SADAKAT, SADECE GÜÇLÜ RUHLARIN CESARET EDEBİLECEĞİ BİR TERCİHTİR 🌸

12 Eylül 2022

 

 
Markette koca bir reyon çorba ve turşuyla dolu.
Ve önünde kuyruk.
İnsan çorbayı niye satın alır ki.
Unu kavursan çorba oluyor.
Neymiş un zararlıymış. "Zıkkımın kökünü ye!" derdi babaannem.
Su katıp kusmuk gibi bulamaç yaptığın, içinde ne olduğunu anlamadığın, bin çeşit harf olan çorba çok yararlı, öyle mi?
Saatler içinde yaptıkları turşu çok yararlı!
Suyla tuzun içine neyi atsan turşu oluyor.
Çok mu zor yapmak da satın alıyorsun!
"Ben sirkeli isterim illa ki!" diyorsan elmaya, üzüme su katarsan sirke oluyor.
Çorbaya aroma istiyorsan kaymak koy, yap tereyağını evde, tereyağı koy.
Kaynat tavuğunu, tavuk suyu koy.
Kremayı yarım saat yoğursan, tereyağı oluyor.
Domatesi 2 saat kaynatırsan salça.
Müsait yeri bul, temiz bir ev hanımı, yaptır senede bir, koy kenarına.
Neymiş, hijyenik koşullarda kaynamıyormuş.
Çürük domatesler, o kutulara çok hijyenik koşullarda giriyordu zaten!
Bir de dondurulmuş patates almak nedir?
Yurdumun dört köşesi patates yuvası.
Nerdeyse saksıda yetişecek. Senede iki çuval alsan, taşıma derdi de yok.
"Soğan ve patatesi çuvalla koydun mu yiyecek bulmaktan korkma" derdi anneannem.
Al çuvalı koy kenara.
İyotlu tuzu kolay aksın diye doldurdun tuzluğuna.
Günlük ihtiyacın bir kaç gram ki?
İyot zehirlenmesi yaşayacaksın yakında.
Keçiler bizden daha sağlıklı.
Kaya tuzu yalıyorlar gece gündüz.
Kadınlar pazarında dolu. Gitmeye üşeniyorsan internetten al.
İçinde limondan başka herşey olan limonatalar neredeyse çeşmelerden akacak.
Limonata yapmak çok mu zor?
Eriği kaynat, limonu ovala, vişne desen öyle.
İçeceğini yapmak çok mu zor?
Ha bir de yoğurt var.
En kızdığım şey yoğurt.
Garibim sütü sadece kaynatıp, içine iki lokma yoğurt koyunca oluyor. Marketteki kase yoğurtlarda süt dahi yokken yoğurt yedirdim saniyorsun el kadar bebeğine.
Yoğurdun suyunu süzersen süzme yoğurt, eksitirsen peynir... daha ne yapsın sana!
Sonra tavuk.
Helal mi, haram mı? belli değil.
Kaynar suya diri diri atılıp bayıltılan tavuk neyin şifasını verir sana?
Kafese tıkıp yumurtlattığın tavuk neyin proteinini versin?
Güneş yüzü görmüyor, hareketsiz, uyku yok.
Habire yiyor hayvancağız.
Pazara gidip kestiriver bir zahmet.
Gezen tavukların yumurtalarını biraz ararsan bulursun.
Neymiş pazarlar mikrop yuvasıymış.
Marketteki hormon yataklarını ye o zaman.
Unu, tuzu, suyu karıştırıp iki tepsi çörek yapma, bilmediğin fırınlardan yeşil bayraklı diye poğaça al.
Daha ne sayayım!
Reçel öyle, erişte öyle, acı sos öyle, tarhana öyle.
Tüm sebzeler kurutmaya müsait.
Unutma ki;
Benim gibi elinden iş gelmeyen dahi yapıyorsa herkes yapar.
Soğan kokusu olmayan, tencere kaynamayan bir ev, yuva olamaz.
Şu "at sepete, koy sofraya" mantığından artık kurtulmak lazım.
Üretmek muazzam bir şey. Keyfini çıkarmak lazım.
MARKETLERDE KOCA BİR REYON;
ÇORBA VE TURŞU İLE DOLU! 🙏🙏💖💖 

