OKUDUM 2022/ 79 ŞATO

30 Eylül 2022

 

 
Kafka Şato`da, tıpkı Dava`da da olduğu gibi şeffaflıktan yoksun, işlemeyen kurumlarla, otorite ve bürokrasiyi hicveder. Esrarengiz bir kont, ona ait bir şato; diktatörce eğilimler gösteren, hiyerarşi içindeki çok sayıda bürokrat… Roman, Avusturya-Macaristan İmparatorluğu`nun modern ulus devletlere ayrışmasının ertesinde yazıldığından, Kafka geleneksel otoritenin nasıl bir düzene evrileceğini sorguluyor olsa gerektir. Okur, romanın muammalarını çözmek için her türlü karmaşa, ikilem ve belirsizlik arasından yolunu bulmaya çalışacağı "aktif" bir okumaya davetlidir.
 
Kitap kulübünün Eylül ayı kitabı idi....
 
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
2018 yılında okumuştum tekrar okudum. İkinciye okuyunca daha fazla yerin altını çizdim:))) 
Kafkanın zor anlaşılan kitaplarından birisi bu kitap. Büroklatlar, otorite ve makama tapan insanların bulunduğu, bay K'nın hiç bir makama gelemediğinin anlatıldığı bir roman. 
 
KİTAPLARDAN ALINTILAR;
 
İnsan önyargılı olmamalı.
******
 Bu dünyadaki engeller büyüktür, hedefler büyüdkçe bunlarda büyür.
******
Makamlarla yaşamın böylesine iç içe geçtiği başka bir yer görmemişti; öyle birbirine geçmişlerdi ki, bazen yaşam ve makamlar yer değiştirmişler gibi gözüküyordu.
*****
İnsan unuttuğuyla yeniden tanışabilir.
******
Korkuyu ben yaratıyorum.
******
Aşk istemeden de olsa kendini eleverirdi.
******
Onu yüreklendirmek, ona haklı olduğunu, aynı yolda devam etmesini söylemek demektir.
Gözleri bağlı bezin arasından bakması için istediğin kadar yüreklendir, hiçbir şey göremeyecektir. Ne zaman bağı alırsın, görmeye başlar.
******
 İnsanların ilgi alanları pek çeşitlidir.
*****
Yalnız kaldım mı, neşeli gençlik uçup gidiyor.
******
Herkesin zevki kendine
******
Sekreter milleti sinirlidir.
*****
Bedensel gücün belli bir sınırı vardır.
******
Bir iş ne kadar büyükse  insanın dış dünyayla mücadele gücü o oranda azalır; bunun sonucunda en önemsiz şeylerdeki en önemsiz değişiklik ciddi rahatsızlıklar verir.
******
Düş kumanın önüne geçemezdi insan.
******
Sonuçta gözleri vardı insanların ve gözler aldatmazdı.
****** 
İnsanların belirli fikirleri var, hangi numarayı yaparsanız yapın uzun vadede onları düşüncelerinden vazgeçiremezsiniz.
******
İnsanın şu acı yaşamı tatlandırmayı bilmesi gerekir.
******
 En hızlı gidenler en yakın dostlarımızdı.

19 yorum:

  1. Kafka ' ya elim gitmiyor, üç kitabı yetti bana : D

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    Kitap tanıtımlarınız o kadar detaylı ve okuduğunuz kitabı o kadar güzel anlatıyorsunuz ki, kitabı okumuş kadar oluyoruz. Bana göre öyle; bir başkasını bilemem.
    Bu güzel kitap tanıtımınız için kaleminize, emeğinize, gönlünüze ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Benim ilk Kafka deneyimimdi, doğru kitaptan başlamış mıyım bilmiyorum açıkçası. Tüm kitaplarında dili böyleyse elimde olan Dönüşün'ü de okuduktan sonra Kafka almam gibi geliyor.
    Kitaptaki anlatım dilini sevmedim. Yalın ve açık bir dildi ancak kitabın yazılış biçimi çok konuşan birini dinlemeye benziyordu. Bir konunun ele alınacak dört yüzü varsa dördünü de anlatıyordu. Bir sus be adam bizde azıcık düşünelim, birazını da bize bırak deme ihtiyacı hissettim içimde resmen. :)
    Gidip şimbi bu yorumu bütün BKK yazılarına yapıştırmam lazım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) aynı şeyi bu kitabı ikinciye okumuş biri olarak bende düşünüyorum. Kütüphanede yanına yaklaşmam:)))

      Sil
  4. Kafka bir hiciv ustası, kendine has bir üslubu var. Seven onsuz edemiyor sevmeyen sevmiyor. Evet okuması zor bir kitap fakat verdiği mesaj net.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet okunması zor bir kitaptı ve ben ikinciye okudum, daha anlaşılırdı bu okuma.

      Sil
  5. bu kitabını okumamıştım açıkçası içimi karartıyor konuları günümüzle çok benzerlik buluyorum o nedenle okumamaya karar verdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir zaman okumaktan uzak durabilirsin ama bir dene bence

      Sil
  6. Daha önce Kafka’nın bir eserini okuma fırsatım olmadı. Bu kitabını listeme alayım. Anlatımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir şey değil, umarım zorlanmazsın okurken bazen bunaltıyor

      Sil
  7. Gerçekten aktif bir okuma gerekiyor. İnsan olaydan kopmamak için kendini salamıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinti olmamalı, hatta dönüp dönüp okumalı...

      Sil
  8. Ben bu kitabı okuyamadım maalesef. Pek zamanım yoktu, olduğunda da başka kitapları okumayı tercih ettim. Kafka gözümü korkuttu. Belki birkaç yıl sonra okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumnması zor bir kitap, karar verdinmi oku bencede.

      Sil
  9. Ben geç kaldım ama olsun.

    https://www.rehitu.com/2022/10/blogger-kitap-kulubu-bkk-eylul-2020.html

    YanıtlaSil