OKUDUKLARIM 2024/58 4 GÜN 3 GECE

15 Ağustos 2024

 

 
“Gece ertesi sabaha kavuştuğunda Türkiye Cumhuriyeti’nde yeni bir dönem başlamıştı.” 27 Mayıs 1960. Ülkedeki tüm vatandaşlar askerî darbe haberiyle uyanıyor sabaha. Sokaklarda tanklar, radyodan yükselen bültenler, düşmeyen telefonlar, ulaşılamayan dostlar... Usta romancı Ayşe Kulin, tek mekânda kurguladığı ve dört gün üç gecelik bir zaman dilimini kapsayan romanında, 1960 darbesini, okurunu sıradan görünen ama içinde hiç de sıradan olaylar yaşanmayan bir apartman dairesine konuk ederek anlatıyor. Her ayrıntısı incelikle işlenmiş Dört Gün Üç Gece, Türkiye Cumhuriyeti tarihinin unutulmaz hadiselerinden birine farklı bir yöntemle, aşkla, ayna tutuyor.

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCEM;

Daha fazla bir bilgi alabilirim sandım ama bulamadım.,

KİTAPTAN ALINTILAR;

Sıra o fikri aydınlanmaya bir türlü gelemediği için kırsalda ki adamın cebine para girdi fakat kafasına bilgi giremedi. Sadece cebi doldurmakla olmuyor kalkınma. Bilgiyle beslenemeyene paradan fayda gelmez!
*****
İnsan hem de kendi dininin bir başka mezhebinden olan insanlara nasıl bu kadar acımasız davranırdı?
*****
Hastalık ben geliyorum diye haber vermiyor.
*****
Herkesin eşref saati değişik demek ki.
*****
 "Tek taraflı aşka, aşk denmez ki." 
" Ne denir?" 
" Zaman kaybı. Eğer çok uzadıysa da çile."
*****
Balıklar ve misafirler üç gün sonra kokar!
Çin Atasözü
*****
İnsanlar tembeldir, gerçeği öğrenmek için araştırmaz, duyduğuna inanır.
*****
Dedesi, sıkı bir uyku her derde devadır derdi.
*****
İnsanın nazı her zaman en yakınındakine geçiyor.
*****
Kabahat samur kürk olsa onu giymek isteyecek kimse bulunmazmış.
*****

Hep olumlu bak ki iyi şeyler olsun. Hayatta küçük mutluluklar da var.
*****
İftiranın hasarını hiçbir silah yenemiyor.
*****

İftiranın gücünü ne top ne tüfek ne atom bombası yenebilir.
*****
Doğru olanı yapmamız, çok istediğimizi yapmaktan daha hayırlı olur.
*****

Derdi olmayan kul mu var?
*****
Kişi başkasını da kendi gibi bilirmiş.
*****
 
 

4 yorum:

  1. Okumadım ama yakın zaman listemde yok galiba kitap evdeki öbek okunmayı bekliyor ki :)

    YanıtlaSil
  2. zor bir coğrafyanın insanlarıyız. Tarih öğrenmek aynı acıları yeniden yaşamamak adına çok önemli. okumadım ama merak ettim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek sevemedim, hani aşk ve ayrıştırma olmasa imiş daha iyi olurmuş.

      Sil