Güne böyle bir yazı ile başladım:))) 
Bu posta çok uydu bu yazı:)))
Güzel bir hafta olsun herkese. Son zamanlarda benim yaptığım diyet çorbamın tarifini paylaşayım sizinle; Pişirdiklerim kısmını boş bunlara duyurulur:))))
 
- 2 tane yeşil kabağın kabuklarını soy doğra
- 1 tane yemeklik soğan doğra 
- 2 tane domates doğra
- 1/2 Demet maydanoz doğra
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 çay kaşığı kimyon
-1 çay kaşığı pul biber
- 1 çay kaşığı nane
- 4 su bardağı su
Kaynat, kabaklar yumuşayınca blendırdan geçir, arzu edersen tuz ekleyebilirsiniz.
 
Öğlen ve akşam yemeklerinde 1 kepçe tüketebilirsiniz.
 
Diyet salatam da şöyle;
- semizotu yada göbek marul
- salatalık
-haşlanmış fasulye, maş fasulyesi, yeşil mercimek, nohut 
2 yemek kaşığı olacak ( tek malzeme olacak haşlanmış olarak, seçenekleri belirttim sadece istediğini seçebilirsin)
- 3 yemek kaşığı yoğurt
- istediğiniz baharatları ekleyin keyifle yiyin....
 
 

Haftaya müziksiz başlamam diyenlerdenseniz buyrun...
 

 Gazeteme zam gelmiş yine 4,5 TL olmuş.....

 
Kasabın giriş kapısında kendini kurban etmiş bir kedicik:))


 Yeni bir kahve mekanı açılmış şehrimde, geçen gün uğradım bayağı bir muhabbet ettik açan kişi ile, ufak fakat sıcak bir mekan....


Yine sahaf gününden bir kare....📚
İnstagramdan @bizimsahafevi olarak sizde takip edebilirsiniz....

resim temsilidir, netten alıntı.

Biliyorsunuz arkamızda yeni bir bina yapımına başlandı, onun inşaat çevresi metaller ile kapatıldı. Önümüzdeki boş arazinin kapatılması da bu yukarıdaki resim gibi oldu. Reklam var, ağbim söyledi bir milletvekilinin yeğeni imiş müteahhit ama unuttum kimdi. Reklam üzerinde yazan firmayı netten bir araştırayım dedim, kaydına rastlayamadım:))) Herhalde ilk inşaatları olacak...


GÖNÜL 2021

Romantik- dram türündeki filmde Sümbül ve Piroz'un aşk hikayesi anlatılıyor. Deli dolu Sümbül, düğününde kemane çalan göçebe Piroz'a âşık olur. Ama töre kuralları da batıl inançlar da onlara engel olamaz. Yeter ki gönüller bir olsun.
 
Nayinno, nadanda vs derken film bitti, söylediğimiz bir tekerlemenin bile bir anlamı varken, bu söyleşten bir anlam çıkaramadım, pek birşey anladım diyemeyeceğim, daha güzel olabilirdi....🎥
 

Pelinpembesi'nin (EXTRAORDINARY ATTORNEY WOO) tavsiyesi ile bu diziye başladım, sevdim bu diziyi. 🎥
 

Geçen gün tavsiye ile bir başka diziye başlamıştım, Allahım açık saçık kelime ve küfür dolu. 10'ar dakikalık bölümleri olan bir dizi idi 6. bölüme kadar zor dayandım, zorladığı için de hemen bıraktım. Bir kaç replik o diziden, tavsiye etmediğim için ismini ES  geçiyorum arkadaşlar. 6 bölüme kadar 3 replik rastlayabildim sadece...
 
