlar görmüştük orada bir şansımızı deneyelim dedik, arkadşın erkek kardeşi Sertan pazarlık yaptı ve uygun bir fiyata anlaştı. Hemen migrosa gittik, yiyecek birşeyler, gazoz, su filan aldık tekne ile o kanalı gezdik, çamur banyolarına gittik biraz çamurlandık, iztuzu plajına gittik o günümüz bayağı bir güzel geçti.

Hotele dönünce bizimkileri yine aynı yerlerinde bulduk, bunlarda ertesi güne tekne gezisi ayarlamışlar beni de dahil etmişler, e gitmesen ayıp olur. Yüzme bilmiyorum onlar bol bol yüzdüler koylarda, ben teknede idim bol bol yandım, güneşe karşı alerjim tavan yaptı o gün.

Hotelden ayrılmadan bir gün önce kahvaltıdayız, uzun bir masa hazırlıyorlar bize. Ben yine bunların yaptıklarından bunaldım, sıkıldım. Ezcacı kuzen gel biz kahveleri karşı masada içelim dedi oraya geçtik ikimiz. Bunlar hala ekmek arası hazırlıyorlar kahvaltı standında ne varsa masaya taşıyorlar. İzmirli büyük kuzen hem ekmek arası hazırlıyor, hemde bizim masaya bakarak;
- Pardon tanışıyormuyuz hanfendi diye laf atıyor.
Ben hiç cevap vermedim, eczacı kuzen
- Tanışmamız mümkün değil diyor,
Onlar pişkin pişkin sesli kahkaha atıyorlar.
Bu tatilden sonra bir sonraki sene ben izin alamıyorum dedim, onlar toplu halde Ayvalığa gittiler. Bir sonraki sene başka bir kız arkadaşımla ve yine bunlarla Altınoluğa tatile gittik, bu son oldu zaten bir daha da gitmedim.

Şu an bu saydığım kişilerin hiçbiri ile görüşmüyoruz.

Babamın ölümünden sonra Eczacı kuzen anneme devamlı
- Garip yengeciğim
şeklinde hitap etmeye başladı. ( bir miras olayı var ki bunun paylaşımını ayriyetten bir yazıda anlatacağım.)

İzmirli kuzenler ile büyükler tamamen ölünce görüşmemeye başladık.( babamın sağlığında babamın miras haklarını benim, ağbimin, annemin, babamın haberi olmadan yemiş bu İzmirin gizli sakıp sabancıları olarak anılanlar bu ortaya çıktığında

Kuranı kerimden

"yetimlere mallarını verin. Helâli haram olanla değiştirmeyin; onların mallarını kendi malınıza katarak yemeyin. Çünkü böyle yapmanız, gerçekten çok büyük bir günahtır."
Nisa 2

ayetini mesaj olarak gönderdiğimde bana bir cevap yazdı ki bunu da ayrı bir yazı yapacağım.)