OKUDUKLARIM 2023/44 YOLUN BAŞI

03 Mayıs 2023

 

 
“araziler dolusu susuzluktun kuşlarla paylaştığım 
atlar kusuyordu böğrüme ben mavi deyip duruyordum iyiydik perişanlığa rağmen olabildiğince mağrurduk 
niye kışkırttın tabiatı ırmakları baştan çıkarttın 
gel anlat şimdi kölelikten kurtulmanın asaletini! 
omurlarım ağrıyor bak düşün omur ağrısı ne demek omurların ağrıması bu yükü taşıyamıyorum demek kedilerine trip yap artık derdini ev arkadaşlarına anlat uğurlarken beni sakın dönme diyordun ya geri 
unuttuğun bir şey vardı geçmişti dönmeler mevsimi!”
 
 Ali Lidar zamanı geriye sarıp geçmişe bir selam çakıyor. Unuttuklarımızı hatırlatıyor, özlediklerimizi, yaşlı evimizin avlusunu, eski sevgilinin kokusunu... Gökyüzündeki melek yere inerken annemiz çay demliyor. Çocukluğumuz, kaybettiklerimiz, dertlerimiz yanı başımızda. Hayatımız pamuk ipliğine bağlı olsa da yolun başındayız, Yolun Başı’nda...
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Biraz şiire sarayım deyince sahaftan seçtiğim bir kitap oldu. Kendisi ile birarada olmaktan memnundum.
 
KİTAPTAN SATIRLAR;
 
Aranızda konuşun ister, bir bavula kaç acı sığar
kaç sevgili sıkışır kirli çamaşır bölmesine
bunları düşünmemek üzerine kurulu dünya.
 

Tanrım, rica etsem
bir çocukluk ömür daha
ayarlayabilirmiyiz bana?
******
Yalın ayak bir yalnızlık
acınası değil ama
bir kurtuluş bir ıslık
bir ben bir Allah
var öyle bir yer
biliyorum lakin
gidemiyorum
ne büyük haksızlık
******
Kafamıza çekecek bir battaniye oldukça 
gözlerimize de yumarsak doğmamış gibi sıkıca 
belki bir süreliğine her şey yoluna girer.
******
Olabildiğince saklayın 
sevdiğimden gittiğimi 
işi varmış gelecek deyin 
bilmesin dönmeyeceğimi
******
İş geçti artık işten her şey teselli şu ara
teslimiyet gibi değil de mağlubiyet gibi bir şey
******
bahsettikçe sen muhtemelen bir orta yol buluruz
bulunur elbet çaresi gülümsedikçe sen
******
Seni sevmem senin bana gelişlerinle mümkün.
******
Ne yazık geçti artık benden hayaller çağı
ilk akı fark ettiğim ayna çoktan kırıldı
elini vicdanına koy da cevap ver
insanın saç dipleri ağırır mı?
******
İçinden su geçen şehirlerde yaşayanlar
içinden su geçmeyen şehirlerde yaşayanlara 
biraz küçümseyerek bakar hep
*****
derhal güzel şeyler söylemem lazım
söylemezsen hatırladığım her şeyi unuturum.
******
şiirde özel dostluklar ilaç isimleri falan zikredilmezmiş.
******
Gittiğim her yerden az evvel çıkmış gibiyim
Nereye bakarsam bakayım bulamıyorum kendimi
Olduğum hiçbir yerde değilmişim gibi geliyor
Olmadığım her yerde de varmışım gibi....
******
acıklı olduğum kadar komiğim bütün hücrelerimle hissediyorum.
******
 
Hayali cihana değecek ne kaldı elimizde
Arayan bin açık bulur saçma sapan geçmişimizde.
******
Düşsün artık yakamdan geçmişe ait gölgeler.
******
Ölüm fikri en büyük ego terbiyecisigir
ölümün olduğu yerde öfke hükmünü yitirir.
*****
Kim vermiş ki yaşamanın hakkını biz verelim.
******
Her insan yalnız uyur yanındakini boş ver
Her insan yalnız ölür gömenler kimin umurunda
Her insan yalnız ağlar bilhassa deplasmanda
******
Herkes gider her şey biter sen iç çekişleri hatırla.
******
Cam kenarında yat bu gece nolur
bütün ışıkları kapat
göğe bak
******
Tek sen üşüme sevgilim tüm karlar bana yağsın 
******
Galiba gölgen senden daha güzel
******
yaşadıklarımdan hayal ettiklerimi çıkarttığımda geriye kocaman bir hayal kırıklığı kaldı.
******
 

 
 
 

6 yorum:

  1. Adını duyduğum ama hiç okumadığım bir şair, alıntıları çok sevdim.

    YanıtlaSil
  2. Şiir insanın yüreğine dokununca tadından yenmez oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Şiir kitaplarını çok sevemiyorum, çok nadirdir sevdiğim şiirler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada romanlardan kaçtığım sığınaktır şiir kitapları bir kaç senedir..

      Sil