- Büyük hatanın temelini küçük kararlar oluşturuyor.
🍁
- Birçok insan büyük değişikliklerin büyük fırsatlar yarattığını düşünüyor.
🍁
- Birinin ağladığını görünce kendini ona yakın hissediyorsun.
🍁 
🎥

 
Cuma günü evden ilk defa çıkabildim hafta boyunca, malum kış hazırlıkları hala devam ediyor. Kışlık bamyamızın son postası geldi, onu hazırlayıp dondurucuya kaldırdım. Bahçeden kızaran acı biberleri toplayıp ipe iğne ile dizdim. Çivilere astım kı birazda orada kurusunlar. Bir kısmını arkadaşa ayırdım. Cuma günü evden çıktım, ona telefon açtım apartman kapısına çıktı, biberleri teslim ettim ona. Oradan ana sağlığa geçtim, ilaç yazdırdım. Evde var olan eczanelerden verilen ilaç buzlukları çok birikmişti, evden çıkmadan onları da almıştım yanıma, eczaneye teslim ettim, ilaçlarımı aldım. Oradan tanıdığımızın şarküteri dükkanına geçtim ağbim yağlı yumuşak peynir yiyor yazın onu aldım. Migrosa uğradım gazetemi ve dergileriminden eksik olanları aldım.
 

Biraz daha alışveriş yapıp eve döndüm.
 
Bu arada geçen hafta artık Kars'tan kaşarpeyniri ve tereyağı gelmeye başladı, yazın ara veriyorlar getirmiyorlar.Ağbim hemen almış. Kışın oradan alıyoruz bunları, instagram adresi @golecapansut kesinlikle tavsiye ederim, tereyağı ve kaşarpeyniri muhteşem lezzetli. Bir ara da kurutulmuş kaz etini deneyeceğim bu firmadan. Severek alışveriş yapabilirsiniz.
 

 
 


Hayatımda hindi eti yememiş bir insan olarak, arkadaş anlatınca canım çekti bende onun tarifi ile hindi boyun aldım yaptım. Lezzetli idi, arada alırım artık. 
Hindi boynunu alıp, satın aldığımız yerde ikiye böldürüyoruz ki yemesi kolay olsun. Haşlayıp, yağda iki tarafını kızartıyoruz.
 


 kahvemi alıp, içip pazara alışverişe gidiyorum şu an, bana müsade:)))
 

 

Güzel bir hafta diliyorum herkese.....

 
 
 
 

13 yorum:

  1. Girişteki yazı o kadar doğruydu ki... Yeni açılan kahve mekanınızı da çok beğendim, şahane fincandı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeni için teşekkür ederim, mekan ufak ve ortam samimi genç bir kardeşimizin, bugün yine orada idim.

      Sil
    2. Sevgili Yüreğimin İklimi Blogger Kitap Kulübünde Şubat 2023 için ev sahipliği yapmak ister misin? Kabul edersen seçtiğin kitabı bildirmeni rica ederim. Her ayın ev sahibini ve seçilen kitapları önden belirlersek kitapları topluca almak isteyen arkadaşlar için kolaylık olur diye düşündük. :)

      Sil
    3. Tabi ki, seve seve ev sahibi olurum. Yeryüzüne Dayanabilmek İçin - Tezer Özlü alınmadı ise o olabilir mi?

      Sil
  2. Gönül'ü bende çok sevemedim. :

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi tekerlemede bir anlam var, ama oradaki sözlere bir anlam bulamadım.

      Sil
  3. Mutlu haftalar, bu yazıyla haftaya başlamak iyi geldi :)

    YanıtlaSil
  4. Bugün biber salçası yapacağız. Sonra da kış hazırlıkları gelecek. Bu sene biraz geç kaldık, annemler yayladaydı, yeni geldiler. Yoğun bir hafta beni bekliyor.

    Tavsiye ettiğiniz siteye bakacağım. Biz de Kars Bakkaliyesi diye bir site var. Peynirimizi oradan alıyorduk. Yakın zamanda yine sipariş vereceğiz. Sizin dediğiniz yere de bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz pek salça yapmıyoruz artık, Hatay salçası satıyor burada bir bayan ondan alıyoruz. Bizde dün tarhana kardık, bir hafta sonra çıkaracağız tarhanayı. Bugünde domates aldım, eczaneden de ilaç, ilaçlı acılı domates yapacağız yarın kısmetse. Akşamda komşu köyden kuru fasulye getirdi, tuzladık bez torbalara kaldırdık:)) kış hazırlığı bu bitmez daha....
      Kesinlikle bu siteden de alışveriş yapabilirsiniz. Buraya bir adam getiriyor bu markayı biz ondan alıyoruz

      Sil