İZLEDİKLERİM 2024/13

18 Ağustos 2024

 

 
THE TASTE OF THINGS 2023
 
Saygın bir aşçı olan Eugenie ile son 20 yıldır birlikte çalıştığı kaliteli gurme Dodin'in hikayesi.
 
İlginç bir aşk, aşkı yemekle bağdaştıramadım sadece. 
 
GUKGABUDO-UI NAL 2018
 

Güney Kore'nin bağımsız olarak iflasa sürüklenmesine sadece bir hafta kalmıştır. Ülke ekonomik olarak büyük bir çöküşün eşiğindedir ve herkes panik içindedir. Bu zorlu dönemde Han Shi-Hyun, Kore Bankası'ndaki para politikası ekibinin başında olan yetenekli bir uzmandır. Şimdi, dümeni eline alarak ülkenin geleceğini kurtarmak gibi büyük bir sorumluluğu üstlenmek zorundadır.

Shi-Hyun, bankadaki ekip arkadaşları ve çeşitli hükümet yetkilileri ile birlikte bir kriz ekibine atanır. Bu ekibin görevi, ülkenin ekonomik çöküşünü önlemek için acil önlemler almaktır. Zaman hızla geçerken, ekip büyük bir baskı altında çalışır ve her biri, büyük bir sorumluluğun ağır yükünü hissetmektedir. Shi-Hyun ve ekibi, ekonomik haritaları gözden geçirir, stratejik toplantılar düzenler ve çeşitli ekonomik senaryolar üzerinde çalışır.

Bir yandan ekonomik kriz hakkında bilgi toplarken, bir yandan da halkın güvenini kaybetmemek için çeşitli stratejiler geliştirirler. Her geçen dakika, durum daha da kritik hale gelir ve Shi-Hyun’un liderlik yetenekleri sınanır. Film, karakterlerin insani yönlerine de odaklanarak, kriz anlarında nasıl bir dayanışma ve iş birliği gösterdiklerini gözler önüne serer.

Han Shi-Hyun ve ekibinin bu zorlu süreçteki mücadelesi, izleyicilere hem gerilim dolu anlar yaşatır hem de ekonomik krizlerin ardındaki karmaşık dinamikleri anlamalarına yardımcı olur. Film, ekonomik krizlerin sadece rakamlardan ibaret olmadığını, arkasında insanların mücadeleleri ve fedakarlıkları olduğunu çarpıcı bir şekilde ortaya koyar.

 

4 yorum:

  1. Mutfak sanatlarına değer verenler, yemek yemeyi sadece doyumluk bir iş değil de gözü de doyuran, sevdiklerine sağlıklı ürünler sunmayı amaçlayanlar için "aşkla yemek yapmak" tabiri de mantıklı geliyor bana. (Ülkemizin ekonomik koşullarına biraz ters düşse de...)
    Sağlıkla, sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yemek yemeyi aşkla bağdaştıramadım. Tam aksine ben aşık olduğumda 5 beden zayıflamıştım:))) Yemeği severek yapmak ve sunmak ayrı bir maharet....
      Sevgiler

      Sil
  2. Blogda sağ bölümde "Kör Kuşlar" kitabı dikkatimi çekti. Merakla tanıtımı bekliyorum.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala okuyorum gerilim kitabı cinayetler filan var.
      Sevgiler,

      Sil